Gå til innhold

Prostitusjon

Fremhevede innlegg

Gjest Haakon
Skrevet

Jeg mener mennesker som tyr til prostitusjon har mangel på moral. De tenker kun på seg selv, og på det å få tilfredsstilt sine egne lyster. Det at menneske kun ligger der fordi hun vil ha penger, og ikke for gledens lyst, tenker de ikke på. Høyrehånda er visst ikke bra nok.

Videoannonse
Annonse
Gjest ProtrainerXT
Skrevet

...Men ennå ingen som kan presentere et godt argument for hva som er galt med å ha seg med noen mot betaling, annet enn vage referanser til "moral"

Moral er har med sammunets innstillinger å gjøre, og gratulerer- der valser dere glatt over oss som ikke er motstandere av prostitusjon. For 50 år siden ville 80% valset over homofilt samliv på samme måten, det var umoralsk på den tiden.

Kan vi så komme ned på jorda igjen og snakke om etikk? Hvilken etisk dimensjon kan dere tilføre denne debatten? Hvordan blir det etisk uforsvarlig å ligge med noen, når penger kommer inn i bildet? Fram til nå har 80% massen her bare brukt forskjellige synonymer for "det er galt, basta" og det holder ikke for meg, beklager.

Skrevet

Det er jo synd på de stakkars kvinnene da...tenke deg de har barn der hjemme de må forsørge ved å selge kroppen sin til kåte og harry menn.

Gjest ProtrainerXT
Skrevet
Det er jo synd på de stakkars kvinnene da...tenke deg de har barn der hjemme de må forsørge ved å selge kroppen sin til kåte og harry menn.

Blir det noe mindre synd på dem om inntektsgrunnlaget faller bort? Dessuten tror jeg ikke den beskrivelsen passer så veldig på de horene jeg har rota med i hvert fall. De tror jeg er bedrestilte, med mindre grunnen til at de ble horer er at de var traumatisert av moralske foreldre da de var små.

Skrevet

Så gi meg 1! argument FOR da. Kan ikke du gi et argument for det, så trenger du ikke mase på folk for å få et imot det.

Skrevet

Så kanskje du mener argumentene våres er vage, men du har ikke kommet med et argument engang.

Og jeg er lei av dere som sier "så dere tror alt blir bedre uten prostituerte?", for vi har sagt flere ganger, at vi er enig i at det ikke blir avskaffet.

Men nei, jeg tror ikke verden hadde blitt et dårligere sted å leve uten prostituerte heller. Men vi får ikke avskaffet det, sier jeg igjen, siden det hele tiden er noen som må kommentere det. Du angriper kun ting som sies, istedet for å legge fram et godt innlegg der du har gode argumenter for utsagnene dine.

Skrevet

Sex er godt? hva hadde det med horer å gjøre? Sex kan man få hvor som helst. Grunnen til at du kjøper det gidder jeg ikke spekulere i, det er for meg helt uinteressant. Du sier vi kommer med vage argumenter.

Gjest Haakon
Skrevet

Synes du det er godt å ha sex med folk som ikke liker det? :overrasket:

Gjest Protrainer
Skrevet
Du angriper kun ting som sies, istedet for å legge fram et godt innlegg der du har gode argumenter for utsagnene dine.

En påstand alle som har lest tråden kan se er urimelig, og den slår bare tilbake på deg selv og din dumhet.

Sex er godt? hva hadde det med horer å gjøre? Sex kan man få hvor som helst. Grunnen til at du kjøper det gidder jeg ikke spekulere i, det er for meg helt uinteressant. Du sier vi kommer med vage argumenter.

Hmmm... dette her er vanskelig, for jeg kan jo gi deg argumenter men jeg kan vanskelig gi deg hjerne, og du trenger tydeligvis begge deler. Her får du det inn med teskje:

1. Sex er godt. 2. En kjøper sex av horer. Ergo: horer-->sex-->godt.

Til ditt argument: Sex kan man få på andre måter også.

Ja takk, begge deler.

Sjokolade er godt. Kake er godt. Hvorfor nøye seg med kake når en også kan kjøpe sjokolade?

Jeg er også god på matteundervisning med krokodiller og slikt. Si ifra hvis det appellerer.

Skrevet

Jeg angriper når du angriper.

Men si meg en ting. Hvorfor skal liksom ikke moral spille inn? Jeg gjentar: Fordi du ikke har noen?

Skrevet

Det var ikke et argument.

Her skal du få de inn med teskje:

Du kjøper en kropp

Hora får evt kjønnsykdommer

Hun liker det ikke

Oj, det var 3 det. Men de er kanskje ikke bra nok for deg, siden de fleste handler om moral?

Som Haakon spør: Liker du å ha sex med noen som ikke liker det?

Skrevet

Hvorfor har jeg ikke hjerne forresten? Fordi jeg er uenig i det du sier. Eller fordi jeg er kvalmendes moralsk, synes du kanskje.

Skrevet
Jeg angriper når du angriper.

Men si meg en ting. Hvorfor skal liksom ikke moral spille inn? Jeg gjentar: Fordi du ikke har noen?

Hvem er egentlig dette innlegget myntet på? Jeg ser ikke helt hvor du vil med det første utsagnet ditt? Er debattinnleggene her en hevn for noe?

Moral spiller inn. Moral er en stor del av grunnen til at mange velger å ikke bruke horer, fordi de er redde for fordømmelse og stigmatisering. Det jeg ikke skjønner, er hva denne moralen egentlig er, og hva logikken bak er. Det sier dere ingenting om, dere refererer bare vagt til noe dere kaller "moral".

Skrevet

Det var ikke jeg som begynte å pirke på andres nick. Det sier jo litt om hvor umoden personen er. Jeg mente bare at folk burde holde seg til saken. Og ja, jeg innrømmer at jeg "tar hevn" om noen bruker personangrep.

Så da bør visse andre her som bruker det, kanskje også innrømme det.

Skrevet

Moralen i denne saken:

Jeg synes man bør ha såpass respekt at man ikke har sex med folk som ikke vil. Jeg synes man heller bør ha sex med noen som vil.

Jeg synes ikke man skal bidra til prostitusjon.

Moral. Kall det gjerne respekt. Men respekt for kvinner, det har du da tydeligvis ikke. Men jeg skal ikke prøve å hindre deg i noenting. Du skal få ligge rundt og betale så mye du vil. Håper bare de fremtidige kjærestene dine godtar at du har hatt omgang med mange prostituerte.

Skrevet
Moralen i denne saken:

Jeg synes man bør ha såpass respekt at man ikke har sex med folk som ikke vil.

Jeg synes ikke man skal bidra til prostitusjon.

Hvorfor ikke? Hva bygger du dette synet ditt på? Hvorfor er det galt å ha sex med noen av andre grunner enn lyst? Hvorfor skal man ikke bidra til prostitusjon (ikke trafficking, for argumentasjonens skyld)

Skrevet

Hva jeg bygger synet mitt på? Respekt og moral, så forstår at du ikke skjønner det.

Men jeg orker ikke diskutere dette mer. Du klarer ikke lære meg noenting, og jeg klarer ikke lære deg noe.

Vil bare du skal prøve å tenke neste gang du trenger inn i en prostituert, at hun ikke har lyst.

Over og ut.

Gjest Protrainer
Skrevet

Så det var det? Så mye damp over et moralsyn som bygger på ting som du ikke kan, eller orker forklare? Så blander du inn ordet respekt, og slenger en billig kampretorisk kommentar?

Respekt hadde jeg hatt, om du hadde hatt et velfundert syn som forklarte hvorfor jeg som menneske burde synes at det er galt å ta betalt for intimkontakt. Det er ikke mye du har presentert til nå som er verdt å beundre, og det har ingenting med kjønn å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...