Gå til innhold

Porselensblomst?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte en porselensblomst for ca et halvt år siden. Den står i et langt glass. Kanskje det er på tide å plante den i potte? Blomstrer denne planten?

Noen som vet så blir jeg glad :)

Endret av Mae
Skrevet

Min ser nok ut som denne Her

Men den står i et langt glass, er redd for at den skal knekke når jeg setter den i en potte?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Du kan binde den opp på en bøylel hvis du er redd for at den skal knekke. Ellers kan den godt bli stående i glasset hvis den ser ut til å trives.

Skrevet
Du kan binde den opp på en bøylel hvis du er redd for at den skal knekke. Ellers kan den godt bli stående i glasset hvis den ser ut til å trives.

Jo den trives :) Men kommer den til å blomstre da?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det glemte jeg å svare på, sorry :)

Nei, den typen blomstrer ikke så vidt jeg vet.

Skrevet
Det glemte jeg å svare på, sorry :)

Nei, den typen blomstrer ikke så vidt jeg vet.

Ok. Takk for svar :)

Gjest gjest1
Skrevet

Men den står i et langt glass, er redd for at den skal knekke når jeg setter den i en potte?

Den ligner mistenkelig på den porselensplanten jeg har og den har blomstret en gang for 4 år siden eller noe sånt. :ler:

Altså ikke så veldig enkel å få til å blomstre, men den er jo dekorativ nok i seg selv uten blomster også. :tommel:

Skrevet (endret)

Jeg har en slik som ligner i en potte, har hatt min i over seks år, og den blomstrer mange ganger i året. Eneste blomsten jeg får til *stolt*

Omtrent slike blomster

http://www.f-lohmueller.de/botanic/Asclepi...oya/Hoya011.htm

Endret av Cilla
Gjest gjest1
Skrevet
Jeg har en slik som ligner i en potte, har hatt min i over seks år, og den blomstrer mange ganger i året. Eneste blomsten jeg får til *stolt*

Omtrent slike blomster

http://www.f-lohmueller.de/botanic/Asclepi...oya/Hoya011.htm

Akkurat sånne blomster var det på min også men det er som sagt lenge siden jeg har fått den til å blomstre.

Har du pottet den om siden du fikk den Cilla?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...