Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #1 Skrevet 29. april 2006 dette blir vel altfor dumt? Dette refereres Staff på i VG i dag: - Politiet og Abrahamsen (politioverbetjent ved voldsavsnittet i Oslo politidistrikt, red. anm.) har drevet klappjakt på min klient. I media har Abrahamsen skapt en frykt og angst for mannen som jeg sjelden har sett maken til. Nå kan denne mannen aldri gå fritt rundt i dette landet, sa Staff til VG Nett i en pause under varetektsfengslingen av Syvertsen i tingretten i dag.Mannen er dømt for drap, drapstrusler, vold og ran, i tillegg til at han for kort tid siden knivstakk en mann som snakket til ham under et innbruddsforsøk. Politiet fant mannen i egen seng sammen med stikkvåpen og skytevåpen - er det ufarlige mennesker som bevæpner seg på den måten? Det Staff har rett i, er at denne mannen aldri kan gå fritt rundt i dette landet. Nå har det vært forsøkt behandlingsopplegg for ham i rundt 20 år, og det ser ikke ut til at det har fungert på en sånn måte at han kan være fri ute i samfunnet. Greit at Staff skal forsvare mannen, men med sånne tullete utsagt så mister han all troverdighet (den han ikke har mistet fra før). Kilde VG
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #2 Skrevet 29. april 2006 (endret) Staff er mest opptatt av å tjene mest mulig penger, ikke forsvare rettssikkerheten til folk flest. Innlegget er endret i henhold til reglene Hannen -mod Endret 30. april 2006 av Hannen
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 29. april 2006 #3 Skrevet 29. april 2006 Uff - det var vel litt voldsomt? Det er ikke en forsvarsadvokat sitt ansvar å forsvare rettssikkerheten generelt, men å forsvare sin klient på best mulig måte i forhold til det lovverket vi har. Men Staff driver på en måte ikke med det heller, han surrer rundt i sin egen forestilling om en verden som ikke finnes. Jeg tror heller ikke det gavner hans klient at han uttaler seg så tullete. Har han forresten ikke tap de fleste sakene han har kjørt i det siste? Er ikke så mange månedene siden han i media forsvarte hva psykolog Sandstrøm og psykiater Herlovsen hadde gjort i forbindelse med falske helseattester heller.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #4 Skrevet 29. april 2006 Neida, jeg ønsker selvfølgelig ingen døde, men jeg blir så forbanna på sånne folk som han, Staff er ikke den eneste som holder på sånn, bare den mest kjente. Hadde vært bedre om forsvarsadvokater hadde sagt til sine klienter: Si meg hva du har gjort, så skal jeg gjøre det jeg kan for at du får sone på best mulig måte. Istedet for: Ikke fortell meg noen verdens ting så later vi som ingenting har skjedd.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 29. april 2006 #5 Skrevet 29. april 2006 Neida, jeg ønsker selvfølgelig ingen døde, men jeg blir så forbanna på sånne folk som han, Staff er ikke den eneste som holder på sånn, bare den mest kjente. Hadde vært bedre om forsvarsadvokater hadde sagt til sine klienter: Si meg hva du har gjort, så skal jeg gjøre det jeg kan for at du får sone på best mulig måte. Istedet for: Ikke fortell meg noen verdens ting så later vi som ingenting har skjedd. ← Jeg er helt enig med deg. Hestenes og Nordhus var i den gata. Lurer på om Stabell har tenkt å begynne på en sånn praksis nå? Han har hatt et par saker hvor klienten har samarbeidet med politiet denne vinteren. Husker plutselig bare den ene - og det er Lars Erik Andersen som valgte å samarbeide i Nokassaken.
Lillesøster Skrevet 29. april 2006 #6 Skrevet 29. april 2006 Skal være litt usaklig her:Staff er en dust.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #7 Skrevet 30. april 2006 Selvsagt drev politiet klappjakt på en så farlig mann. Skulle da bare mangle.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #8 Skrevet 30. april 2006 Dere skriver som om Staff er en idiot og tulling som ikke vet bedre. Så vidt jeg vet gjør Staff en svært god jobb for sine klienter og det virker som om han ofte slår igjennom med sine argumenter i retten. Det dummeste en kan gjøre er å undervurdere et annet menneske, det har en tendens til å slå tilbake på en selv. Greit nok å kritisere hvilken personer han ofte representerer, men det betyr ikke at mannen er uintelligent for det.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #9 Skrevet 30. april 2006 Innlegget er endret i henhold til reglene Hannen -mod ← Enten må dere tillate diskusjoner her, eller så får dere lukke både aktuell og generell debatt. At det skrives ting her som har kommet frem i media, har ingenting med brudd på reglene her inne å gjøre. Det har tidligere vært etterlyst moderatorer med innsikt i debatter om nyhetssaker i det offentlige rom, da nytter det ikke med Hannen eller andre som ikke har noe særlig forutsetning for slike debatter som modde i disse rommene.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 30. april 2006 #10 Skrevet 30. april 2006 Dere skriver som om Staff er en idiot og tulling som ikke vet bedre. Så vidt jeg vet gjør Staff en svært god jobb for sine klienter og det virker som om han ofte slår igjennom med sine argumenter i retten. Det dummeste en kan gjøre er å undervurdere et annet menneske, det har en tendens til å slå tilbake på en selv. Greit nok å kritisere hvilken personer han ofte representerer, men det betyr ikke at mannen er uintelligent for det. ← Det jeg har reagert på, er at jeg opplever at Staff har endret seg mye i sin retorikk de senere år. Han var kontrolveriell før også, men da opplevde jeg iallefall retorikken hans for å gå i en retning som var til forsvar for hans klienter - nå i det siste virker det bare som om han vil være en rebell uten tanke for om det gjør skade for hans klienter. Jeg kan ikke skjønne at det kan gjøre annet enn skade at han nå går ut og nærmest bagatelliserer sin klients psykiske tilstand - noe han gjør ved at han f.eks. sier det var feil av politiet å drive inntensiv jakt på mannen.
Saeria Skrevet 30. april 2006 #11 Skrevet 30. april 2006 Greit nok at Staff kan være en dust, men han er en dyktig sådan. Hadde jeg hatt behov for forsvarer hadde det nok ikke vært så dumt å velge han. Men jeg har ingen intensjoner om å finne på noe som gjør at jeg trenger forsvarer.
Gjest Birger Skrevet 30. april 2006 #12 Skrevet 30. april 2006 Staff har vel alltid vært en kontroversiell mann, dvs. media har tatt til seg utsagnene hans og laget stort nummer ut av dem. Jeg er ikke enig med Staff, men jeg respekterer og forsvarer hans rett til å ytre sine meninger uten at folk blir så sjokkert bare fordi han mener noe som er litt utenom a4.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 30. april 2006 #13 Skrevet 30. april 2006 Hadde jeg hatt behov for forsvarer hadde det nok ikke vært så dumt å velge han. Akkurat sånn husker jeg at jeg tenkte tidligere også. Men jeg mener altså at han de senere årene har endret sin retorikk bort fra å gjelde sin klients beste, og over til å ordlegge seg som en rebell som har det moro med media. I dag hadde jeg rett og slett ikke turt å ha ham som egen forsvarer.
Amanlis Skrevet 30. april 2006 #14 Skrevet 30. april 2006 Jeg hadde vel også ønska Staff som forsvarer. Mannen er jo dyktig selv om han kommer med kontroverselle og provoserende utsagn. Og han provoserer meg også. Jeg blir skikkelig forbanna, men jeg tenker at mannen er ute etter å provosere oss, noe han klarer til gangs. Men at politiet har gått ut med navn og bilde av han mannen synes jeg er helt greit. Jeg -og alle andre- skal snånes for slike mennesker. Mannen er farlig, derfor er det helt greit.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 30. april 2006 #15 Skrevet 30. april 2006 men jeg tenker at mannen er ute etter å provosere oss, noe han klarer til gangs.nettopp - og det er det jeg reagerer på. Han er ute etter å provosere - forsvaret av klienten kommer i andre rekke. Jeg husker godt Staff fra tiden hvor Hestenes og Nordhus også praktiserte som forsvarsadvokater - også da var han en liten rebell, men han uttalte seg iallefall da på vegne av å være forsvarer for sine klienter. Nå virker det nærmest som om han bruker sine klienter som unnskyldning for å komme med provoserende utsagn i media.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå