Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 29. april 2006 #1 Skrevet 29. april 2006 I min iver etter å få en finere hud har jeg prøvd det meste fra Dermalogica og MD. Bla Medication Gel og skin renewal fra Dermalogica, Facial Lotion og Vit-a-plus-greien i den lille pumpetuben og Total Turnaround cream fra Clinique. Har brukt produktene litt om hverandre, vet at dette er teit, men klarer ikke bestemme meg for hvilken som er best. Nå er alle mer eller mindre tomme, og jeg trenger råd for hva jeg skal satse på nå. Ellers bruker jeg special clearing gel, ylang-ylangoljen til Decleor og Active Moist om morgenen, og SC-gel og active moist om kvelden. Er ute etter et produkt å bruke om natten. Hva har dere best erfaring med?
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #2 Skrevet 29. april 2006 Jeg synes du bør gå til en hudpleier å få anbefalt produkter som passer din hud. Høres for meg ut som om du har brukt alt for mye rart blandet sammen.
Gjest Gjesta Skrevet 29. april 2006 #3 Skrevet 29. april 2006 Ved å bruke et slikt sammensurium av tildels ovrelappende produkter sliter du ut og stresser den stakkars huden din. Hør heller med en hudpleier og få satt opp et program, og hold deg til det, i stedet for å virre fram og tilbake.
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 29. april 2006 #4 Skrevet 29. april 2006 Takk for råd! Kvinnet meg opp til å gå til hudpleier i dag, hun mente jeg hadde fin hud! Hun ville iallfall ikke gi meg noe, det eneste jeg fikk var en liten prøve på en rensemaske fra Decleor. (Som jeg forsåvidt hadde fra før av) Overraskende, men likevel bra at hun ikke prøve å selge meg noe jeg åpenbart ikke hadde bruk for. Synes jeg har en del sorte prikker da, men jeg får se det litt an, kanskje de forsvinner dersom jeg slutter med produktmaraton?
Gjest Gjesta Skrevet 29. april 2006 #5 Skrevet 29. april 2006 Det lureste du kan gjøre, er å la huden din få litt fred. Det er ikke sikkert alle svarte prikker lar seg bekjempe, men i det minste er huden din sunn og frisk. Jeg har lært the hard way. Jeg er veldig glad i produkter, og etter en lang periode med masse forsøk og ulike produkter, endte jeg opp med noe som heter perioral dermatitt, en slags betennelsesreaksjon i huden fremkalt av overdreven produktbruk. Det tok over tre måneder før det forsvant, og i ettertid har jeg forsøkt så godt jeg kan å holde meg til de samme produktene. Strengt tatt trenger du ikke mer enn en god rens (+ øyensminkefjerner), en god krem til bruk dag og natt, evt. øyenkrem. I tillegg peeling og en maske, gjerne rensende. That's it. Og selvsagt solfaktor til bruk på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå