Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, enhver av oss engler kan vel bli litt gråaktige av og til...

Nei, spøk til alvor. Jeg har et par engler av ull/bomull (fluffy) som i mange år nå har hengt i vinduet. Og siden jeg brenner lys i vinduet også - så er de etterhvert blitt ganske sotete og grå.

Selv om livsynet mitt sier at engler ikke er snehvite bestandig (måtte være sneen her på Oslo øst da) så vil jeg jo gjerne ha dem pene og rene til jul.

Jeg skriver ull/bomull. Bomull er det nok ikke, det er fiiin ull, i tråder liksom man karder, og så er skjørtet løst liksom, de er bundet sammen i livet og i hodet... vanskelig å forklare dette.

Men vet noen et eller annet jeg kan *trylletrylle* legge dem i for å få ut møkka? Jeg er veldig, veldig glad i mine "design-engler" - kjøpt for mange år siden i en råflott og dyr designbutikk av et eller annet slag i Bygdøy Allé. De ropte på meg, husker jeg brukte alt jeg siste rest av penger - for de skulle jeg bare ha.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å legge de i mildt blendavann....hvis de da tåler dette.

Eller i grønnsåpe,da grønnsåpen binder fargen slik at andre farger ikke ikke farger av.

Håper de blir rene til jul...

klem*koldbruna*

Skrevet

hva er mild blendavann?

Skrevet

Mildt blendavann er lite blenda i lunkent vann.

Takk for tipset Koldbruna. Tok likevel ikke sjansen jeg, men sendte dem med mor som skal ta dem til et velronnomert renseri for meg. Hun mente også at det var ikke ull, men noe kunstfiberaktig.

Nuvel - hvis ikke renseriet får det til, så får englene være sort-grå og være mer lik meg selv - som faktisk er en blendavasket småjævel. (sto på russekortet mitt for hundre år siden)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...