Fantasia Skrevet 30. april 2006 #1 Skrevet 30. april 2006 (endret) Beskriv/vis bilder av din drømmehage ! Endret 30. april 2006 av Fantasia
Montezuma Skrevet 30. april 2006 #2 Skrevet 30. april 2006 Min egen hage er drømmehagen! Vi ga oppdraget til en hagearkitekt. la frem hvilke ønsker vi hadde for hagen vår: Lettstelt, spennende/annerledes beplantning, barnevennlig både m tanke på giftige planter og at nok plen bevares il å leke på. Også hadde vi noen ønsker til vekster vi gjerne ville ha med, og noen som vi absolutt IKKE ville ha (som gul potentilla ) I fjor fikk jeg gartner i bursdagsgave av min mann, så da ble alt plantet i hht. tegningen fra arkitekten. Så nå er det kjempespennende å følge med på hva som dukker opp, og hvordan hagen kommer til å utvikle seg år for år! Den er også min drømmehage fordi den er på ett mål, hvilket betyr at vi har nok av plass både til frodig beplantning, men også nok av tumleplass for små og store.
Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2006 #3 Skrevet 30. april 2006 Feoreldrene mine har tatt helt av på hagen vår! Begynte for 5 år siden ca, og nå ser det ut som en fransk slottspark der ute! Egne seksjoner med engelsk hage, rennesansehage og fransk hage tilogmed! Og buer med roser voksende opp og tilogmed 4-5 fontener! Det er kjempefint, men jeg tør nesten ikke gå der ute, redd for å ødelegge!
*Doriz* Skrevet 30. april 2006 #4 Skrevet 30. april 2006 Drømmehagen er stor, med masse frodig vekst! Og et epletre som kan henge ei reie i.. So er der stor plass som framtidige ungar kan leike på.. =) Og i drømmehagen står og flotte tremøblar.. Ei fontene med fisk i, og en støypt flotte grill
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #5 Skrevet 30. april 2006 Drømmehagen min er luftig og lys, har ikke masse som må lukes, men blomstrende busker og skråninger. Har epletre, noen bærbusker og en liten grønnsakflekk jeg kan dalle med hvis jeg vil. Så er det en liten bekk som sildrer der og det er en skikkelig koselig grillplass. Inntil stedet er funnet koser jeg meg på bybalkongen min
Gjest Shadowlyn Skrevet 30. april 2006 #6 Skrevet 30. april 2006 Privat, grønn, lett å holde vedlike. Masse fine blomster. Med en liten dam med fisker i. Også basseng til meg.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #7 Skrevet 30. april 2006 på ene siden av huset, steinbelagt område med trær rundt, plass til grillparty etc. lengre ut, engelsk hage, med grusstier og hekker, store trær og busker med blomster og blomsterbed og plen, benker og fontener eller gullfiskdam. på andre siden av huset, inngjerdet frukthage, med mulighet for å la et par dyr gående løse, f.eks esel eller ponnier. høres ut som kaos, men det ser ikke slik ut oppi hodet mitt *lol*
Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2006 #8 Skrevet 30. april 2006 Jeg er alene, og luker men samtidig vet jeg at det ikke nytter Inne i huset er mannne min og jeg går inn og forfører han. En ren utopi, men lov å drømme...
Amadea Skrevet 1. mai 2006 #9 Skrevet 1. mai 2006 Veldig romantisk med hvite tremöbler (evt noe med smijern) og rosebusker. Vinranker som vokser oppover en saann klatrevegg. Noe gressplen og noe saann hvit grus eller kanskje tregulv eller heller saa det blir en slags terrasse ut hagedöra. Blomsterbed med masse blomster (lettstelte vel og merke, ellers maa en gartner vaere med i planen ogsaa hehe). Maa ogsaa ha solsenger eller saanne stoler som kan skiftes over til liggestilling. Skulle gjerne hatt et svömmebasseng hadde jeg hatt plass til det! Hmmmm. Tenke mer paa blomster... Jasmin... og margeritter.. ogsaa har jeg lyst paa noen krydderplanter / urter.. Ja... og innstöpt grill / utepeis. Med mosaikk rundtom en plass!!! Det er minst to aar til jeg faar satt i gang med prosjekt drömmehage I mellomtiden faar jeg tröste meg med noen blomster paa balkongen.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå