Gjest En som ikke har grønne fingre Skrevet 29. april 2006 #1 Skrevet 29. april 2006 Er det noen som vet om nettsteder om hvordan man kan sette sammen blomster i en balkongkasse? jeg har kjøpt meg to stykker, men har overhodet ikke grønne fingre, og trenger hjelp til å finne en fin kombinasjon av blomster i ulike fager og størrelser til å ha oppi dem. Noen av dere som har erfaringer og gode råd å dele?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. april 2006 #2 Skrevet 29. april 2006 Du kan få veldig god hjelp på et hagesenter eller i en blomsterbutikk. Ellers funker det som regel mye bedre å faktisk prøve å sette plantene ved siden av hverandre også, for å se hvordan det blir. Det får du aldri til på en nettside. Planter er nemlig individer de også, og er helt forskjellige
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2006 #3 Skrevet 29. april 2006 (endret) Jeg pleier å så blomster-eng-frø i kassene mine, og det går bra. Naboene har klaget litt på ugress, men det er ikke til meg... Det spørs hva du er ute etter? urter, fargesammensetninger, rik flora fra mai til oktober, eller hva.... Endret 29. april 2006 av Vega
Montezuma Skrevet 30. april 2006 #4 Skrevet 30. april 2006 Jeg synes petunia er flott i kasser! De kan bli enormt store og flotte, og med gode solforhold og litt gjødsel kan de bli rene fossefallet av en blomsterprakt!
Blåklokke Skrevet 1. mai 2006 #5 Skrevet 1. mai 2006 Jeg er veldig glad i hengepelargonier. Jeg pleier å kjøpe 3 stk. høyrøde til hver kasse, og mellom de tre tar jeg f.eks. blå hengelobelia eller blå eller hvite petunia. Synes det er blir pene og friske farger sammen. Men så må de vannes, da, MASSE ! Gjødsler et par gange i uken med flytende gjødsel. Men vent med gjødslingen til 14 dager etter du har satt plantene. Hengepelargoniane holder til langt utover høsten. Lykke til med blomsterkassene dine !
Montezuma Skrevet 1. mai 2006 #6 Skrevet 1. mai 2006 Jeg er veldig glad i hengepelargonier. Jeg pleier å kjøpe 3 stk. høyrøde til hver kasse, og mellom de tre tar jeg f.eks. blå hengelobelia eller blå eller hvite petunia. Synes det er blir pene og friske farger sammen. Men så må de vannes, da, MASSE ! Gjødsler et par gange i uken med flytende gjødsel. Men vent med gjødslingen til 14 dager etter du har satt plantene. Hengepelargoniane holder til langt utover høsten. Lykke til med blomsterkassene dine ! ← NØYAKTIG det mamma har hatt hvert eneste år så lenge jeg kan huske!!!!! Nettopp derfor jeg IKKE vil ha det, eller orker å se det noe sted. Sååååå kjedelig og vanlig! Sorry!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå