Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli litt oppgitt nå. Tidligere har alle mine nærmeste venner vært gutter, men jeg har likevel hatt jenter i omgangskretsen min, venner, men ikke "beste"venninner. Vel, nå har det seg sånn at jeg har flyttet til et annet land for å gå på skole, og har fått en del venninner her. Men jeg blir sprø av alle reglene deres. Hver eneste gutt jeg interesserer meg for må jeg ligge unna av en eller annen grunn. Gutter de er interessert i (selv om dette er gutter jeg ikke ante at de var interessert i, fordi de aldri har nevnt det før jeg viser interesse for personen), ekser, eksene til venninner jeg ikke kjenner, gutter som venninner jeg ikke kjenner tidligere har vært interessert i og jeg kan fortsette i det uendelige. Hvor langt skal man egentlig strekke seg for å tekkes venninner?

Selv har jeg ingen problemer med å la venninna mi ta en gutt jeg er interessert i hvis han er interessert i henne. Vet ikke hvor mange ganger det har skjedd meg, og hvis han ikke liker meg likevel, hvorfor skal jeg da nekte venninna mi OG gutten å være lykkelige? Jeg har da i alle fall ingen rett til å styre gutten og hans følelser?

Akkurat nå er jeg interessert i en venninne av venninna mi sin eks. Jenta han var sammen med er ei jente jeg kjenner og nei, jeg er slett ikke sikker på om jeg har samvittighet til å gå ut med han (traff han for ikke så lenge siden og vi har ikke vært ute på date enda). Men jeg bare føler at hver eneste gang jeg liker en fyr så er han hands-off og jeg begynner å bli litt lei.

Hvilke regler skal man egentlig følge? Hvor langt skal man strekke seg for å være en god venninne og hva er bare idiotisk? Selv har jeg lite sans for noen av jentereglene inkludert den om ekser, men jeg har ikke noe problem med å skjønne at den kan være vanskelig og vil gjøre mitt beste for å holde meg unna. Men jeg føler jeg blir kontrollert på alle bauer og kanter, hva er det som gjør at jenter mener de skal kunne kontrollere sine venninner og alle gutter de noen gang har vært interessert i, er interessert i, har vært sammen med osv.?

Jeg bare lurer litt på hva dere her mener. I mens skulle jeg bare ønske at jeg var født gutt og slapp å tenke på hver eneste mulighet for at det å like en person kan være galt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så trasig. Selv hadde jeg ikke satt pris på om noen av mine veninner ble sammen med min ex. Men dette er jo fordi jeg ikke har lyst til å ha ham i min omgangskrets, og fordi jeg ikke orker å vite hva veninnene mine driver med i senga (jeg vet jo hva exen min liker, ergo vet jeg jo hva de driver med sammen).

Dessuten unner jeg jo ikke veninnene mine å gå i samme fella som jeg gjorde...

Men jeg hadde da aldri nektet en veninne å bli sammen med en gutt som en annen veninne hadde vært interessert i engang for lenge siden! Det er da ikke min business i det hele tatt. Det hadde evt blitt en sak mellom de to jentene.

Skrevet

Skjønner at du er fortvilet ja.

Jeg er enig med at man holder seg unna venninners eks'er (hvis det har vært et lengre forhold, kanskje til og med barn i bildet)

Men utover det tror jeg man kan vurdere hvert tilfelle etter magefølelsen...

En venninne sin venninne (som jeg egentlig ikke kjenner) sin ex, er greit hvis forholdet er helt avsluttet. Hvis derimot en venninne hadde fortalt meg om en venninne av henne sin ex...vondt brudd, ganske nylig, håp om å finne tilbake fra hennes side, kanskje barn i bildet osv....Da hadde nok magefølelsen sagt at jeg burde skygge unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...