Gå til innhold

Hjelp - tørt brunt sukker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal altså bake i dag, og oppdager at jeg har slurvet med å pakke det brune sukkeret godt inn. Resultat: En svær sukkerklump.

Noen som vet om det kan reddes, evt brukes dersom jeg får knust det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smell til det med en hammer, og kjør bitene i en hurtigmixer, så går det helt fint :)

Gjest gjest1
Skrevet

Fort gjort å glemme å pakke inn brunt sukker, men det er ingen krise. Jeg bruker bare å knuse det opp i litt mindre biter og lar sukkeret løse seg opp i deigvæsken. For å knuse sukkerklumpen kan du legge den inn i en brødpose og denge litt med et kjevle. :)

Gjest gjest1
Skrevet

Dette skjedde meg på fredag også..kjedelige greier. Gikk greit å skjære løs stykker med kniv.

Skal notere meg tipset om kjøkkenmaskin, i tilfelle jeg trenger det løst brunsukker til noe.

Skrevet

Jeg ødela min splitter nye kjøkkenmaskin fordi jeg trodde vispene kunne løse opp sukkeret som hadde klumpet seg.... Vær forsiktig :grine:

Skrevet

Oppklaring:

Bruk kniven, den du hakker nøtter og lignende med, ikke vispen!

(Egentlig merkelig at jeg ikke gjorde samme tabbe selv :ler:)

Skrevet

Legg klumpen inn i en pose (eller to lag med poser) og smell løs. Har man god tid kan man sikkert etter dette bare helle litt vann i en ny pose og helle bitene over i denne og ta tiden til hjelp.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Glemte å utvise vanlig høflighet, men forsøker å gjøre bot og takker så mye.

Jeg klarte å brekke av noen biter og knuse nok til cookies, som ble like gode som vanlig ;).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...