Gjest gjesta Skrevet 29. april 2006 #1 Skrevet 29. april 2006 Har 4-5 bananer som ligger her og er litt for gamle. Kunne tenke meg å lage en god kake eller noe annet godt i morgen Har noen en oppskrift? Har melk, mel, sukker, appelsiner, nøtter, litt smør og sånne grunnleggende ting i skapet. Har i tillegg en 7eleven som jeg kan stikke innom i morgen hvis de har noe jeg mangler. Takk for gode svar!
Arkana Skrevet 29. april 2006 #2 Skrevet 29. april 2006 Banankake er godt, og så blir den så saftig! Du kan godt ha hakkede nøtter i denne hvis du vil. Banankake 4 egg 4 kopper sukker 4 bananer 2 kopper smeltet smør (ca 250 g) 1,5 dl melk 6 kopper hvetemel 4 ts bakepulver 4 ts vaniljesukker 2 ts natron Visp eggene med 2 kopper sukker. Mos bananene med 2 kopper sukker. Det tørre has i vekselvis med melk og smør. Stekes i stor langpanne ved 200 grader i 30-40 minutter. Dryss melis over når kaken er lunken.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #3 Skrevet 29. april 2006 Du har en 7-eleven? Da er du heldig. Banan er ganske godt i sjokoladekake, bruk vanlig oppskrift ig litt mindre væske.
Iceglow Skrevet 30. april 2006 #4 Skrevet 30. april 2006 Enkel banansjokoladekake. 2 bananer 3-4 dl mel (gjerne grovt) 1-1,5 dl kakao 3-4 dl brunt sukker Ca 1 dl olje 1 dl hakkede nøtter (kan sløyfes) Og litt vaniljesukker Mos bananene, og bland i det tørre med eltekrok. La deigen gå til det blir seig. Legg deigen utover bakepapir. Stekes på 180 grader i rundt 45 min. stikk litt i den etter ca 30 min, så ser du om det sitter noe igjen på pinnen, bedre at den er litt for rå enn altfor stekt. Bare gang oppskriften med to, og du får brukt alle bananene
Gjest gjesta Skrevet 30. april 2006 #5 Skrevet 30. april 2006 Takk for oppskrifter/ tips. Nå har jeg lagd Arkanas kake. Den ble veldig god! Den siste oppskriften kom etter at jeg hadde bakt, så den skal jeg prøve neste gang
anetted Skrevet 1. mai 2006 #6 Skrevet 1. mai 2006 Har ens uper oppskrift på banankake, den krever kansje litt fler ingredienser, men er verdt å prøve en gang Banankake til rund form. 175 gr smør 170 gr brunt sukker -piskes luftig 2 modne bananer 2 ss valmuefrø 4 eggeplommer -blandes inn 2 ts vaniljesukker 3 ts bakepulver 340 gr hvetemel -siktes og blandes forsiktig inn 4 eggehvitter 6 ss sukker -piskes stive og vendes inn Ha alt i en godt smurt form. 160 grader 45 minutter Glasur: 1 sitron, skall og saft melis -bland godt til en litt flytende glasur, ha på avkjølt kake Håper denne oppskriften faller i smak. Den er kjempegod, og holder lenge. Lykke til hvis du prøver den!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå