Milo Minderbinder Skrevet 1. desember 2002 #1 Del Skrevet 1. desember 2002 Herastrau er et av de mest vanvittige steder jeg noensinne har vært. I en by som etter min mening knapt nok har en eneste rett vinkel, over en halv million løsbikkjer, et ukjent antall sultne gatebarn, organisert kriminalitet, korrupsjon, prostitusjon _...... åpne tragedier som utspiller seg på gatehjørnene, så finnes denne parken: Herastrau. Selv inne i denne parken ser du de samme tragediene. Men....det skjer et eller annet med deg, hvis du setter deg ned på en av de utallige skjenkestedene langs promenaden i denne parken. Du ser barn som tigger, du ser alskens elendighet...og du har det fælt når du ser det. Men parken Herastrau....den gjør at du alikevel tenker at verden er god. Hadde jeg hatt en koffert som var stor nok, hadde jeg stjålet med meg hver eneste sti, hvert eneste tre, hele Herastrau-vannet, hvert eneste tiggende barn og hver eneste bjeffende løsbikkjeflokk. Hvert gjerde, hver lykt og hvert eneste blomsterbed, samt alle små bygninger og fontener og alle båtene på vannet. Stemningen der er ikke av denne verden. Jeg fikk bare lyst til å skrive en liten reiseskildring.. Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 1. desember 2002 #2 Del Skrevet 1. desember 2002 Og jeg tror jeg elsker deg for den!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå