monja Skrevet 30. november 2002 #1 Skrevet 30. november 2002 Jeg og sambisen har valg å ha to forlovere hver, men nå står mine fast litt. Skal de ha lik kjole eller ikke? Jeg lar dem bestemme selv, men de vil jo ikke se helt ulike ut heller - sier de. Jeg, for min del, synes kanskje at lik kjole minner meg litt om amerikanske brylluper. Hva mener dere?
Ruby Skrevet 1. desember 2002 #2 Skrevet 1. desember 2002 Det går jo an å stå litt i stil selv om man ikke har helt like kjoler. Ville kanskje bedt om et lite tips i en brudesalong eller noe. Synes også at helt like kjoler er typisk amerikansk. Men samme stil er fint.
trifolii Skrevet 2. desember 2002 #3 Skrevet 2. desember 2002 Hei! Hva om begge stiller i bunad? Hvis de ikke har selv, så kanskje de kan låne av noen (mødre, bestemødre, tanter, venninner, deg?) Trifolii
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 2. desember 2002 #4 Skrevet 2. desember 2002 Jeg skal ha ta forlovere, men håper da ikke de kommer til å kle seg likt, det syns jeg blir litt for amerikansk! De skal ha på seg akkurat det de har lyst til, og jeg tror ikke de engang ville tenke på å komme likt kledd.
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2002 #5 Skrevet 2. desember 2002 Jeg hadde mine to bestevenninner til forlovere, og de hadde faktisk (uten at de egentlig visste det) kjøpt kjoler som passet så utrolig godt sammen. Den ene hadde knall rød, og den andre knall rosa - (høres kanskje ut som en dårlig kombinasjon, men det ble kjempefint!!!) Og bildene ble så bra! Det er faktisk litt morsomt at de matcher litt.... men like kjoler syns jeg ikke de behøver - det blir liksom litt kjedelig syns jeg da.. Alt trenger ikke være så perfekt!!!
Karoline Skrevet 2. desember 2002 #6 Skrevet 2. desember 2002 Hvis de skal matche, kan de jo ha lik kjole men ulik farge, eller samme farge, men ulik modell. - og så syns jeg det er stilig hvis de matcher fargene i brudebuketten.
Gjest Tante Blå Skrevet 2. desember 2002 #7 Skrevet 2. desember 2002 Hei! Egentlig ikke et svar dette, men mer et spørsmål; jeg har STORE problemer med å velge forlover til mitt bryllup neste år. Det står mellom to venninner. Jeg har aldri tenkt på det å ha to stk. Er det virkelig mulig? Blir de "likestilte" i alle papirer osv? Jeg har faktisk aldri hørt om, eller sett det annet enn på,- nettopp,- amerikansk film!
monja Skrevet 2. desember 2002 Forfatter #8 Skrevet 2. desember 2002 Heisann Tante Blå! Vi sjekka med kirken først og fikk opplyst at vi kunne ha opptil 10 forlovere hver (!?!). Så da slapp jeg heldigvis å velge mellom mine to beste venninner. Til dere andre.... Tusen takk for innspill. Jeg skal gi de to fritt spillerom, men ønsker at de finner noe som matcher buketten eller hverandre sånn fargemessig. Ulempen er kanskje at jeg skal ha hvit, grønn og blå bukett. Da er jo hvitt utelukket, men de kan jo ha blått og lilla og grønt i ulike nyanser kanskje? Vi får se. De skal få snakkes seg i mellom, og jeg er kjmpespent på hva de til slutt ender opp med.
Augustbrud02 Skrevet 2. desember 2002 #9 Skrevet 2. desember 2002 Hei! Egentlig ikke et svar dette' date=' men mer et spørsmål; jeg har STORE problemer med å velge forlover til mitt bryllup neste år. Det står mellom to venninner. Jeg har aldri tenkt på det å ha to stk. Er det virkelig mulig? Blir de "likestilte" i alle papirer osv? Jeg har faktisk aldri hørt om, eller sett det annet enn på,- nettopp,- amerikansk film![/quote'] Jeg tror dette varierer stort fra prest til prest. Vår prest hadde aldri hørt om at noen hadde 2 forlovere noen gang når vi var på "øvelse" i forkant. Det som er saken med 2 forlovere er at man kan ha 2 stykker, men det er kun den ene som skal skrive under papirene og på den måten være den formelle forloveren. Så på den måten blir man aldri helt likestilt, men man har altså muligheten til å ha 2 forlovere oppe ved alteret selvom det kun er en som skal fylle ut forlover-papiret. Har hørt om folk som har sendt inn et papir for hver forlover, men det er kun en av dem som blir registrert som den formelle forloveren.
Nitha Skrevet 2. desember 2002 #10 Skrevet 2. desember 2002 Jeg må bare henge meg på. Har akkurat fått vite at hun som skulle være forloveren min er gravid - og ikke nok med det; hun har termin dagen før bryllupet! Slik sett kunne det kanskje vært greit å gardere seg med to forlovere... Vi gleder oss veldig på deres vegne, og alt det der, og det blir ingen problemer i forhold til forlover, for jeg har flere gode venninner. Men det er jo å håpe at barndomsvenninna i alle fall får med seg bryllupet! Hun har jo vært med på mye planlegging allerede, hjulpet til med kjøp av brudekjole og blir sikkert med på resten av forberedelsene også. Jeg sitter og småhumrer for meg selv og ser for meg alle tenkelige og utenkelige scenarier under bryllupet, hvor vannet plutselig går, eller noe slikt... Nitha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå