Gjest fetsomf Skrevet 29. april 2006 #1 Skrevet 29. april 2006 Jente 28, 172cm og 100kg... Jeg har fått mitt livs sjokk i dag tidlig. Visste jo at vekta var økende, dog at jeg er så diger, trodde jeg ikke... Jeg handler riktignok ikke på bikbok lenger, men passer jo l, xl og xxl, 44 i butikker som voice, sand, hm, b-young og vic Trodde en sånn vektklasse ikke hadde sjans i havet til å finne klær i vanlige butikker. Faen, nå føler jeg meg som en freak som rett og slett bør holde seg innendørs. Og jeg som er så jålete og opptatt av å se ordentlig ut. What a waste...Alle har sikkert ledd innvendig av forsøket... Kan bare ikke fatte dette her!!! Jeg må jo se ut som en kjempe, for jeg er ikke "blubbete" - magen er "flat" i singlet og cardigan - men hva hjelper det når hele meg likevel er huge...
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #2 Skrevet 29. april 2006 Jeg forstår godt at du ikke handler på Bik Bok lengre... Lykke til med slankingen!! Prøv å spise sunt og mosjoner litt hver dag. Husk at det tar tid¨og du må være tålmodig.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #3 Skrevet 29. april 2006 Mna behøver ikke være 'blubbete' fordi man er stor. Vi har alle forskjellige kroppsbygning. Eneste som funker for å holde vekta er å spise regelmessig og relativt sunt, mange små måltider istedet for få store. Og trene jevnlig. Man skal minst ha 30 min fysisk aktivitet i løpet av en dag. Gå, jogg, sykle, styrke, spinning, ballspill, klatring. Whatever. Lykke til
Knurr Skrevet 29. april 2006 #4 Skrevet 29. april 2006 Til trådstarter: Jeg fikk et sånt sjokk for noen år sida sjøl. Det var ikke gøy. Men vet du hva? Det går an å gjøre noe med det! Faktisk! Og nå har du fått motivasjonen - masse tråder her om slanking, og masse tips. Lykke til!
Gjest gjest 0 Skrevet 29. april 2006 #5 Skrevet 29. april 2006 Jente 28, 172cm og 100kg... Jeg har fått mitt livs sjokk i dag tidlig. Visste jo at vekta var økende, dog at jeg er så diger, trodde jeg ikke... Jeg handler riktignok ikke på bikbok lenger, men passer jo l, xl og xxl, 44 i butikker som voice, sand, hm, b-young og vic Trodde en sånn vektklasse ikke hadde sjans i havet til å finne klær i vanlige butikker. Faen, nå føler jeg meg som en freak som rett og slett bør holde seg innendørs. Og jeg som er så jålete og opptatt av å se ordentlig ut. What a waste...Alle har sikkert ledd innvendig av forsøket... Kan bare ikke fatte dette her!!! Jeg må jo se ut som en kjempe, for jeg er ikke "blubbete" - magen er "flat" i singlet og cardigan - men hva hjelper det når hele meg likevel er huge... ← Hvis du trenger tips, råd og støtte må du gjerne hive deg på Prosjekt Kropp!
Gjest Madeline Skrevet 29. april 2006 #6 Skrevet 29. april 2006 (endret) Tråden er ryddet. Hannen -mod Endret 29. april 2006 av Hannen
Iceglow Skrevet 29. april 2006 #7 Skrevet 29. april 2006 Ikke se deg blind på vekt, se mer på hvor mange centimeter du er og hvordan helsa er. Kan det være noe så enkelt som at du har forholdsvis høy muskelmasse? Greit nok at 100 kg høres som å være i overkant når det fordeles på 172 cm, men når du bruker 44 i klær så har du antakeligvis mer muskelmasse enn det jeg hadde når jeg hadde en tilsvarende BMI.
Gjest fetsomf Skrevet 29. april 2006 #8 Skrevet 29. april 2006 Jeg har målt meg rundt livet nå, rett over navelen og der er jeg 90cm. Synes faktisk det er lite til en slik monstervekt. Ja, jeg vet jeg har tung beinbygning - er slank på 69kg - men når man ser 100 tallet så vet man likevel at man har vippet over til å bli usa-feit...
Cata Skrevet 29. april 2006 #9 Skrevet 29. april 2006 Fikk samme sjokket som deg i fjor. Visste jeg var for tung, men ikke så tung som vekta påsto da jeg våget meg på den en dag i mai. Dermed begynte jeg å telle kalorier og i løpet av 4-5 måneder var det blitt ca. 11 kg mindre av meg. Nå er jeg krabbet opp et par kg igjen, så nå er det ny kaloritelling. Må få tatt knekken på de 2 kg'ene før de formerer seg og blir maaaange. Aller helst vil jeg bli kvitt et par i tillegg.
Gjest Elfrida Skrevet 29. april 2006 #10 Skrevet 29. april 2006 90 cm rundt livet med din vekt er faktisk ikke ille, selv om det vel er litt høyere enn det som er anbefalt som maks (er det rundt 80-86 cm tro?) . Du har antagelig en rimelig sunn fettfordeling, for magefett er visstnok det som er mest farlig for helsa. Du kan teste liv-hofte forskjell, ta livmålet og del på hoftemålet. Hvis du får et tall som er høyere enn 0,86 er du i faresonen helsemessig (på lang sikt!). Jeg hadde aldri gått inn i str 44 hvis jeg veide 100 kg, for det har jeg veid, og da brukte jeg 48-50! Du har nok godt av å gå ned litt, men ikke stirr deg blind på vekta! Her står det litt om definisjon av overvekt: http://www.shdir.no/publikasjoner/rapporte...t___helse_24150
Gjest -eline- Skrevet 29. april 2006 #11 Skrevet 29. april 2006 Jeg har målt meg rundt livet nå, rett over navelen og der er jeg 90cm. Synes faktisk det er lite til en slik monstervekt. Ja, jeg vet jeg har tung beinbygning - er slank på 69kg - men når man ser 100 tallet så vet man likevel at man har vippet over til å bli usa-feit... ← ...du har ikke fettsamling paa magen i hvertfall... jeg veier nesten 40kg mindre enn deg og er 89cm rundt magen (mitt problemomraade nummer 1) og da jeg var nesten tilsvarende i vekt (er 5 cm lavere og veide 93-94 kg paa det hoeyeste) saa brukte jeg mye stoerre klesstoerrelse enn du gjoer... saa ikke se deg blind paa vekta i hvertfall! Kan kanskje vaere kjekt aa faa maalt fettprosent saa faar du noe som er mer rett aa maale deg opp mot.
Mona32 Skrevet 29. april 2006 #12 Skrevet 29. april 2006 Jente 28, 172cm og 100kg... Jeg har fått mitt livs sjokk i dag tidlig. Visste jo at vekta var økende, dog at jeg er så diger, trodde jeg ikke... Jeg handler riktignok ikke på bikbok lenger, men passer jo l, xl og xxl, 44 i butikker som voice, sand, hm, b-young og vic Trodde en sånn vektklasse ikke hadde sjans i havet til å finne klær i vanlige butikker. Faen, nå føler jeg meg som en freak som rett og slett bør holde seg innendørs. Og jeg som er så jålete og opptatt av å se ordentlig ut. What a waste...Alle har sikkert ledd innvendig av forsøket... Kan bare ikke fatte dette her!!! Jeg må jo se ut som en kjempe, for jeg er ikke "blubbete" - magen er "flat" i singlet og cardigan - men hva hjelper det når hele meg likevel er huge... ← Hmmmm... Har du sjekka om ikke vekta kan vise feil (eller blir det bare et halmstrå...)? Det er jo lov å håpe... Selv har jeg kastet meg på Easylife, og har nå holdt ut 1 uke med pulver. Skal på vekta i morgen, og er VELDIG spent på hva den viser! Og joda, jeg vet at pulver ikke er noe bra, men håper at det motiverer og gir en kickstart på videre vektnedgang.
Ephemera Skrevet 1. mai 2006 #13 Skrevet 1. mai 2006 Som tidligere nevnt her: Du er hjertelig velkommen på Prosjekt Kropp-tråden vår!
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2006 #14 Skrevet 6. mai 2006 Husk at når du er 100 kg, så er det veldig lett å bli kvitt kiloene. Du forbrenner mye mere enn andre når du trener. Det er mye lettere å gå ned for en som er 100 kg enn for en som er mellom 50-60 kg. Det skal jeg love deg Stå på , dette går fort , det er jeg sikker på. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #15 Skrevet 8. mai 2006 Takk for svar alle man Er i gang. Lettere på denne tiden av året når man ikke kan "gjemme" seg i store vinterjakker og tro at man har all verdens tid.
Gjest gjest 0 Skrevet 8. mai 2006 #16 Skrevet 8. mai 2006 Så bra!! Lykke til!! ps: som sagt før, hiv deg gjerne på prosjekt kropp tråden vår
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå