Gå til innhold

Prostitusjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Wooow. Jeg skrev til Protrainer. Ikke til deg. Les litt nøyere neste gang, før du går løs på feil peron.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Og allikevel sitter dere her og fordømmer folk som kjøper sex, som gripper som hakker løs på mennesker med problemer.

Jeg synes dette er veldig usympatisk. Det er ingen av jentene her som bryr seg en dritt om hvordan det står til med prostituerte. Alt de tenker på er at det er galt å ha sex når penger er involvert, for sex skal ha med kjærlighet og fri vilje å gjøre. Akkurat som om jeg skulle sagt, en kan bare jobbe hvis en får en god, anerkjent jobb som en liker. Hvis ikke kan en gå rundt som arbeidsløs, eller hva?

Hvor mange tråder finner vi her hvor jenter skyter ned bønder som benytter seg av polske jordbærplukkere? De selger arbeidskraften sin for latterlig lite. Ikke liker de å utføre jobben heller. Kjenner ingen polakker med kjappe fingre som sier de er lidenskapelige jordbærplukkere. Så bønder utnytter jordbærpellere?

Hadde de blitt mindre utnyttet om de fikk mer penger? Hadde horer blitt mindre utnyttet om de fikk enda mer penger pr. ligg? Er det jobben i seg selv som ikke er bra nok for dere? Får jeg lov til å betale folk for å frakte vekk søpla mi? Ville dere selv vært søppeltømmere? Ikke det? Fordi søppeltømmere blir utnyttet av kapitalmakten? Nei fy!

Sånne trollete utsagn som "du er syk" undergraver deres egen autoritet i denne diskusjonen. Synes ikke Tsjopp er syk i det hele tatt, selv om jeg er litt overrasket over at andre registrerte brukere enn frysepulver tør å si at sexkjøp/salg er OK. En er jo bedre som menneske om en er i mot vet du vel. Spesielt from er man om man kaller andre meddebattanter for "syke"

Og la meg spørre: kom det et eneste godt argument mot prostitusjon? Nei? Jeg er intelligent nok til å kunne reflektere litt over mine egne følelser. Jentene her kan ikke det engang, men lar dømmekraften sin bli fullstendig blendet av irrasjonelle holdninger. SKAM!!!

jeg diskuterer ikke med kvinnehatere! Og det har kommet SÅ mange argumenter imot det, så ikke kom her og si vi ikke har noen.

SKAM!!!

Gjest Birger
Skrevet

Nei, jeg synes ikke prostitusjon er greit. Det fikk vår familie smertelig erfare på en ferie i Amsterdam i fjor, der vi gikk ved en feiltakelse forbi red light district, der damer sto og bød seg fram i vinduene. Min kone og jeg måtte sørge for at barna ikke så i den retningen, for hvordan forklarer man slikt? Det er i grunnen synd på de som prostituerer seg, enten det er menn eller kvinner. Det kan ikke være enkelt å leve slik.

Skrevet

Ps: Kom med et riktig GODT argument FOR prostitusjon? Og ikke noe sånt som: Vi trenger prostitusjon, ellers blah blah.. Sånt holder ikke, og er usaklig og feil. Vi hadde ikke dødd om prostitusjon ble avskaffet. Du skal komme med et mye bedre argument om det skal veie opp for kroppskjøping!

Nei, det kommer ikke til å forsvinne, men jeg synes overhodet ikke det er greit for det.

Skrevet

Enkelte her får det til å høres ut som om prostitusjon er et fenomen som har kommet de siste årene. Prostitusjon har eksistert i uminnelige tider. Også blant dyr forkommer prostitusjon.

Skrevet
Enkelte her får det til å høres ut som om prostitusjon er et fenomen som har kommet de siste årene. Prostitusjon har eksistert i uminnelige tider. Også blant dyr forkommer prostitusjon.

Selvfølgelig er ikke prostitusjon et nytt fenomen. Synes ikke noen her får det til å høres sånn ut heller.

Men at prostitusjon ikke er noe nytt, betyr ikke at vi trenger å godta det eller gjøre det til noe normalt heller!

Gjest King James II
Skrevet
Jeg er for prostitusjon, og jeg er for at det skal opprettes bordeller

jeg er nesten enig i det. Jeg er enig i at man kan opprette bordeller. For jeg tror det vil vere bedre en at de driver og vandrer rundt i gatene.

Men jeg er ikke for prostutsjon...Men siden man har det så tror jeg bordeller er bedre en at de skal vandre rundt i gatene

Gjest ProtrainerXT
Skrevet
Et eneste godt argument mot prostitusjon?

Kjøpe en kropp for penger!!!!! Kjøpe sex for penger!!!!

Jeg skjønner ikke hvorfor noen MÅ kjøpe sex for penger!!!!

Noen her inne argumenterer med at de "normale" jentene ikke vil ha dem....

Hva er galt med de gutta som mener det? Er de mindre pene? Har de ei kvise på nesa? Noen sier til og med at de har en for dårlig jobb til å få seg sex uten å betale for det.... Når ble arbeidsforhold avgjørende for å kunne få sex?

På meg høres det mere ut som syting og klaging på lik linje med at: "Naboen har finere bil enn meg... Buhu!!!"!!! Ja, faktisk akkurat like teit høres det ut!

Har noen menn så dårlig selvtillit at det å kjøpe sex er en bedre løsning enn å få det på den vanlige måten alle andre gjør det, så mener jeg at det finnes andre løsninger enn å gå til en prostituert. Få profesjonell hjelp!!!! Og det mener jeg ikke i en nedlatende tone. Hvis noen har så dårlig selvtillit, så gjør noe med det! Selvfølgeli er det et seriøst problem hvis en ikke klarer å omgås mennesker på en normal måte i daglige og vanlige situasjoner!!!

Og det å sammenligne en prostituert med en som sitter i kassa på Rimi og andre vanlige jobber..... Vel......

Jeg må si jeg er imponert over de som tør å si at de kjøper sex og synes det er greit (dog anonymt...), men å lete etter unnskyldninger og tynne forklaringer på at det er greit, det synes jeg rett og slett bare er barnslig måte å forsvare seg på.

Til dere som står frem og sier dere kjøper sex og synes det er greit: Kan dere med handa på hjertet si om dere synes det er greit hvis moren eller dattera deres prostituerer seg? Vet dere ikke at det er noens datter og noens mor dere betaler?

At dette er et angrep på de som kjøper sex er ikke noen "fysj så slemme dere er" taktikk. Fokuset på de som selger sex har vært der i mange år allerede. Det er kun i det siste fokuset på kjøperen har blitt større. Skal vi diskutere de som selger sex, så er det bare å starte en ny tråd!!!!

Vi har overhodet! ikke blanda inn følelser og kjærlighet i sexen nå. Så det du sier er bare meningsløst og dumt, Protrainer.

Det vi sier er at folk burde ha såpass moral at de ikke kjøper en menneskekropp, eller låner tilgang som noen har fått det for seg. Har selv en venninne som er prostituert, så ikke kom her og si at jeg IKKE bryr meg!

Det jeg sier er bare meningsløst og dumt? Du kan jo ikke svare engang!!!!

Hva hvis den prostituerte var din mor eller datter?

Ville du ha vært sammen med og gifta deg med ei som har prostituert seg?

Å det at du har ei venninne som prostituerer seg. Gjør det deg til en helgen? At du er så grei at du er vennen hennes? Ja, vi burde alle se opp til deg!!! NOT!!!

Kan du ikke svare, så er det like greit å la være.

For det første; den retorikken du fører forelzka (fjortis-nick, forresten) er barnslig. Jeg trenger da ikke like prostitusjon for å synes det er greit at andre velger et slikt yrke. Det er mange yrker jeg personlig ikke liker/setter pris på, men jeg nekter da ingen å velge slike yrker. Eneste forskjellen på disse yrkene jeg ikke liker og prostitusjon er grad av fagkunnskap og sosial anseelse. Og det er det dette dreier seg om. Dere sier det jo selv: Moral. Moral er et begrep som dere ikke har nok intelektuell basis til å uttale dere om. Nå har jeg ingen datter ennå, men jeg ønsker meg en, og hun skal vokse opp med gode, liberale verdier, med en solid konsekvens-etisk bakgrunn. Etter at dere har slått opp halvparten av fremmedordene (for dere) her, kan dere jo tenke litt over hva dere tufter moralsynet deres på. Noe sier meg at slottet deres er bygget på sandgrunn.

Dette med "å kjøpe en menneskekropp" er et retorisk grep, og jeg skjønner ikke hva dere vil oppnå med det. Tror dere jeg forandrer min mening angående prostitusjon om dere benytter dere av virkelighetsomskrivninger dere har snappet opp fra SU?

Jeg unnskylder ikke bruk av prostitusjon i det hele tatt. Jeg snakker bare ikke om det i virkeligheten, fordi jeg ikke har noe ønske om å oppdra omverdenen, det er et lost case. Jeg skriver her fordi jeg blir provosert- provosert over at en kan være så trangsynt som menneske. Dette handler nemlig ikke kun om IQ, IQen er medfødt, men det handler også om personlighetstrekk- negative trekk som fordømmelse.

Hva som er gyldig grunn for å ha seg med horer synes dere skal holde dere for gode til å skissere. Av en eller annen grunn skinner det ikke akkurat igjennom at dere er utdannede psykiatere (men dere kunne trengt noen), så jeg tror ikke dere har noe grunnlag for å si at horekunder trenger psykiatrisk hjelp. Men hvis de trenger det, er det ikke noe i veien for å få både hjelp + et ligg for noen lapper. Det er en vurdering som dere rett og slett bør holde dere for gode til å blande dere bort i.

Skrevet

Motral klarer ikke vi uttale oss om? For du har spesielt mye peiling, mener jeg.

Og hva hadde den "fjortis-uttalelsen" ovenfor forelza med saken og gjøre? Du framstiller deg i hvertfall ikke som et mer modent menneske når du sier slik.

Og hva er galt med at de fleste sier "å kjøpe en kropp", for det er det som skjer. Slutt å rakke ned på andre, fordi du tror du har så mye kunnskap selv. Dette handler om meninger, om folk synes det er galt eller ikke, ikke om hvor fjortis du synes nicket til forelzka er.

Skrevet

Det skinner ikke akkurat igjennom at Protrainer er en utdannet psykiater heller

:hoho:

Skrevet

Og fremdeles ikke et direkte svar på spørsmål..... Saklig!!!!

...etter å ha lest flere synspunkter/meninger her inne er jeg mer og mer glad for at jeg hver dag kan legge meg og stå opp med den jeg elsker......

.....og nei! Bruk av fremmedord kvalifiserer ikke til at sex med prostituerte er greit!

Skrevet
Du er SYK. Og sa jeg det kom til å bli ulovlig? nei. Og ikke kom med påstander, kom med meningene dine. Det her blir for dumt.

Oppfør deg litt voksent, vær så snill.

Kom med ett saklig argument istedenfor å slenge dritt/bruke personangrep.

Et eneste godt argument mot prostitusjon?

Kjøpe en kropp for penger!!!!! Kjøpe sex for penger!!!!

Det er ikke ett argument, det er en moralsk skjennepreken.

Jeg skjønner ikke hvorfor noen MÅ kjøpe sex for penger!!!!

Og jeg skjønner ikke hvorfor noen MÅ kjøpe godteri.

Eller forresten, jo, det skjønner jeg. Svaret er: De MÅ ikke, men de har lyst, og de kan.

Noen her inne argumenterer med at de "normale" jentene ikke vil ha dem....

Hva er galt med de gutta som mener det? Er de mindre pene? Har de ei kvise på nesa? Noen sier til og med at de har en for dårlig jobb til å få seg sex uten å betale for det.... Når ble arbeidsforhold avgjørende for å kunne få sex?

På meg høres det mere ut som syting og klaging på lik linje med at: "Naboen har finere bil enn meg... Buhu!!!"!!! Ja, faktisk akkurat like teit høres det ut!

Har noen menn så dårlig selvtillit at det å kjøpe sex er en bedre løsning enn å få det på den vanlige måten alle andre gjør det, så mener jeg at det finnes andre løsninger enn å gå til en prostituert. Få profesjonell hjelp!!!! Og det mener jeg ikke i en nedlatende tone. Hvis noen har så dårlig selvtillit, så gjør noe med det! Selvfølgeli er det et seriøst problem hvis en ikke klarer å omgås mennesker på en normal måte i daglige og vanlige situasjoner!!!

Og det å sammenligne en prostituert med en som sitter i kassa på Rimi og andre vanlige jobber..... Vel......

Jeg må si jeg er imponert over de som tør å si at de kjøper sex og synes det er greit (dog anonymt...), men å lete etter unnskyldninger og tynne forklaringer på at det er greit, det synes jeg rett og slett bare er barnslig måte å forsvare seg på.

Jeg er enig med deg at det er teit å komme med unnskyldninger for at man kjøper sex. Man trenger ingen unnskyldninger.

Til dere som står frem og sier dere kjøper sex og synes det er greit: Kan dere med handa på hjertet si om dere synes det er greit hvis moren eller dattera deres prostituerer seg? Vet dere ikke at det er noens datter og noens mor dere betaler?

Jeg kjøper ikke sex og vil heller aldri gjøre det. Men ja, hvis min mor, søster eller datter har ett oppriktig ønske om å bli prostituert, så har jeg INGEN RETT til å nekte dem det.

Om jeg ville likt det? Nei. Men om jeg liker det eller ikke har ingenting å si, jeg bestemmer ikke over andre personer. Selv om mange av dere ser ut til å ønske at man kunne det.

Dere må slutte å være så ekstremt moralske, og istedenfor se på problemene med ett praktiskt syn.

Still dere dette spørsmålet hver gang dere er i tvil: "Hvis jeg gjør dette, vil det gå negativt ut over noen personer, annet enn muligens meg selv?"

Hvis svaret er nei, så kan du selvfølgelig gjøre det.

Og en person som kjøper sex, gjør ikke noe negativt mot noen. Tvert imot; han hjelper en kvinne ved å betale for tjenestene hennes.

Ps: Kom med et riktig GODT argument FOR prostitusjon? Og ikke noe sånt som: Vi trenger prostitusjon, ellers blah blah.. Sånt holder ikke, og er usaklig og feil. Vi hadde ikke dødd om prostitusjon ble avskaffet. Du skal komme med et mye bedre argument om det skal veie opp for kroppskjøping!

Man trenger bare ett eneste argument for det: Fordi man vil, kan, og det skader ingen.

Skal hele verden bare få lov til å gjøre det dere liker, fordi det er "moralsk" rett? Det høres farlig ut som ett diktator-regime, spør du meg.

Skrevet

Åja, så det skader ingen?

Ta en prat med venninna mi du.

Og det er ikke bare jenter her som kommer med personangrep.

Og dere har fremdeles ikke kommet med argumenter for det. Så om dere ikke har noen gode argumenter for, som er sanne, så synes jeg ikke dere burde skrive.

Det skader ingen? Makan.

Skrevet

Man trenger ikke få et diktaturregime selv om man eier moral.

Skrevet
Åja, så det skader ingen?

Ta en prat med venninna mi du.

Det skader ingen? Makan.

Forklar for meg hvordan en prostituert tar skade av det, i større grad enn andre arbeidere.

Ville venninna di hatt det bedre om prostitusjon var ulovlig?

Ville venninna di hatt det bedre om ingen ville kjøpe tjenestene hennes?

Hvorfor er hun prostituert hvis hun ikke vil? Så vidt jeg vet, har vi ett rimelig godt sosialstøtte-program her i norge.

Skrevet
Man trenger ikke få et diktaturregime selv om man eier moral.

Selvsagt ikke, jeg overdrev for å vise poenget mitt.

Skrevet

Ja, hun skulle ønske hun kom seg ut av det. Men hun tjener penger nok til å forsørge seg selv, og det er eneste grunnen til at hun blir.

Kan DU nå gi meg et godt argument FOR prostitusjon, for jeg er lei av at dere unngår temaet.

OG, jeg har aldri sagt det går an å avskaffe det, så det er unødvendig av deg og ta opp det med å fjerne prostitusjon. Hold deg til tema.

Skrevet

Selvfølgelig tar de mer skade av dette yrket enn andre yrker. For det første kan du få en haug med kjønnsykdommer på kjøpet, og for det andre føler de fleste seg tomme og brukt etter at de har hatt sex med noen de ikke har følelser for. De aller fleste! Ja, de velger det selv, nei, det forsvinner ikke, men jeg synes fremdeles det er galt.

Og det gjorde du også. Du sa deg 100% enig i et innlegg her der det sto "Jeg har ingen respekt for folk som kjøper andre mennesker", om ikke ordrett, så var det ca. det som var skrevet. Så nå får du bestemme deg her. Orker ikke folk som skal holde med alle.

Ps: Du kan ikke uttale deg om noe du ikke har vært nært innpå. Det har jeg vært, og er fremdeles, og jeg VET at det skader personen, og ja, jeg vet de velger det selv. Du trenger ikke påpeke det noe mer.

Skrevet

1. Vi trenger ikke argumenter FOR å starte en bedrift enten det er snakk om kjøp og salg av malingspann eller det er sex. Det er heldigvis ikke folkeavstemming for å få registrert foretak i Norge, og de fleste horer unngår dette uansett ved å jobbe svart. Det beste argumentet FOR er at det er en JOBB, og sist jeg sjekket partiprogrammer ble jobber visstnok markedsført som BRA.

2. Yrket inneholder risiko. De fleste yrker inneholder et element av risiko. Fra nukleærmedisin til å legge hustak. Risikoene horene er utsatt for er i hovedsak vold og sykdom, og spesielt vold hadde det vært lett å gjøre noe med, hadde det vært almenn konsensus for å etablere bordeller og offentlig kontroll.

3. Hva vet dere om hva jeg har vært nær innpå? Jeg har vært så nært innpå horer at jeg har vært INNI dem, har DU det?

4. Venter fremdeles på motargumenter som ikke har med en moral å gjøre som dere ikke kan begrunne. Konsekvensetisk; hva er galt i kjøp og salg av seksuelle tjenester, forutsatt at vi ikke snakker om trafficking, for å velge et scenario som er enkelt nok for enkle sjeler.

Skrevet

Om jeg får noen FOR, så skal du jammen meg få noen imot.

Du har ikke vært nær henne følelsemessig. Jeg snakker ikke om fysisk berøring. Tviler du konverserte så mye med dama.

Og hvorfor skulle ikke moral ha noe med dette å gjøre? Fordi DU ikke eier noen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...