Gjest Camelia Skrevet 29. april 2006 #1 Skrevet 29. april 2006 Har en melodi (instrumental) jeg skal bruke i en barneteatergruppe, men den går rett og slett for fort. Det er ikke noen kopisperrer på melodien. Er det noen som har tips til en nettside hvor jeg kan redusere hastigheten på melodien, men samtidig beholde pitchen?? Og hvis noen har en teskje å bruke for å forklare meg hvordan jeg går fram, blir jeg lykkelig...
Respect Skrevet 30. april 2006 #2 Skrevet 30. april 2006 Last ned programmet Wavelab og pitch den ned.
Gjest Camelia Skrevet 30. april 2006 #3 Skrevet 30. april 2006 Last ned programmet Wavelab og pitch den ned. ← Hm... Det er vel ikke akkurat hva jeg kaller teskje, men jeg skal prøve. Takk!
Gjest Camelia Skrevet 30. april 2006 #4 Skrevet 30. april 2006 Fant ikke engang ut hvor jeg kunne laste ned Wavelab... Og det finnes jo tusen forskjellige, så hvordan vet jeg hvilken? Prøvde å laste ned Adobe Audition, men programmet funker ikke. Prøvde også Cakewalk Pyro, funker heller ikke. Æsj. En teskje, takk, som først og fremst gir meg en link hvor jeg kan laste ned det riktige Wavelab?? :klø:
Crazee Skrevet 30. april 2006 #5 Skrevet 30. april 2006 Eit alternativ til Wavelab er Audacity: http://audacity.sourceforge.net/ Har ikkje brukt det, men det får god kritikk, og er gratis.
Gjest Camelia Skrevet 1. mai 2006 #6 Skrevet 1. mai 2006 Endelig et program jeg får lasta ned, og som ser ut til å funke (altså Audacity). Har rip'a sangen til MP3-format, og den spiller som bare det. MEN: Så har vi altså "effekt"-knappen, hvor bl.a. endre hastighet og endre tempo ligger, hele den rekka er lysegrå! Altså inaktive funksjoner. Er det fordi dette er en gratisversjon?? Hjelp!
Crazee Skrevet 1. mai 2006 #7 Skrevet 1. mai 2006 Nei, programmet er fullversjon det - det skuldast nok at det er ei mp3-fil. Greier du å gjera om til wav-fil først, og endra i den deretter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå