Gjest Birger Skrevet 30. april 2006 #1 Skrevet 30. april 2006 (endret) Jeg har hørt at nekrofili er mer utbredt enn mange av oss nordmenn aner. Hva tror dere, er mørketallene større enn vi aner? Innlegger redigert Regler Remyline Moderator Endret 30. april 2006 av Remyline
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #3 Skrevet 30. april 2006 (endret) Hvem mistenker dem for slikt? Jeg har aldri lest så mye som en antydning om at disse4 gruppene skal mistenkes for sånn adferd. Dette synes jeg er tilløp til en grov bekyldning mot en stor gruppe mennesker. Det er så useriøst at jeg faktisk finner det merkelig at det før stå i den ordlyden. Greit nok å diskutere nekrofili, men da bør alt annet enn de to første linjene i hovedinnlegget fjernes. Endret 30. april 2006 av Remyline
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #4 Skrevet 30. april 2006 Det er på ingen måte antydet noe som helst her. Dette er ment som en diskusjon, som ikke berører verken offentlige personer eller personforfølgelse. Det blir som når en diskuterer pedofili, da kommer automatisk yrkesgrupper som jobbe rmed barn inn i diskusjonen, hvilket er naturlig, uten at man skal beskylde disse for noe som helst. Forøvrig gjelder dette dyr også, når man diskuterer dyresex. Når det gjelder nekrofili, så er jeg mest nysgjerrig på hvorfor enkelte mennesker faktisk er nekrofile. Kan det være opplevelser de har hatt i barndommen, eller har lysten bare utviklet seg under oppveksten helt tilfeldig? Hva slags type personligheter blir nekrofile, og er slike gjerne velfungerende i et samlivsforhold, men holder på med slikt på si? Eller fungerer de ikke i vanlige frohold, og derfor må leve ut sine drifter på sin noe avvikende måte?
Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2006 #5 Skrevet 30. april 2006 Jeg tror ikke nekrofili er særlig utbredt i det hele tatt. Kroppen forandrer seg etter døden, har dere tenkt på det? Jeg trenger kanskje ikke gå i detaljer, men alle som har vært med å stelle en død person skjønner nok hva jeg mener.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #6 Skrevet 30. april 2006 (endret) Det er på ingen måte antydet noe som helst her. Dette er ment som en diskusjon, som ikke berører verken offentlige personer eller personforfølgelse. Jeg spør igjen: Hvem er det som gjerne mistenker disse yrkesgruppene for slik adferd. Du skriver at det er de gruppene som gjerne mistenkes for det, da kan du vel forklare hvilket belegg du har for å skrive det? Hvis dette er mistanker som finnes kun i ditt hode, så sier det i grunnen såpass mye om deg at tråden burde vært slettet på det grunnlaget. Endret 30. april 2006 av Remyline
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #7 Skrevet 30. april 2006 Man sletter ikke tråder bare fordi de ubehagelige for enkelte sarte sjeler. Se her, nekrofili som tema diskuteres i disse offentlige kanalene, blanet annet refereres det til en film som handler om nekrofili, som vises på norske kinoer, der hovedpersonen begynte å jobbe i et begravelsesbyrå, og derfor utviklet lystene seg (man kan like eller mislike det, men "mange" mener dette er naturlige arenaer for utvikling av nekrofili) : http://vg.no/pub/vgart.hbs?artid=11731 http://www.worship.se/intervjuer/nekrofil.php (intervju med en nekrofil som jobbet på kirkegård) http://www.vinduet.no/tekst.asp?id=132 Så det går fint an å diskutere dette på en nøytral og saklig måte.
Gjest baby-E Skrevet 30. april 2006 #8 Skrevet 30. april 2006 Jeg tror ikke nekrofili er særlig utbredt i det hele tatt. Kroppen forandrer seg etter døden, har dere tenkt på det? Jeg trenger kanskje ikke gå i detaljer, men alle som har vært med å stelle en død person skjønner nok hva jeg mener. ←
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #9 Skrevet 30. april 2006 (endret) Man sletter ikke tråder bare fordi de ubehagelige for enkelte sarte sjeler. Det har ikke noe med at tråden er ubehagelig. Jeg reagerer på ditt forsøk på å stigmatisere flere arbeidsgrupper i forhold til noe som er ulovlig. Se her, nekrofili som tema diskuteres i disse offentlige kanalene, blanet annet refereres det til en film som handler om nekrofili, som vises på norske kinoer, der hovedpersonen begynte å jobbe i et begravelsesbyrå, og derfor utviklet lystene seg (man kan like eller mislike det, men "mange" mener dette er naturlige arenaer for utvikling av nekrofili) Ingen seriøse debattanter bruker da en film som kilde for sin påstand. http://www.worship.se/intervjuer/nekrofil.php (intervju med en nekrofil som jobbet på kirkegård)Så det at du har klart å grave frem en link med intervju av en - 1- person, så gir det deg grunnlag til å hevde at flere yrkesgruppr gjerne mistenkes for sånn adferd? Så det går fint an å diskutere dette på en nøytral og saklig måte. ← Du er verken nøytral eller saklig i hovedinnelgget ditt, så å ha en seriøs og saklig diskusjon på det grunnlaget vil ikke være mulig. Du er ute etter å presse grenser. Hadde du som sagt kun skrevet de to første setningene så skulle det vel mye til for at du kunne blitt sensurert, men resten av innlegget ditt viser med all tydelighet at du ikke er ute etter en seriøs debatt. -- Kan du nå svare på spørsmålet mitt: Hvem kommer gjerne med de mistankene du påstår? Endret 30. april 2006 av Remyline
Gjest Capricorn Skrevet 30. april 2006 #10 Skrevet 30. april 2006 Jeg tror ikke nekrofili er særlig utbredt i det hele tatt. Kroppen forandrer seg etter døden, har dere tenkt på det? Jeg trenger kanskje ikke gå i detaljer, men alle som har vært med å stelle en død person skjønner nok hva jeg mener. ← Enig der ja og jeg har lurt på hvordan noen faktisk kan bli opphisset av en død kropp. Merkelig.
Lillesøster Skrevet 30. april 2006 #11 Skrevet 30. april 2006 Det har ikke noe med at tråden er ubehagelig. Jeg reagerer på ditt forsøk på å stigmatisere flere arbeidsgrupper i forhold til noe som er ulovlig. Ingen seriøse debattanter bruker da en film som kilde for sin påstand. Så det at du har klart å grave frem en link med intervju av en - 1- person, så gir det deg grunnlag til å hevde at flere yrkesgruppr gjerne mistenkes for sånn adferd? Du er verken nøytral eller saklig i hovedinnelgget ditt, så å ha en seriøs og saklig diskusjon på det grunnlaget vil ikke være mulig. Du er ute etter å presse grenser. Hadde du som sagt kun skrevet de to første setningene så skulle det vel mye til for at du kunne blitt sensurert, men resten av innlegget ditt viser med all tydelighet at du ikke er ute etter en seriøs debatt. -- Kan du nå svare på spørsmålet mitt: Hvem kommer gjerne med de mistankene du påstår? ← Enig med gjest standpunkter her. Det var en merkelig måte å legge føringer i en debatt hvis du ikke har grunnlag for å si noe om dette.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #12 Skrevet 30. april 2006 (endret) Folk kommer jo med påstander i andre debattfora her om enkeltpolitikere med fullt navn, der det påstas både det ene og det andre. Ingen reagerer på det. I link nr. 2, der det er et intervju med en nekrofil, sier hun at hun får seksuell tenning av å tenke på alt som har med døden og kirkegårder/stemninger deromkring å gjøre. Hvis man leser intervjuet med denne kirkegård-ansatte, ser man flere oppsiktsvekkende ytringer (synes nå jeg). Det er på ingen måte meningen å henge ut yrkesgrupper her. Det betyr ikke at de blir hengt ut! Det betyr bare at det er i disse gruppene at en kan mistenke at det foregår mer at slikt enn i f.eks. gruppen frsiører og tannleger: nettopp fordi disse gruppene ikke er i den situasjonen at de steller med avdøde. Jeg synes det er utrolig merkelig at enkelte folk tenner på slikt (nekrofili) og blir nokså sjokkert egentlig. Mitt spørsmål er om dette kan være mer utbredt enn vi tror? Vet du om noen, liksom? Endret 30. april 2006 av Remyline
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #13 Skrevet 30. april 2006 (endret) Folk kommer jo med påstander i andre debattfora her om enkeltpolitikere med fullt navn, der det påstas både det ene og det andre. Ingen reagerer på det. I link nr. 2, der det er et intervju med en nekrofil, sier hun at hun får seksuell tenning av å tenke på alt som har med døden og kirkegårder/stemninger deromkring å gjøre. Hvis man leser intervjuet med denne kirkegård-ansatte, ser man flere oppsiktsvekkende ytringer (synes nå jeg). Det er på ingen måte meningen å henge ut yrkesgrupper her. Det betyr ikke at de blir hengt ut! Det betyr bare at det er i disse gruppene at en kan mistenke at det foregår mer at slikt enn i f.eks. gruppen frsiører og tannleger: nettopp fordi disse gruppene ikke er i den situasjonen at de steller med avdøde. Jeg synes det er utrolig merkelig at enkelte folk tenner på slikt (nekrofili) og blir nokså sjokkert egentlig. Mitt spørsmål er om dette kan være mer utbredt enn vi tror? Vet du om noen, liksom? ← Nå bekrefter du iallefall at det er du og ingen andre som er kilden til mistanke om nekrofili i enkelte yrkesgrupper. Og bare for å informere deg om dette, så finnes nekrofili i alle yrkesgrupper. I mange tilfeller er det en drapsmann som utfører nekrofili mot sitt offer. Jeg er rett og slett så usikker på dine motiver i denne tråden, at jeg ikke synes den bør få stå. Du har vel såpass vett at du forstår at ingen deler sånne evnetuelle erfaringer med kjente som i sin tur igjen skal legge ut historiene her. Endret 30. april 2006 av Remyline
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #14 Skrevet 30. april 2006 Jeg håper og tror det er sjeldent. ← Nekrofili er faktisk mer vanelig en man skulle tro.
Gjest Birger Skrevet 30. april 2006 #15 Skrevet 30. april 2006 Nå bekrefter du iallefall at det er du og ingen andre som er kilden til mistanke om nekrofili i enkelte yrkesgrupper. Og bare for å informere deg om dette, så finnes nekrofili i alle yrkesgrupper. I mange tilfeller er det en drapsmann som utfører nekrofili mot sitt offer. Jeg er rett og slett så usikker på dine motiver i denne tråden, at jeg ikke synes den bør få stå. Du har vel såpass vett at du forstår at ingen deler sånne evnetuelle erfaringer med kjente som i sin tur igjen skal legge ut historiene her. ← Motivene er vel rett og slett å få belyst temaet, høre om folk mener noe om dette og se om det blir debatt. Hvis det ikke blir debatt eller interesse, regner jeg med at tråden bare rykker nedover i køen...slik som uinteressante tråder gjerne gjør. Hvis du mener at tråden bør slettes på grunnlag av "tvilende motiver" foreslår jeg at du sjekker alle de andre mange hundre trådene som finnes om temaer/spørsmål hvor en sterkt kan betvile motivet. Jeg tror, og understreker, tror, at enkelte kanskje kan finne dette temaet så avstøtende, at de ber om få tråden slettet. Men det er ikke en god grunn, synes jeg. Som sagt, spørsmålet er basert på motivet nysgjerrighet: hvordan kan folk tenne på slikt? Jeg synes det er merkelig at de klarer....døden er et vanskelig tema og seksualitet er det også....derfor er det ikek rart at dette er tabu og forbudt stort sett over hele verden! Jeg synes det er litt sykt hva folk er i stand til....samtidig er det noe vi må forholde oss til og kanskje fatte et standpunkt til, i og med at det finnes. Blir det ingen debatt, vel, så var det ikke interesse for det da. Vi får se
Abr@xas Skrevet 30. april 2006 #16 Skrevet 30. april 2006 Hvor vanlig det er aner jeg ikke, men jeg håper ikke det er noe som forekommer ofte.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #17 Skrevet 30. april 2006 Hoppe på dævvinger?! Det er noe av det sykeste jeg kan tenke meg... og at de i tillegg tenner på en død kropp/lik er meg så utrolig fjærnt at jeg har ikke sjans til å sette meg inn i tankegangen til slike SYKE SYKE mennesker. Har man en slik "legning", så gjør samfunnet en tjeneste og avliv deg selv. Pedofili går i samme gate, bortsett fra der er det en vesentlig forskjell og det er at de ødelegger mennesker som er levende, og da for livet. Æsj... får høyt blodtrykk av slike syke ting som dette her!
Gjest Birger Skrevet 30. april 2006 #18 Skrevet 30. april 2006 Jeg er veldig enig i at det er helt sykt. Jeg tror egentlig ikke at det er vanlig heller. Men den filmen som har kommet nå om temaet fikk meg til å tenke litt over temaet, noe jeg aldri har tenkt over tidligere. Fikk meg til å tenke at det er kjempesykt og helt vilt, litt sånn "at det går an"?! Skikkelig ekkelt er det. Sikkert bare noen få mennesker på verdensbasis det gjelder, kvinner som menn, men de må være nokså "skrudde" i hodet i forhold til "normalen" skulle en tro. Hadde vært interessant å høre hva psykologer mener om pedofile, nekrofile, de som har dyresex, osv., f.eks. sexologen Berthold Grûnfeldt, hva mener de? Tror kanskje de er mer balanserte i uttrykkene sine enn enkelte her. Jeg er enig i at det er forferdelige handlinger! Men psykologer klarer å se kun teoretisk på dette, dvs. de skiller mellom det moralske og forbudte, og det rent fysiske.
Gjest Capricorn Skrevet 30. april 2006 #19 Skrevet 30. april 2006 Æsj... får høyt blodtrykk av slike syke ting som dette her! ← enig der ja..
Gjest Gjesta Skrevet 30. april 2006 #20 Skrevet 30. april 2006 Noe av minuset med nekrofili må vel være mangel på likevekt; selv liker i hvert fall å både gi og få når jeg er involvert i seksuelle aktiviteter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå