Gjest Mae Skrevet 29. april 2006 #1 Skrevet 29. april 2006 (endret) Jeg kjøpte en porselensblomst for ca et halvt år siden. Den står i et langt glass. Kanskje det er på tide å plante den i potte? Blomstrer denne planten? Noen som vet så blir jeg glad Endret 29. april 2006 av Mae
Gjest allium Skrevet 29. april 2006 #2 Skrevet 29. april 2006 Jeg har en porselensblomst, den ser sånn ut: http://www.f-lohmueller.de/botanic/Asclepi...oya/Hoya018.htm Og den blomstrer som bare det. Henger i kjøkkenvinduet, får en skvett vann i ny og ne. Har ikke pottet den om på fem år...
Gjest Mae Skrevet 29. april 2006 #3 Skrevet 29. april 2006 Min ser nok ut som denne Her Men den står i et langt glass, er redd for at den skal knekke når jeg setter den i en potte?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. april 2006 #4 Skrevet 29. april 2006 Du kan binde den opp på en bøylel hvis du er redd for at den skal knekke. Ellers kan den godt bli stående i glasset hvis den ser ut til å trives.
Gjest Mae Skrevet 29. april 2006 #5 Skrevet 29. april 2006 Du kan binde den opp på en bøylel hvis du er redd for at den skal knekke. Ellers kan den godt bli stående i glasset hvis den ser ut til å trives. ← Jo den trives Men kommer den til å blomstre da?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. april 2006 #6 Skrevet 29. april 2006 Det glemte jeg å svare på, sorry Nei, den typen blomstrer ikke så vidt jeg vet.
Gjest Mae Skrevet 29. april 2006 #7 Skrevet 29. april 2006 Det glemte jeg å svare på, sorry Nei, den typen blomstrer ikke så vidt jeg vet. ← Ok. Takk for svar
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2006 #8 Skrevet 29. april 2006 Min ser nok ut som denne Her Men den står i et langt glass, er redd for at den skal knekke når jeg setter den i en potte? ← Den ligner mistenkelig på den porselensplanten jeg har og den har blomstret en gang for 4 år siden eller noe sånt. Altså ikke så veldig enkel å få til å blomstre, men den er jo dekorativ nok i seg selv uten blomster også.
Cilla Skrevet 29. april 2006 #9 Skrevet 29. april 2006 (endret) Min ser nok ut som denne Her Men den står i et langt glass, er redd for at den skal knekke når jeg setter den i en potte? ← Jeg har en slik som ligner i en potte, har hatt min i over seks år, og den blomstrer mange ganger i året. Eneste blomsten jeg får til *stolt* Omtrent slike blomster http://www.f-lohmueller.de/botanic/Asclepi...oya/Hoya011.htm Endret 29. april 2006 av Cilla
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2006 #10 Skrevet 29. april 2006 Jeg har en slik som ligner i en potte, har hatt min i over seks år, og den blomstrer mange ganger i året. Eneste blomsten jeg får til *stolt* Omtrent slike blomster http://www.f-lohmueller.de/botanic/Asclepi...oya/Hoya011.htm ← Akkurat sånne blomster var det på min også men det er som sagt lenge siden jeg har fått den til å blomstre. Har du pottet den om siden du fikk den Cilla?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå