Laini Skrevet 28. april 2006 #1 Skrevet 28. april 2006 Har en jente som snart blir 5, hun gleder seg stort og veldig mye til å ha vennene sine på bursdagsfest. Men hva i all verden aktiviserer man dem med uten å overdrive. Mat og digg er en selvfølge men ellers er jeg lite kreativ. Noen gode forslag på suksess??
Amalie_85 Skrevet 29. april 2006 #2 Skrevet 29. april 2006 Er det en ting jeg har lært av å være i barnehage så er det det at det er ikke mye som skal til. Jeg kan ikke komme på noe akkurat nå. Sikkert for trøtt. Men jeg tror ikke du trenger å anstrenge deg så alt for mye. Visst ikke fins det masse flotte bøker om leker, både inne og ute. Og disse er kjekke å ha uansett om det er bursdag eller noe annet. Kommer jeg på noe enkelt og lurt skal jeg skrive det.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #3 Skrevet 29. april 2006 I dag skal vi har bursdagsfeiring for vår gutt på 5 år. De blir 10 barn til sammen og jeg har i grunnen ikke lagt opp til noen leker... tror i grunnen de klarer og aktivisere seg selv. Håper ivertfall det.. om ikke så kan vi vel alltids finne på noe lurt... bro bro brille... bjørnen sover.... stol leken ol...
Gjest gjest 0 Skrevet 29. april 2006 #4 Skrevet 29. april 2006 Da jeg var liten var det kjempestas med fiskeleken! Vi stop på toppen av trappen og nede stod en av foreldrene og festet småting til fiskestangen. Det var SÅ spennende. Ellers var det fast innlsag å leie en videofilm, men på den tiden så vi veldig lite tv og filmer...
Lemming Skrevet 29. april 2006 #5 Skrevet 29. april 2006 Fiskeleken Stolleken Flasketuten peker på Bro bro brille Ta min ring Tampen brenner: Med tampen brenner lagde mamma og pappa små godterposer til alle, så gjemte mamma, pappa, og de andre barna posen, mens den som var først til å lete (som regel bursdagsbarnet) måtte gå ut av rommet. Når posen ble funnet skulle nestemann ut, og ny pose gjemmes. osv.. Danselek: Alle danser til musikk, og plutselig slåes musikken av - da er det om å stå helt stille. De som rører på seg er "ute". Fortsett til bare èn er igjen - den vinner. Kleslek: Samle en masse rare klær i en søppelsekk. (gjerne plagg som er i rare farger, eller klær som barn synes er morsomme - store truser og bh'er pleier å slå an ) Still alle barna i ring, med søppelsekken i midten. Ha en liten ting dere sender rundt, en klokke, nøkler, hva som helst. Sett på musikk, og tingen sendes rundt. Når musikken stopper skal den som har tingen plukke et plagg fra søppelsekken (uten å se oppi, selvsagt) og kle det på seg. Gjør dette om igjen og om igjen til posen er tom. Ta bilder av alle barna med alle de rare klærne. Kle av, og tell plagg - den med flest plagg har tapt (eller vunnet - det bestemmer dere selv). Haien kommer: (best å leke ute.) Velg èn eller to som skal være hai. La de andre barna gå i ring rundt dem til musikk. Når musikken stopper er det om for barna å løpe til et på forhånd bestemt "fristed". Haiene skal prøve å ta dem. De som blir tatt, er også haier i neste runde. Gjenta om igjen og om igjen til bare èn ikke er tatt. Den som er sist igjen, uten å ha blitt tatt, har vunnet. Tror ikke jeg kommer på flere i farta..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå