Gå til innhold

selvangivelse igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor mange % man får igjen av beløpet man krever, dersom det blir godtatt?

Har lett rundt på skatteetaten.no lenge nå, men finner det ikke noe sted...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får igjen 28 % av det beløpet du krever særfradrag for.

Jeg har søkt om det samme og krysser fingrene for at det går gjennom. Jeg har fått særfradrag i flere år, så da må det gå i år også ;)

Skrevet
Du får igjen 28 % av det beløpet du krever særfradrag for.

Jeg har søkt om det samme og krysser fingrene for at det går gjennom. Jeg har fått særfradrag i flere år, så da må det gå i år også  ;)

Takk skal du ha!! :)

Jeg har fått det flere år selv, men etter at jeg byttet kommune begynte de å sette spørsmål ved mine utregninger, så det blir spennende å se hva som skjer i år. Jeg vet jo at jeg har rett på det, men det er nå rart med ligningsansatte... ;)

Skrevet

Trodde man fikk 9180,- jeg.....? Eller er det max-beløp?

Skrevet
Trodde man fikk 9180,- jeg.....? Eller er det max-beløp?

Det er minimunsfradraget (dvs. at du må ha hatt sykdomsutgifter for det beløpet eller høyere, er det høyere så skriver du det reelle beløpet). Men det er 28 % av fradraget du får igjen i penger.

• 2 år senere...
Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet
Det er minimunsfradraget (dvs. at du må ha hatt sykdomsutgifter for det beløpet eller høyere, er det høyere så skriver du det reelle beløpet). Men det er 28 % av fradraget du får igjen i penger.

Man skal treffe s'ærfradrag fra inntekten? Eller motsatt?

Jeg synes det er rart om man trekker fra inntekten, fordi man taper mer på skatt...

Skrevet

Apropos dette, så har jeg fått vite fra likningskontoret at sykdomsutgiftene mine er grunnen til at jeg i år ikke får skatteoppgjøret mitt før til høsten i år. Jeg har søkt om - og fått - fradrag i 9 år tidligere. Hva skjer nå? Begynner de å se nærmere på saken og kan jeg risikere å bli etterlignet for de årene de har godkjent fradraget? Jeg har jo sendt en skriftlig søknad og skrevet at "jeg håper jeg også i år kan få dette fradraget" og fått det, så de har jo invilget det tidligere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...