Gå til innhold

Hva er den perfekte mann/kvinne for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva legger dere i å finne den perfekte mann eller kvinne?

Ingen mennesker er fullkomne, for vi har våre feil og mangler vi må leve ut med, mer eller mindre. For meg handler det ikke om å prøve å finne en perfekt mann, for de finnes ikke. Men å slå meg til ro med en mann som har mye av de samme verdiene og at vi kan sette oss de samme målene for livet fremover.

Og for meg er det ikke snakk om å "passe" sammen, men i et forhold, eller ekteskap, så handler det mye om å finne metoder for å leve sammen, å innrette seg og imøte komme hverandre og alikevel være seg selv.

For meg handler det om å ha respekt for hverandres ønsker, behov og lyster deretter.

Jeg kan vel likevel si at min tilkomne passer for meg, han er kjærlig, ansvarsbevist har mange gode egenskaper jeg verdsetter svært høy. Men likevel må vi begge innrette oss etter hverandre på flere områder.

Så når man da tenker over hva som ligger i ordet Perfekt eller det å passse sammen, så er det egentlig ord som ikke er nok dekkende vist man skal gå litt dypere i det. :ler::overrasket::ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ordet "perfekt" er fullstendig dekkende, i at jeg gjerne vil ha en som er perfekt for meg. Uansett hvor lite perfekt han kanskje er for andre, så vil han jo være det for meg. Og akkurat kjærlighet er en av de få tingene som forhåpentligvis ikke er et resultat av samarbeid og premisser - jeg ville ikke giftet meg med en mann jeg mente jeg kunne leve med, jeg vil ha en jeg ikke kan leve uten!

Er ganske sikker på at jeg kan finne en sånn. Han er antakeligvis en fyr med beina godt plantet på jorda, men med et hode som evner å fly høyt. Også må han kunne gi meg motstand og utfordre meg.

Skrevet (endret)

Jeg er enig med Knurr i at perfekt er et dekkende ord, fordi man snakker om perfeksjonisme i forhold til sine egne ønsker. Jeg er også uenig med deg i det å passe sammen, for meg handler det nettopp om å passe sammen. En perfekt mann for meg er en som har lik personlighet, som forstår meg og mine tanker og følelser, en som har samme mål og verdier i livet. Å passe sammen er absolutt et dekkende ord for meg, det handler om å forstå hverandre om, om å kunne leve sammen på en harmonisk måte, om å kunne slappe av med hverandre, stole på hverandre, "jobbe" mot et felles mål. Den perfekte mann for meg er en som elsker meg slik jeg er, og en jeg elsker slik han er, en som ønsker å dele livet sitt med meg og som jeg ønsker å dele livet mitt med. Og den perfekte mann sitter ved siden av meg nå. :hjerte:

Endret av Arkana
Skrevet

Samboeren min er ikke perfekt, men han er perfekt for meg. Vi er nok ganske like, vi er nysgjerrige, liker å reise og å lære. Vi liker ikke å krangle, og strekker oss langt for å unngå det. Og vi er flinke til å gi hverandre oppmerksomhet. Når det er sagt hender det jo at vi er irriterte på hverandre, men det går heldigvis fort over. Jeg har ingen illusjoner om at et godt samliv skal være friksjonsfritt.

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_RPM_*
Skrevet
Ingen mennesker er fullkomne, for vi har våre feil og mangler vi må leve ut med, mer eller mindre. For meg handler det ikke om å prøve å finne en perfekt mann, for de finnes ikke. Men å slå meg til ro med en mann som har mye av de samme verdiene og at vi kan sette oss de samme målene for livet fremover.

Hei, du sier jeg ikke finnes ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Alle mennesker feiler. Det ligger i menneskets natur. Dersom man som menneske ikke gjorde så, ville man naturlig nok heller ikke være menneske.

Ergo er det perfekte menneske et menneske som feiler, og det gjør helt rett i å gjøre så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...