Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #1 Skrevet 30. april 2006 Jeg skal altså bake i dag, og oppdager at jeg har slurvet med å pakke det brune sukkeret godt inn. Resultat: En svær sukkerklump. Noen som vet om det kan reddes, evt brukes dersom jeg får knust det?
Iceglow Skrevet 30. april 2006 #2 Skrevet 30. april 2006 Smell til det med en hammer, og kjør bitene i en hurtigmixer, så går det helt fint
Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2006 #3 Skrevet 30. april 2006 Fort gjort å glemme å pakke inn brunt sukker, men det er ingen krise. Jeg bruker bare å knuse det opp i litt mindre biter og lar sukkeret løse seg opp i deigvæsken. For å knuse sukkerklumpen kan du legge den inn i en brødpose og denge litt med et kjevle.
Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2006 #4 Skrevet 30. april 2006 Dette skjedde meg på fredag også..kjedelige greier. Gikk greit å skjære løs stykker med kniv. Skal notere meg tipset om kjøkkenmaskin, i tilfelle jeg trenger det løst brunsukker til noe.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #5 Skrevet 30. april 2006 Jeg ødela min splitter nye kjøkkenmaskin fordi jeg trodde vispene kunne løse opp sukkeret som hadde klumpet seg.... Vær forsiktig
Iceglow Skrevet 30. april 2006 #6 Skrevet 30. april 2006 Oppklaring: Bruk kniven, den du hakker nøtter og lignende med, ikke vispen! (Egentlig merkelig at jeg ikke gjorde samme tabbe selv )
skrue Skrevet 1. mai 2006 #7 Skrevet 1. mai 2006 Legg klumpen inn i en pose (eller to lag med poser) og smell løs. Har man god tid kan man sikkert etter dette bare helle litt vann i en ny pose og helle bitene over i denne og ta tiden til hjelp.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 4. mai 2006 #8 Skrevet 4. mai 2006 Glemte å utvise vanlig høflighet, men forsøker å gjøre bot og takker så mye. Jeg klarte å brekke av noen biter og knuse nok til cookies, som ble like gode som vanlig .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå