Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #1 Skrevet 29. april 2006 Hva er tung beinbygning? Betyr det at man har tunge bein? Eller at skjelettet er tungt?
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #2 Skrevet 29. april 2006 Jeg tenker på str. Feks har to venninder som begge er tynne. Den ene er imidlertid "større" enn den andre, men fortsatt slank.
Gjest første gjest Skrevet 29. april 2006 #3 Skrevet 29. april 2006 Jeg tenker på str. Feks har to venninder som begge er tynne. Den ene er imidlertid "større" enn den andre, men fortsatt slank. ← Ok. Så det betyr kraftigere?
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #4 Skrevet 29. april 2006 Vet ikke hvordan jeg skal forklare det - Cortney Cox i friends/Lisa Kudrow ? Begge tynne, men førstnevnte har en spinkel beinbyggning? Umulig for sistnevnte å bli like "liten" Fra idol i fjor Cindy Hovde/Tone Aaberge (som er veldig slank)
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #5 Skrevet 29. april 2006 Tung beinbygning vil i bunn og grunn si hvor stort og tungt skjelettet ditt er. Dette kan nemlig variere med noen kilos differense. Derfor synes overvektige ofte det er greit å skylde på tung beinbygning.
Gjest camillo Skrevet 29. april 2006 #6 Skrevet 29. april 2006 Ja, det må vel være hvor tungt skjelettet er? Men som siste gjest er inne på, det er visst ikke så mye å snakke om at det vil ha noe særlig å si på vekta. Det vil si at å si at man veier mer fordi man har tung beinbygning ikke stemmer. Jeg lærte det her inne for ikke så lenge siden.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #7 Skrevet 29. april 2006 Derfor synes overvektige ofte det er greit å skylde på tung beinbygning. ← Helt klart. Det er lettere å skylde på noe som er utenfor ens kontroll enn å ta seg selv i nakken og kutte søtsaker og usunn livsstil.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #8 Skrevet 29. april 2006 Kraftig benbygning har vel mer med størrelsen på bein/skjelett å gjøre? F.eks. breie skuldre, brei mellom hoftekammene og lignende.
Gjest Gjesta Skrevet 29. april 2006 #9 Skrevet 29. april 2006 Bein veier jo ufattelig lite i forhold til resten av kroppen. Det som faktisk kan utgjøre en forskjell på vekta, er hvor mye muskelmasse. En person som har mye muskelmasse, kan være tyngre, men allikevel tynnere, enn en person som har mindre muskelmasse. Muskler er som bly, høy tetthet i forhold til plassen det tar. Fett er motsatt.
Missbumblebee Skrevet 29. april 2006 #10 Skrevet 29. april 2006 Kraftig benbygning har vel mer med størrelsen på bein/skjelett å gjøre? F.eks. breie skuldre, brei mellom hoftekammene og lignende. ← Det er det jeg tenker på når det kommer til "tung" beinbygning.
Gjest første gjest Skrevet 29. april 2006 #11 Skrevet 29. april 2006 Bein veier jo ufattelig lite i forhold til resten av kroppen. Det som faktisk kan utgjøre en forskjell på vekta, er hvor mye muskelmasse. En person som har mye muskelmasse, kan være tyngre, men allikevel tynnere, enn en person som har mindre muskelmasse. Muskler er som bly, høy tetthet i forhold til plassen det tar. Fett er motsatt. ← Ok, tror kanskje jeg stoler mest på dette svaret, i og med at tung beinbygging ofte nevnes i forbindelse med vekt og antall kilo. Men tar gjerne i mot flere forklaringer.
Gjest Binna Skrevet 29. april 2006 #12 Skrevet 29. april 2006 (endret) Tung beinbygning er vel ikke akkurat vekta, men f.eks hvor bred man er rundt håndleddet, hvor kraftige skuldre man har, str på hodeskallen, brede hofter ol. Det stemmer det Elpeba skriver, men beinbygningen vil jo veie litt. Muskler er blytunge og fett veier lite i forhold. Endret 29. april 2006 av Binna
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #13 Skrevet 29. april 2006 Dette er sikkert et definisjonsspørsmål, men jeg mener tung benbygning og kraftig benbygning er to forskjellige ting. Kraftig benbygning er når man har brede skuldre og er bred over hoftene etc, mens når man har tung benbygning har man større bentetthet, altså tyngre ben enn mange andre. For bentettheten kan variere; noen har lette og mer porøse ben mens andre har tynge og mer massiv benbygning. Men jeg vet ikke om dette varierer så mye at de som veier mye kan skylde på bena
Gjest Gjesta Skrevet 29. april 2006 #14 Skrevet 29. april 2006 Dette er sikkert et definisjonsspørsmål, men jeg mener tung benbygning og kraftig benbygning er to forskjellige ting. Kraftig benbygning er når man har brede skuldre og er bred over hoftene etc, mens når man har tung benbygning har man større bentetthet, altså tyngre ben enn mange andre. For bentettheten kan variere; noen har lette og mer porøse ben mens andre har tynge og mer massiv benbygning. Men jeg vet ikke om dette varierer så mye at de som veier mye kan skylde på bena ← Enig med Gjest her. Da jeg gikk på Grete Roedekurs for noen år siden, lærte vi at man har enten spinkel, medium/normal eller grov/kraftig beinbygning. Om man har tre kvinner på samme alder og med samme høyde, men med forskjellige beinbygninger, vil matchvekten variere veldig.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #15 Skrevet 29. april 2006 Det er vel ingen som uansett vil skylde på beinbyggning om man er litt for rund - dette er jo noe alle ser Men er man slank og veier mer enn andre med noen lunde lik fasong, sier det seg jo selv at beinbyggning og muskelmasse har mer å si.
Gjest Cristoph Skrevet 30. april 2006 #16 Skrevet 30. april 2006 tung beinbyggning er tung beinbyggning. det går faktisk ann å ha det ja. kraftig beinbyggning er noe annet. det har mer med bredde å gjøre.
Gjest Binna Skrevet 30. april 2006 #17 Skrevet 30. april 2006 Dette er sikkert et definisjonsspørsmål, men jeg mener tung benbygning og kraftig benbygning er to forskjellige ting. Kraftig benbygning er når man har brede skuldre og er bred over hoftene etc, mens når man har tung benbygning har man større bentetthet, altså tyngre ben enn mange andre. For bentettheten kan variere; noen har lette og mer porøse ben mens andre har tynge og mer massiv benbygning. Men jeg vet ikke om dette varierer så mye at de som veier mye kan skylde på bena ← Da er det kraftig benbygning jeg tenkte på.. Stemmer nok det du skriver.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #18 Skrevet 30. april 2006 Ja, det må vel være hvor tungt skjelettet er? Men som siste gjest er inne på, det er visst ikke så mye å snakke om at det vil ha noe særlig å si på vekta. Det vil si at å si at man veier mer fordi man har tung beinbygning ikke stemmer. Jeg lærte det her inne for ikke så lenge siden. ← Dete er vel feil. Jeg er for tiden veldig slank. Det er min søster også,men jeg veier veldig mye mere enn henne. Jeg er bred over skuldrene,over hoftene. kraftige lår,men uten fett. Bena hennes er piperensere. Alle bluser blir for store til henne pga er så smal over skuldrene. hennes bukser får ikke jeg over baken. ingen tror det når jeg sier vekten min.
Gjest Fruktfat Skrevet 1. mai 2006 #19 Skrevet 1. mai 2006 jeg har hørt at forskjellen på "vanlig" og kraftig beinbygning kun er 600GRAM. jobbet sammen med en ganske rund jente en gang, hun skyldte på kraftig beinbygning. da fortalte vår herlige ekstrahjelp at forskjellen bare var 600g (søsteren hennes hadde blitt sjekket), må si jeg lo litt da gitt og ja, fryktelig mange bruker dette som en fryktelig dårlig unnskyldning fordi de veier for mye. jeg veier for mye og har brede skuldre (bredere der enn over hoftene), bred rygg og grove håndledd, men har da aldri falt meg inn å skylde på beinbygning...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 1. mai 2006 #20 Skrevet 1. mai 2006 Kraftig beinbygning er standardunnskyldingen til folk med noen kilo for mye. Husker jeg hørte det første gang på barneskolen, da læreren påstod at klassens tjukkeste gutt (og ja, han var TJUKK, ikke bare litt rund) bare hadde litt kraftig beinbygning. Hvorpå en av guttene var kjapp nok til å spørre om man hadde mange bein under haka og rundt magen... Huff, stakkars han gutten som ble ydmyket så grundig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå