Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at bl.a. PSData har pakker med pc deler som du selv setter sammen. Lønner det seg å kjøpe slike, eller kan man like gjerne kjøpe en ferdig sammensatt pc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, alternativt nei. Litt vanskelig å vite, siden vi ikke vet noe om dine kunnskaper om PC-bygging, hvilket tilbud du har på en ferdigbygget PC og hva du skal bruke den til.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg bygger alltid pc selv, men ikke etter en "ferdigpakke" med deler som en butikk eller leverandør selger. Jeg snakker med datavenner, leser om ny hardware på nettet og bruker mye tid på å finne ut hvilke deler som passer best for mitt formål og som er kompatible.

Det krever jo en viss kunnskap om hardware å bygge sin egen maskin, men hvis det er en ferdigpakke der butikken allerede har valgt ut kompatible deler, er det jo bare å sette den sammen som gjenstår. Og dette kan man jo relativt enkelt sette seg inn i.

Men spørsmålet er om det nødvendigvis er verdt bryet hvis det likevel er standarddeler som skal settes sammen. Man får jo ikke spesialbygd maskinen til egne formål da. Så da gjenstår det egentlig å sammeligne byggesettet med en tilsvarende ferdigbygget maskin prismessig for å vurdere om det er verdt bryet.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg pleier å bygge selv, fordi da kan jeg tilpasse pc'en etter mine ønsker og behov og står fritt i valget av komponenter. Men når du velger en sånn ferdig sammensatt pakke forsvinner jo litt av poenget sånn jeg ser det. Så om du skal velge mellom en ferdig-pc og en pakke med komponenter, vet jeg ikke hva jeg ville valgt. Du kan jo sammenligne prisene og se hva som lønner seg. Dersom du er interessert i å velge delene til pc'en selv og så sette den sammen, men ikke har særlig peiling på hva du trenger og hva som passer sammen osv., kan du få god hjelp på forumet på itpro.no eller hardware.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...