Gjest Haakon Skrevet 30. april 2006 #101 Skrevet 30. april 2006 Ved intimkontakt kreves det 2 personer. Når den ene ikke ønsker intimkontakten, synes du fremdeles dette er rett? Avslutter også her, for jeg blir frustrert.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #102 Skrevet 30. april 2006 Ved intimkontakt kreves det 2 personer. Når den ene ikke ønsker intimkontakten, synes du fremdeles dette er rett? Avslutter også her, for jeg blir frustrert. ← Stakkars de som blir tvunget til sex...tenk på at de har vært små barn en gang de også, med en familie rundt seg. Plustelig står de på gaten og må prostituere seg for kyniske mannfolk som lar kjønnsdriftene styre seg.
forelzka Skrevet 30. april 2006 Forfatter #103 Skrevet 30. april 2006 Jeg blir helt satt ut av dårlige holdninger og "bæsje på leggen" kommentarer. Dårligere evne til diskusjon har jeg ikke sett på lenge!!!! Argument MOT prostitusjon: Prostitusjon anses ofte som et samfunnsproblem som kan berøre både enkeltindivider og samfunn. Konsekvensene kan gjøre seg gjeldende i form av medisinske og økonomiske kostnader, samt kulturelle, sosiale og psykologiske skadevirkninger. Mange kvinner og menn med prostitusjonserfaringer forteller om dårlig selvbilde og ødelagt forhold til egen seksualitet som en følge av prostitusjonen. Flere har blitt utsatt for fysiske og psykiske overgrep i og utenfor prostitusjonen, men også følelsen av forakt fra omverdenen kan oppleves som svært belastende. Mange kunder på sin side bekymrer seg for avhengighet av sexkjøp, og føler skyld og skam overfor både prostituerte og familien sin (noe som da garantert ikke gjelder alle som skriver her inne!!!)!!! Og til de som mener at de er så snille at de hjelper en stakkar prostituert med penger.... Hvordan vet du at den du betaler får beholde pengene selv? Hvordan vet du at den du har sex med ikke er narkoman? Hvordan vet du at hun ikke er tvunget til å ha sex med deg? Og igjen.... Kan noen være så snill å svare på hvorfor de kjøper sex i stedet for å få det av noen som frivillig vil ha sex med bare DEG???? Og det uten å klage på at de er mindre pene????? Hvis noen ikke har noen seriøse svar å komme med nå, så trenger de ikke svare.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #104 Skrevet 30. april 2006 Menn som kjøper sex har ikke noen prisverdig moral eller empati. Kjøpere av sex kan kanskje sies å være kyniske fordi de tenker på mennesker som varer. Jeg synes synd på alle kvinner som må gjøre dette. FGlad jeg ikke kjenner noen enkeltskjebner, for da vil man nok bli veldig trist.
Gjest Protrainer Skrevet 30. april 2006 #105 Skrevet 30. april 2006 Og til de som mener at de er så snille at de hjelper en stakkar prostituert med penger.... Hvordan vet du at den du betaler får beholde pengene selv? Hvordan vet du at den du har sex med ikke er narkoman? Hvordan vet du at hun ikke er tvunget til å ha sex med deg? ← Dette er ikke et problem knyttet til det å selge sex i seg selv, men et problem knyttet til hvilke rammebetingelser sex-salg foregår under i Norge. Nå har jeg ingen grad i kriminologi, men det ville ikke overraske meg om de prostituerte som er mest utsatt for vold, tvang og trusler tilhører gruppen av ulovlig smuglergods som er prisgitt skruppelløse halliker. Her skal jeg si meg enig med dere som synes det er kynisk av kundene å ha seg med prostituerte, er det ofre fra østblokk-land, østen etc. muliggjør en prostitusjon ved å skaffe et marked for det. Gjør en noe med etterspørselen, synker også tilbudet etter hvert. Men drivkraften for jentene som dras inn i dette bondefangeriet forsvinner ikke, så jeg håper at de gode sjelene her tenker på det neste gang de stemmer på et eller annet proteksjonistisk parti. Nå hopper jeg bukk over dette ved å si at jeg har meg utelukkende med norske. Norske horer har språket, og dermed en bedre mulighet til å unngå misbruk. Jeg kjøper derfor ikke argumentet om at etterspørselen skaper vanskeligheter for disse norske jentene. Det er i hvert fall ikke nødt til å være slik, det hadde fint vært mulig å fått prostitusjon som en vanlig jobb i Norge.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #106 Skrevet 30. april 2006 hahaha.. Man blir følelsesmessig ødelagt av prostitusjon. Her har du et argument Vanlig jobb du, morroklumpen.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #108 Skrevet 30. april 2006 Nei, si det. Ofte spekulert i det. Hva tror du?
Gjest Coolaid Skrevet 16. mai 2006 #111 Skrevet 16. mai 2006 Generelt sett er jeg imot prostitusjon, det medfører en del problemer. Mest av alt syns jeg synd på de som utfører dette yrket. Det er mange triste skjebner som ligger bak, og har liten tro på at de aller fleste har valgt dette fordi de liker det. Jeg hadde kjempet med nebb og klør dersom det var min datter det gjaldt.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #112 Skrevet 16. mai 2006 Generelt sett er jeg imot prostitusjon, det medfører en del problemer. Mest av alt syns jeg synd på de som utfører dette yrket. Det er mange triste skjebner som ligger bak, og har liten tro på at de aller fleste har valgt dette fordi de liker det. Jeg hadde kjempet med nebb og klør dersom det var min datter det gjaldt. ← Hadde vært best med Lovlige/Legekontrollerte Bordeller. Da hadde det vært Lettere å kontrollere de <Ute>
Wonders Skrevet 19. mai 2006 #113 Skrevet 19. mai 2006 Hater alt ved dette, og orker ikke løfte blikket en gang når vi kjører bil i disse gatene på let etter parkering, eller en butikk som skal ligge i disse lugubre strøkene. De er noe sinnsykt galt med de som liker å oppholde seg med sånn pikk-pakk. Jeg pleier å være veldig påstålig, men har tatt meg inn de siste åra, denne tråen har vært opplysene. Trafficing? Sikkert BAD det. Ser ikke noe tegn til press når disse afrikanske horene som har det så fælt går å handler i pose og sekk på dyre kles- og skoforretninger gitt,,,,bare en observasjon fra en butikkansatt :klø: :klø: :klø: :klø: :klø:
Caramba Skrevet 19. mai 2006 #114 Skrevet 19. mai 2006 (endret) Jeg er for å forby kjøp av sex. Man bør kriminalisere horekunden. Dette har fungert veldig bra i Sverige. Pro Senteret hyler om at hvos man forbyr kjøp av sex så kryper miljøet under jorda og forholdene blir verre for jentene. Vel, dette har ikke skjedd i Sverige. Miljøet har rett og slett krympet inn og blitt svært lite. Land som har legalisert prostitusjon har opplevd at miljøet hardner til og det blir nærmest umulig å få has på bakmenn, fordi det liksom er lovlig. Nå sender menneskesmuglerene jentene til Norge istedenfor Sverige. Her er det fritt fram, god økonomi og et politi som gjøre ekstremt lite for å ta bakmennene. Utenlandske jenter er vanskelig å komme i kontakt med for politiet, de har ofte lav utdannelse, høy gjeld til bakmenn og liten tiltro og kjennskap til systemet og sine egne rettigheter. I Sverige er problemet med Nigerianske prostituerte minimal, i Norge er det ekspoldert. Ønsker vi virkelig en sånn utvikling? Endret 19. mai 2006 av Caramba
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #115 Skrevet 19. mai 2006 Jeg er for å forby kjøp av sex. Man bør kriminalisere horekunden. Dette har fungert veldig bra i Sverige. Pro Senteret hyler om at hvos man forbyr kjøp av sex så kryper miljøet under jorda og forholdene blir verre for jentene. Vel, dette har ikke skjedd i Sverige. Miljøet har rett og slett krympet inn og blitt svært lite. Land som har legalisert prostitusjon har opplevd at miljøet hardner til og det blir nærmest umulig å få has på bakmenn, fordi det liksom er lovlig. Nå sender menneskesmuglerene jentene til Norge istedenfor Sverige. Her er det fritt fram, god økonomi og et politi som gjøre ekstremt lite for å ta bakmennene. Utenlandske jenter er vanskelig å komme i kontakt med for politiet, de har ofte lav utdannelse, høy gjeld til bakmenn og liten tiltro og kjennskap til systemet og sine egne rettigheter. I Sverige er problemet med Nigerianske prostituerte minimal, i Norge er det ekspoldert. Ønsker vi virkelig en sånn utvikling? ← Faktum er at man vet lite om miljøet er borte eller om det er gått "under jorda". Det er ingen som hevder det er forsvunnet, men man kan i alle fall konstatere at det er borte fra gatene i Sverige. Så faktum er at man vet svært lite om både trafficking og prostitusjon i Sverige for tiden ettersom det hele er blitt veldig lukket. Så det hadde definitivt vært interessant å vite om det i realiteten er blitt bedre i Sverige. Faren ved loven slik den fungerer i Sverige blir en sovepute for politikerne - ute av syne ute av sinn...
Caramba Skrevet 19. mai 2006 #116 Skrevet 19. mai 2006 http://www.dagsavisen.no/innenriks/article2094140.ece Jenny Westerstrand ved Uppsala universitet i Sverige tar doktorgrad på prostitusjon- og menneskehandellovgivningen innen EU, FN og i Sverige. Hun har sammenlignet situasjonen i Sverige med Tyskland og Nederland, der prostitusjon er definert som et yrke og de prostituerte betaler skatt. – I Tyskland og Nederland har forholdene for de prostituerte blitt mye verre ved at det har kommet en enorm tilstrømning av prostituerte fra andre land. I Sverige har vi sett motsatt effekt, færre antall prostituerte og mye mindre problemer med menneskehandel, sier Westerstrand.
forelzka Skrevet 20. mai 2006 Forfatter #117 Skrevet 20. mai 2006 Nå hopper jeg bukk over dette ved å si at jeg har meg utelukkende med norske. Norske horer har språket, og dermed en bedre mulighet til å unngå misbruk. Jeg kjøper derfor ikke argumentet om at etterspørselen skaper vanskeligheter for disse norske jentene. Det er i hvert fall ikke nødt til å være slik, det hadde fint vært mulig å fått prostitusjon som en vanlig jobb i Norge. ← Kan du si hvorfor du har sex med prostituerte i stedet for en som har sex med deg frivillig uten å ta betalt for det?
Gjest d'Arc Skrevet 20. mai 2006 #118 Skrevet 20. mai 2006 (endret) Du bør ikke spørre Protrainer om sånt, Forelzka. Du får bare idiotiske svar, og en haug med: Gi med en god grunn for at jeg ikke skal gjøre ditt og datt. Endret 20. mai 2006 av d'Arc
Gjest gjest1 Skrevet 20. mai 2006 #119 Skrevet 20. mai 2006 Jeg tror heller de ser ned på seg selv. De har så dårlig selvtillit at de ikke tør sjekke opp damer, så de kjøper, for der får de noe uansett hvor stygge eller mistilpassede de er. ← Jeg mener å ha lest at de fleste horekundene er vanlige menn som lever i normale forhold. Det er ikke en egen rase som ikke får seg noe på annet vis.... NOEN får ikke på annen måte, men jeg tror ikke de er i flertall.
Gjest gjest1 Skrevet 20. mai 2006 #120 Skrevet 20. mai 2006 (endret) Jeg angriper når du angriper. Men si meg en ting. Hvorfor skal liksom ikke moral spille inn? Jeg gjentar: Fordi du ikke har noen? ← Dette med moral er et tveegget sverd. Det er samfunnsmoralen som er det største problemet ved prostitusjon tror jeg. I tidligere tider, i andre deler av verden, var de prostituerte respekterte. Da tok de neppe skade av yrket sitt. Det er skammen ved det som gjør det "skittent" og tomt i vårt samfunn og i våre dager. Andre menneskers holdninger til det de holder på med er nok sårere enn selve utøvelsen. Denne samfunnsmoralen og det at man ser ned på de som selger sex er også med på å frata dem respekten, noe som igjen fører til at kundene ikke har respekt for dem heller. Med dette følger vold, - de har jo ingen verdi. Hvem vil kunne leve med andres skjeve blikk og nedlatenhet? Hvem vil kunne leve med at folk visker og tisker og peker og snakker stygt om deg og moralen din? Jeg ville ikke likt at min datter, min mor eller mine venninner hadde vært prostituerte, men det skyldes denne samfunnsmoralen som stempler dem som dårligere mennesker. Og denne moralen ble prakket på oss med religion en gang i verden. Dogmer som fortalte oss at sex er noe som skal foregå mellom mann og kone, og alt annet er umoralsk og skittent. Den sitter i, selv hos meg som ikke anser meg som troende. Tillegg: Jeg har moral jeg også, men den går litt sånn: La andre få leve som de vil uten å se ned på dem, selv om de lever litt annerledes enn du ville gjort. Ikke plag noen. Vær åpen for forskjeller, ikke dytt ditt eget syn på ting ned i halsen på andre. Det er ikke sikkert dine meninger er de rette selv om de er det for deg. Endret 20. mai 2006 av mysan
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå