Gå til innhold

Holde frukt fin..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting.. Jeg har lyst til å legge frukt med i matpakka til sønnen min, men når den har ligget i flere timer blir den jo brun og uappetittelig.. Han er for liten til å skrelle selv, så jeg kan ikke sende med han uskrellet frukt. Finnes det tips om hvordan jeg kan pakke den slik at den ikke blir brun? Hjelper det med plast/folie? Hvis frukten ligger i en helt tett boks, går det an å fylle med vann? Holder den seg fin da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag litt fruktsalat i stedet med appelsin i. Appelsinsaften gjør at de andre fruktene ikke blir brune.

Evnt dupp eplet i appelsinjuice kanskje?

Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Sitronsaft! Legg frukten i boks med vann med sitronsaft eller stryk oppskjært sitron over fruktbitene og putt i en tett pose. Det hjelper på skrelte gulrøtter også.

Appelsinsaft og limesaft gjør sammen nytta.

KJempebra tiltak å legge frukt i matpakka forresten. Dessuten tror jeg det er større sjanse for at den blir spist hvis den er skrelt og oppdelt på forhånd.

Endret av Elfrida
Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Tusen takk for råd! :)

Ja, jeg tenkte at litt frukt kan gjøre matpakka litt mer intressant - og ikke minst sunn! :) Selvsagt frister det mer når det er tilberedt på forhånd. Det husker jeg fra min egen barndom, det var ingenting som hjalp så godt på frukt-lysta som når noen andre skrelte den først! Og så lenge gutten er så liten prøver vi å begrense inntaket av sprøytestoffer i skallet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...