Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er år og dag siden jeg strikket noe sist, men kunne tenke meg å ta opp tråden nå i jula. Det jeg sliter med er å finne ut hva jeg skal strikke. Det må være noe fint, som jeg til og med kanskje kommer til å bruke... Ikke en umoderne genser som blir liggende!!!

Er det noen som har noe forslag?? Kan godt være klesplagg eller noe annet!!

Videoannonse
Annonse
Gjest indiangranny
Skrevet

Hei

Gå innom nærmeste garn sjappe og kjøp deg Sandnes Julehefter og strikk noen grytelapper eller hjertepute i rille strikk.Det går jo kjapt og er en en jule gave i en fei.

Garn rester etter rn genser kan bli fine ullsokker det vettu :)

hilsen :kul:

Skrevet

Jeg har sett noen kjempefine, enkle luer i sportsbutikken. De ser ut som de er laget av restegarn og koster mellom 300 og 500 kroner.

Luer er jo raskt og greit å strikke også. Bare fantasien setter grenser.

Skrevet

Det er jo så in med lange skjerf for tiden, så det kan være en ide. Jeg har strikket fem - seks skjerf den siste tiden. MEd tykke pinner og kraftig garn går det i en fei. Du kan også lage litt tynnere skjerf og sy på paljetter. Det er litt mer småpirk, men blir veldig fint.

Eller du kan strikke en tykk, høyhalset genser. Det blir ikke umoderne så fort.

Skrevet

Hvorfor ikke stikke et pent sett med votter, lue og skjerf? Og lage ditt eget mønster. Det er kjempe lett og artig.

Gjest pulverheksa
Skrevet

Hva med en lett bomullstopp.

I div ukeblader har jeg sett mange fine oppskrifter på lette topper.

Har du en mor/svigermor osv, alltid noen som har tatt rede på gamle oppskrifter.

Skrevet

Laaangt skjerf av "pelsgarn" - det er deilig det :D

Skrevet

Kluter (både oppvask- og håndkluter) i kraftige farger og bomull? Fort og enkelt, og noe man alltids har bruk for :lol:

Skrevet

Strikkede duker er nyyyydelige....!!!

Mange tror det er veldig innviklet...men kan du strikke andre ting så kan du også strikke duker. De er ofte penere enn de hekla, faktisk.

Du bruker tynne pinner og heklegarn og strikker rundt.

De har hefter med mange fine oppskrifter i butikkene.......spør også om litt hjelp til å starte der.... :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Strikk tykke ullsokker! Det her en alltid bruk for, enten inni vinterskoene eller som tøfler, kjempefint som gaver der det også. Jeg har strikket masse sokker i forskjellige spreke farger, har også strikket sokker til samboeren min med hans navn innistrikket.

Skrevet

Anne Mona: Hvordan strikker du kluter - bare rett frem uten om og men?

Skrevet

Skjerf i pelsgarn strikker du rett frem, uten om og men....Kjempefort gjort: to nøster er akkurat passe til de korte skjerfene de yngste foretrekker, ellers bare øker du på til den lengden du ønsker! Hadde selv ikke strikket på årevis, men dette gikk veldig, veldig greit.....

• 3 uker senere...
Gjest Søtnos
Skrevet

Hva med å strikke et sett "kjærestevotter"?

jeg fikk slike til jul, og det er kjempeflotte!

Nå er jula over, og du har kanskje startet på prosjektet ditt, men det kan være en ide til neste gang.....til deg selv, eller en presang til noen...

Skrevet

Moderne sier du? Ja, de der VM-genserne er jo ikke spesielt lekre.. Du kan jo bryne deg på et par leggvarmere i flashy farger. Det skal, i følge de som har peiling (og det er ikke jeg), bli det helt STORE i vår, og faktisk også i sommer.. 80-tallet hjemsøker oss.. :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...