Gjest Donna Skrevet 30. november 2002 #1 Del Skrevet 30. november 2002 Jeg har tenkt å prøve et program som heter adaware for å se om jeg har spionfiler på maskinen - den er blitt så treg å starte opp. MEN jeg er LIVREDD for at jeg skal slette noe som ikke burde slette , og jeg ANER ikke hva som skal være der og ikke. Hvordan kan jeg vite hva som skal bort? Håper noen har gjort dette før og har råd og tips til en kløne på PC *ler* Og hvilken brannmur anbefales for at JEG skal slippe å tenke (med det mener jeg at det er ikke hjelp i at programmet spør meg om å tillate eller ikke tillate - for jeg vet jo ikke hva jeg skal velge - og så sier jeg ja - og så kunne jeg like godt latt være å ha brannmuren i det hele tatt for jeg slipper jo rusk og rask inn).... Lille Meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgan Skrevet 30. november 2002 #2 Del Skrevet 30. november 2002 Hehe neida,null problem dette du. Installer Ad-Aware og scan maskinen din.Alt den finner skal du krysse av og blokkere,oki?Du trenger ingenting av det den finner,det er kun spion-filer som sender informasjon til Bill gates og andre. Beste brannmuren er Zonealarm,du kan laste ned en gratis versjon,eller kjøpe en proff-versjon.Det holder lenge med gratisen.Håper du får det til! http://www.zonelabs.com/store/content/home.jsp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 30. november 2002 #3 Del Skrevet 30. november 2002 Takker Skal prøve nå så får jeg se om jeg får det til *ler* *krysser fingrene masse* lille Meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 30. november 2002 #4 Del Skrevet 30. november 2002 OK - tunga rett i munnen nå !!!! HJELP!!! Har nå scannet gjennom - og fikk 4 -5 filer opp. De heter "C`document and settings`navnet mitt og en alfakrøll cookies." Jeg har ingen mailadresser som er slik . og vet ikke engang hva en cokkie er (joda de er gode de med sjokoladebiter i) - men det er neppe slike det er snakk om her. spørsmålet er skal jeg bre slette de??? Hva kan gå galt om jeg gjør det???Og hvorfor er navnet mitt i en mailadresse jeg ikke har laget?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 30. november 2002 #5 Del Skrevet 30. november 2002 Det kan hende Morgan over her vil gå inn å korrigere meg i mitt svar, men om så er...så er jo det til det beste, fordi det hele vil da være kvalitetssikret. Cookies er så vidt jeg har forstått det, små såkalte "elektroniske spor" som en legger fra seg når en surfer rundt..de registreres på maskinen din, samt at de så vidt jeg har hørt, også legger igjen litt blårøyk på de stedene du har surfet. altså: maskinen har informasjon om hvor du har vært, og nettstedene har informasjon om at du har vært der. Jeg er muligens litt ute på tynn is når jeg sier at cookies ikke bare er slemme, men jeg har nå sånn av og til brukt å slette dem, fordi en etter lang tids surfing samler opp ganske mange av disse småkjeksene....og at harddisken din fylles opp med cookies, er jo ikke så kjeks......eh...jeg mener kjekt. Jeg håper imidlertid at Morgan, eller noen andre med detaljkunnskap kan ta seg bryet med å finlese dine sorgtunge bønner, med tanke på å hjelpe deg til å ta hånd om problemet på en forsvarlig måte..... milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 30. november 2002 #6 Del Skrevet 30. november 2002 Fikk hjelp jeg Milo, så nå regner jeg med at det er slettet det som skulle slettes........Cokkies kan visst være innviklede saker det....hm..enklere med de man spiser - tror jeg skal holde meg til slike.... lille meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå