Gå til innhold

Kaffi og kaker

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Kor lenge etter middagen bør ein ha kaffi og kaker? Vi serverer kaffi til middagen. Dansen opnar ikkje før etter kaffi og kaker. Er ein time passe mellomrom?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_minimy_*
Skrevet

ja en time må de i allefall ha.maten synker,det blir ryddet og gjestene kan få bli litt mer kjent.......

ikke lett alle disse detaljene ;):klem:

Skrevet

kommer ann på hvor mye program du skal presse inn på hvor kort tid!

Nattmat?

Når skal gjestene ut av lokalet?

Jeg synes en time er litt i minste laget, to er bedre synes jeg.

Se på all aktivitet over kvelden, og forsøk og spre det utover.

Gjest gjest1
Skrevet

Vi har ikkje noko tidspress etter kaffien på kvelden. Kanskje 2 timar etterpå er greit..? Hmm.. Vanskeleg... :ler:

Skrevet

Jeg må prøve å se for meg hvor mye tid som går etter middag, og når det føles natrulig å kalle inn til kaffe og kaker. Et par timer høres fint ut. Vi skal ha kaffe gjester, de skal få komme inn og mingle litt, det skal sikkert drikkes et glass vin eller en halvliter mens røyken blåses og nye historier om middagens forløp summer. Tenk bare hvor lenge en gammel tante skal messe til deg om hvor flott alt er;-) Hhehehe

To timer er bra, da får man "slappet" av litt og får maten til å synke!!

Skrevet

En time er altfor lite - da har fremdeles folk maten fra koldtbordet langt oppi halsen.

Skrevet

Følger med på denne tråden!! Har egentlig tenkt en time, da ingen nye gjester kommer. Samt at vi blir sent ferdig med middagen(kl 22), så kan vi ikke drøye så lenge med å starte på kaker. Men det kan kanskje være for tidlig som noen nevner..

Som nenvt, følger med!!

Skrevet

Skal du ha kaffegjester, veslo? Hvis ikke, sett et tidspunkt for servitørene ca en og en halv time etter middag, og se det an. Er gjestene veldig mette enda (det finner dere ut når dere mingler litt) går det an å forskyve det litt til. Det skal vi ihvertfall gjøre!

Har man kaffegjester må man jo sette et fast tidspunkt.

Gjest gjest1
Skrevet

Vi skal ikkje ka kaffigjester nei, så vi tenkte å sette eit ca tidspunk mellom middag og kaffi ja.. Blir vel ikkje ferdig med middagen før rundt 21.30, så derfor syns eg ikkje vi kan tillate oss å vente så aaaaltfor lenge med kakene..

Skrevet
Samt at vi blir sent ferdig med middagen(kl 22)

igjester nei, så vi tenkte å sette eit ca tidspunk mellom middag og kaffi ja.. Blir vel ikkje ferdig med middagen før rundt 21.30,

Dette er ganske sent - for sent for. Sen middag for så å slenge kakene på bordet når gjestene er stappmette lover ikke veldig bra.

Må da kunne gå an å arrangere det så man kan avholde middag i mer normal tid.

Skrevet

Veeel, det er nå ganske vanlig med vielse kl 15.00

Det er også slettes ikke uvanlig i ett bryllup at kakene kommer på bordet i 11 tiden om kvelden, jeg var jo selv litt usikker på dette, og sjekket rundt, og mange begynner ikke middagen sin før fem-seks uansett når vielsen er, og en middag med de "obligatoriske" talene og god mat kan godt ta nærmere fire timer! Snakket med "eldre" slektninger, og de sa alle at kaffe kl 11 var helt ok dersom dagen tilsa at det måtte bli sånn.

Skrevet
Veeel, det er nå ganske vanlig med vielse kl 15.00

Det er også slettes ikke uvanlig i ett bryllup at kakene kommer på bordet i 11 tiden om kvelden, jeg var jo selv litt usikker på dette, og sjekket rundt, og mange begynner ikke middagen sin før fem-seks uansett når vielsen er, og en middag med de "obligatoriske" talene og god mat kan godt ta nærmere fire timer! Snakket med "eldre" slektninger, og de sa alle at kaffe kl 11 var helt ok dersom dagen tilsa at det måtte bli sånn.

23 er helt greit klokkeslett det, bare det er lenger enn en time siden middag.

Skrevet

Jeg forelslår en og en halv time mellom middag og kaker, da får gjesten tid til å synke middagen, mingle og tisse og røyke og se på gavene og pudre nesen og snakke med hverandre og dere, men ikke tid til å begynne å vente på kakene. Kl 11 er fint tidspungt å ha kakene, og blir dere ferdig med middagen tidligere enn 2130 så er det greit, da kan det bli to timer å vente, eller dere kan skyve kaffen frem.

Skrevet (endret)

Å vente en time eller halvannen med kakene er nok akkurat passe. Under middagen kan folk selv velge hva de vil ha og hvor mye, og mange gjester "holder av" litt plass til kakene når de er i bryllup. ;) Dessuten vil folk ha fått i gang fordøyelsen på den tiden, de har gjerne minglet litt, kost seg og magen er klar for kaker.

Det gjør i grunnen ikke noe at det er sent. Festen starter "sent", og den avsluttes vel på natta en gang. Da er det vel ikke noe i veien for kaker i 23.00 tiden?

Endret av vimse
Gjest gjest1
Skrevet (endret)
Jeg forelslår en og en halv time mellom middag og kaker, da får gjesten tid til å synke middagen, mingle og tisse og røyke og se på gavene og pudre nesen og snakke med hverandre og dere, men ikke tid til å begynne å vente på kakene.

Halvannan time hørtes fint ut ja, takk for svar!

Endret av vimse
Skrevet (endret)

tråden er ryddet.

vimse

-mod-

Endret av vimse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...