Gjest Jalileh Skrevet 29. april 2006 #41 Skrevet 29. april 2006 Jeg ønsker ikke offentlige helsetilbud. Det blir jo ikke å snakke med to tunger. Jeg er for at det aller meste skal ævre lovlig, så lenge det ikke er brudd på eiendomsretten, men jeg ønsker jo ikke at verden skal bli fylt av narkomane. Løsningen er meget enkel: er ting lovlig vil man få bukt med f.eks. kartellene i Columbia. Det vil ikke lenger være lønnsomt å drive med narkotikahandel. Ved at man ikke har noe offentlig helsetilbud, at alle må ha forsikringer, vil det være særs lite intelligent å være f.eks. narkoman - med mindre man har fikset seg en forsikring. Således vil de utslette seg selv ← I årevis... selv om det var lovlig med narkotikahandel, t.o.m da så var kartellene en lønnsom bedrift. Nå prøver man å brenne de ned, man prøver å tilby folk annen form for inntekt enn å dyrke f.eks valmuer for å få en stopp på kartellene. Narkotika vil alltid koste penger. Om det så er under kontrollerte/ikke kontrollerte forhold. Mener du virkelig, at så lenge det ikke finnes restriksjoner så vil det ikke være tilgjengelig med narkotika (jrf: Columbia)? Det høres jo veldig enkelt ut. Misforstår jeg deg nå? Vi snakker jo om en problemtikk som har vært i mange hundrede år. Og da var det ikke restriksjoner. Du sier jo at hvis man får bukt på kartellene, da vil det ikke være lønnsomt å drive narkotikahandel (ergo: ingen narkotika?), men samtidig så skriver du lenger ned i innlegget ditt at det ikke vil være særlig lønnsomt å være narkoman hvis vi ikke har noe offentlig helsetilbud. Hallo... hvis "du" har fått bukt på kartellene så mener jo du at det ikke være være særlig til narkotika rundt omkring. Da burde jo ikke det være en problemstilling for deg i det hele tatt. I USA f.eks, der har de ikke et offentlig helsetilbud. Der må man være forsikret. Er det færre narkomane der?
Tsjopp Skrevet 29. april 2006 #42 Skrevet 29. april 2006 Til dere som vil gjøre prostitusjon ulovlig: Tror dere at man får mindre prostitusjon av å putte horene og horekundene i fengsel? Svaret er NEI. Det eneste man oppnår ved å gjøre dette, er at horene kommer til å leve under enda værre kår og kommer til å bli utsatt for en mye større voldtekts-riskiko, da de ikke kan si ifra til politiet om at de har blitt voldtatt, fordi de er prostituerte. I tillegg må de ofte gjøre jobben sin på skitne bakrom osv. Til deg som sa at det ikke kom til å bli flere voldtekter om all prostitusjon plutselig hadde forsvunnet: Feil. Selvsagt ville ikke alle horekundene bli voldtektsmenn, men noen ville. Og selv om voldtekt er klart ulovlig, så ville ikke dette hjelpe. De aller, aller fleste voldtektsmenn blir IKKE tatt.
forelzka Skrevet 29. april 2006 Forfatter #43 Skrevet 29. april 2006 Jeg er litt sjokkert og litt trist..... Greit at alle har sine meninger og heldigvis er vi forskjellig. Skal stå for det. Men når det kommer til noe sånt som å selge kroppen sin - og ikke minst KJØPE en kropp...!?!?!? Skal vi liksom bli vant til det? Gå over fra å være tabu til å bli helt ok? Ikke i min verden!!!! Det ene er den som prostituerer seg. Et fåtall av de som prostituerer seg gjør det frivillig. De fleste gjør det av tvang. Det er et MENNESKE, ikke bare en prostituert. Det kan være din søster eller datter. En som ønsker seg et annet liv..... Det andre er den som kjøper seg sex. Antall voldtekter vil neppe øke om det ikke fantes prostituerte. Den som planlegger en voldtekt tenner på selve handlingen, ikke den seksuelle tilfredsstillelsen. Den som ikke planlegger en voldtekt, men gjør det i rus, psykose o.l., gjør ikke dette på grunnlag av hvor mange prostituerte det finnes. Det som derimot kan skje med en som kjøper sex er at de flytter grenser. Å ta det første skrittet - KJØPE SEX - er å flytte den første grensa. En kvinnekropp er til salgs. Det er bare å betale, så får du det du vil ha. Deretter er det lett å flytte grensa forran seg. Stille større krav til KVINNEN og skape en holdning jeg håper mine barn aldri skal høre om, være vitne til eller oppleve på kroppen! Prostitusjon blir nok aldri helt borte, men så lenge noen er villig til å kjøpe er det noen som må selge. Hvis vi skal gå over til å bli likegyldige og bare godta at prostitusjon er kommet for å bli, synes jeg dette er blitt en tristere verden. Jeg vil stå på mitt, mine holdninger og verdier. Mine verdier skal jeg måtte stå for ovenfor venner, bekjente og familie. Mine barn skal lære seg verdier de skal ta med seg videre. Jeg håper mine barn aldri kommer i tale med noen av de som ytrer sine meninger inne på KG......
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #44 Skrevet 29. april 2006 Sa jeg noe galt da jeg sa "Prostitusjon er kommet for å bli"? Nei, jeg er ikke for prostitusjon! Nei, jeg har ingen respekt for folk som kjøper et menneske. MEN, jeg tror ikke vi får avskaffet det, så da mener jeg at "man får gjøre det beste ut av det", om det absolutt MÅ være her.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #45 Skrevet 29. april 2006 Jeg er litt sjokkert og litt trist..... Greit at alle har sine meninger og heldigvis er vi forskjellig. Skal stå for det. Men når det kommer til noe sånt som å selge kroppen sin - og ikke minst KJØPE en kropp...!?!?!? Skal vi liksom bli vant til det? Gå over fra å være tabu til å bli helt ok? Ikke i min verden!!!! Det ene er den som prostituerer seg. Et fåtall av de som prostituerer seg gjør det frivillig. De fleste gjør det av tvang. Det er et MENNESKE, ikke bare en prostituert. Det kan være din søster eller datter. En som ønsker seg et annet liv..... Det andre er den som kjøper seg sex. Antall voldtekter vil neppe øke om det ikke fantes prostituerte. Den som planlegger en voldtekt tenner på selve handlingen, ikke den seksuelle tilfredsstillelsen. Den som ikke planlegger en voldtekt, men gjør det i rus, psykose o.l., gjør ikke dette på grunnlag av hvor mange prostituerte det finnes. Det som derimot kan skje med en som kjøper sex er at de flytter grenser. Å ta det første skrittet - KJØPE SEX - er å flytte den første grensa. En kvinnekropp er til salgs. Det er bare å betale, så får du det du vil ha. Deretter er det lett å flytte grensa forran seg. Stille større krav til KVINNEN og skape en holdning jeg håper mine barn aldri skal høre om, være vitne til eller oppleve på kroppen! Prostitusjon blir nok aldri helt borte, men så lenge noen er villig til å kjøpe er det noen som må selge. Hvis vi skal gå over til å bli likegyldige og bare godta at prostitusjon er kommet for å bli, synes jeg dette er blitt en tristere verden. Jeg vil stå på mitt, mine holdninger og verdier. Mine verdier skal jeg måtte stå for ovenfor venner, bekjente og familie. Mine barn skal lære seg verdier de skal ta med seg videre. Jeg håper mine barn aldri kommer i tale med noen av de som ytrer sine meninger inne på KG...... ← Det er jo viktig å skape en holdning om at jenter Ikke Bare er Salgsvare, men jeg synes at prostitusjon bør Legaliseres gjennom Bordellvirksomhet. Må jo være bedre enn f.eks Voldtekt fra en som ingen "vanlige jenter" vil ligge med??? Vil aldri voldta noen, men skjønner behovet for Gatepiker
Gjest d'Arc Skrevet 29. april 2006 #46 Skrevet 29. april 2006 Så om vi ikke hadde hatt gatepiker, så hadde verden gått under? Nei, unnskyld; Dette blir for dumt, etter min mening.
forelzka Skrevet 29. april 2006 Forfatter #47 Skrevet 29. april 2006 Så sex burde selges sånn at de mindre pene også får sex??? For hvis de mindre pene ikke får sex, så må de voldta???? Dummeste jeg har hørt på leeeenge!!!
Tsjopp Skrevet 29. april 2006 #48 Skrevet 29. april 2006 Nei, jeg er ikke for prostitusjon! Nei, jeg har ingen respekt for folk som kjøper et menneske. MEN, jeg tror ikke vi får avskaffet det, så da mener jeg at "man får gjøre det beste ut av det", om det absolutt MÅ være her. ← Her er jeg 100% enig. Det nytter ikke å stikke hodet i sanden og skrike "nei, nei!", slik jeg merker at spesielt religionsfanatikere og moralfanatikere gjør.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #49 Skrevet 30. april 2006 Jeg tror ikke du skal snakke for høyt om dumhet, for når det gjelder fakta, følelser og dogmatiske holdninger, så demonstrerer du ikke akkurat høy analytisk kapasitet. Jeg gidder ikke engang kaste bort tid på å skulle misjonere ovenfor sånne jenter, som å skulle lære bort integrasjon til jenter som har down's syndrom. La oss heller snu på problemstillingen; jeg kommer fortsatt til å kjøpe sex. Jeg kjøper ikke kroppene deres, jeg betaler for å få låne tilgang. Gi meg et godt argument for hvorfor dette er galt. Gi meg et godt argument for at jeg er en drittsekk når jeg gir en prostituert sinnsykt godt betalt for et ligg (prisene er ganske så stive, ja). Et ligg som hun samtykker i, og som jeg ikke tvinger henne til å utføre, hun får bare muligheten, og kan pule en annen hvis hun heller vil, eller la det være. Jeg puler ikke utenlandske jenter, så dere kan ikke gi meg skylda for at det er lukrativt med jente-slavehandel. Faktisk har de værste forbudssvina her skylda, hadde myndighetene pushet hardt på kontrollerte former for prostitusjon, hadde det blitt mindre av illegal virksomhet. Hva er viktigst? Å prakke på andre deres syn på kvinnekroppen, eller å faktisk ta hensyn til hva horene selv ønsker/ har godt av? Idioter.
Tsjopp Skrevet 30. april 2006 #50 Skrevet 30. april 2006 (endret) Hva er viktigst? Å prakke på andre deres syn på kvinnekroppen, eller å faktisk ta hensyn til hva horene selv ønsker/ har godt av? Idioter. ← Så enig, så enig. Så lenge den prostituerte har selv valgt å prostituere seg (uanvhengig av om grunnen er pga det er spennende eller pga pengeproblemer), så ser jeg ingenting galt i det. Selv ville jeg nok aldri ha kjøpt sex, men jeg vil ikke nekte andre å gjøre det, så lenge det ikke skader noen. Jeg røyker heller ikke, men vil ikke nekte andre å gjøre det av sin egen fri vilje, så lenge det ikke skader noen. Jeg synes at britney spears er noe skikkelig dritt, men jeg vil ikke nekte å høre på det, så lenge det ikke skader noen. Jeg er synes islamistiske/kristne fanatiskere er fullstendig hjernedøde, men jeg vil ikke nekte dem å si hva de vil, så lenge de ikke skader noen. | | Se for dere en dame som desperat trenger penger, og har ikke muligheter for å skaffe dem på "normalt" vis. Hun har da to valg: prostitusjon, eller tyveri. Hvis prostitusjon plutselig blir umulig, hva tror dere hun gjør for å få tak i pengene? Det stemmer, hun stjeler. Altså har noen lidd ett tap. Hvis man prostituerer seg, lider ingen ett tap. Selvsagt vil jeg at kidnapping av barn som senere blir solgt til prostitusjon skal forsvinne. Men måten å gjøre dette på er ikke å gjøre prostitusjon ulovlig. Like mange barn kommer til å bli kidnappet, og like mange av dem kommer til å prostituere seg, men de får sannsynligvis enda dårligere levekår. Å kidnappe barn og så tvinge dem til å arbeide på fabrikker bør det selvsagt bli en slutt på. Men skal man gjøre arbeid ulovlig av den grunn? Disse to situasjonene er nokså like. 1. Barnet blir kidnappet. 2. Barnet blir satt til å arbeide. Skal man dermed forby arbeid? Selvfølgelig ikke. evt. 1. Barnet blir kidnappet. 2. Barnet blir satt til å prostituere seg. Skal man dermed forby prostitusjon? Selvfølgelig ikke. Endret 30. april 2006 av Tsjopp
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #51 Skrevet 30. april 2006 (endret) Ja, selvfølgelig. Hiv og aids kan jo ikke skade. Det er det beste for horene. "låne tilgang"? Ikke prøv å få det til å høres fint ut. Horene puler deg fordi de vil ha pengene dine, ikke fordi de er kåte. Dette burde være grunn nok til å kunne holde seg unna, synes jeg. Endret 30. april 2006 av vimse
Tsjopp Skrevet 30. april 2006 #52 Skrevet 30. april 2006 (endret) Ja, selvfølgelig. Hiv og aids kan jo ikke skade. Det er det beste for horene. Selvfølgelig ikke. Men tror du at horene vil få mindre HIV/Aids hvis prostitusjon blir ulovlig? Svaret er ett soleklart nei. "låne tilgang"? Ikke prøv å få det til å høres fint ut. Horene puler deg fordi de vil ha pengene dine, ikke fordi de er kåte. Dette burde være grunn nok til å kunne holde seg unna, synes jeg. Selvfølgelig har prostituerte sex for å tjene penger, ikke fordi de har spesielt lyst. Hva er galt med det? Selvfølgelig har butikker åpent hver dag for å tjene penger, ikke fordi betjeningen har spesielt lyst. Hva er galt med det? Prostitusjon er ett arbeid på lik linje med alle andre arbeider. Endret 30. april 2006 av Tsjopp
forelzka Skrevet 30. april 2006 Forfatter #54 Skrevet 30. april 2006 I 2003 gav Pro Sentret ut en rapport basert på intervjuer og diskusjoner på internett med menn som kjøper sex. Noe av det som kom fram i denne undersøkelsen, var: Mange kunder snakket i utgangspunktet om det å kjøpe sex som en konsekvens av menns sterke seksualdrift. I intervju og samtaler viser det seg ofte at sexkjøp kan være knyttet til andre forhold i mannens liv: ensomhet, lengsel etter nærhet, dårlig selvbilde og problemer knyttet til overgrepserfaringer er noen eksempler. Noen kunder forteller at de har begynt å kjøpe sex som en løsning på noe de opplever som vanskelig. De fleste opplever at vanskelighetene ikke blir mindre av at de kjøper sex. Problemene har andre årsaker enn mangel på sex. Noen sier at sexkjøpene deres har fått en tvangsmessig karakter. De gir uttrykk for at de ikke selv greier å slutte med sexkjøp selv om de ønsker det. Kjenner du deg igjen i noe av dette, vil du kanskje ha utbytte av å snakke med noen om situasjonen din. For mange vil det å sette ord på opplevelser være en god hjelp til å endre et negativt handlingsmønster. Paradokser Du innser kanskje at det er mange negative forhold knyttet til prostitusjon, men du mener at din del av ansvaret for disse forholdene er liten. Du har kanskje tenkt "Hvis ikke jeg kjøper, kjøper en annen", eller "Det er bedre med en grei kunde som meg enn en annen, og mindre grei kunde"? Du tenker kanskje annerledes om ditt ansvar på andre områder? Du mener kanskje at menn har lettere enn kvinner for å skille mellom sex for sexens skyld og sex i et kjærlighetsforhold. Du mener likevel ikke at det å kjøpe sex av en kvinne kan ha negative konsekvenser for hennes kjærlighets- og sexliv. Du sier kanskje at du har stor respekt for prostituerte, men du tror likevel ikke at du kunne vært kjæreste med en kvinne som har prostitusjonserfaring. Du synes kanskje at prostitusjon er uproblematisk, men du ville ikke ønske at din egen datter eller kjæreste skulle selge sex. Noen myter Noen kunder tror at kvinner prostituerer seg for å få sex og penger samtidig. De fleste kvinnene vet godt at kundene liker denne versjonen bedre enn historier om et økonomisk uføre og få andre alternativer til prostitusjon. Noen kunder tror at de hjelper de utenlandske kvinnene ved å kjøpe sex av dem. Det finnes også andre måter å hjelpe disse kvinnene på. Ved å kjøpe sex av kvinner som er organisert inn i landet, "hjelper" kunden ofte også virksomheten til organiserte kriminelle nettverk. Noen kunder tror at kvinnene har seksuelt utbytte av å tilby seksuelle tjenester. Noen mener at fuktighet i skjeden under samleiet beviser dette. De fleste kvinner bruker glidekrem for å forebygge skader under et samleie gjennomført uten at skjeden blir naturlig fuktig. Glidekrem kan forveksles med fuktigheten som produseres i skjeden når en kvinne er seksuelt opphisset. Noen kunder tror at når en jente som ser ut som hun er 16 år,sier at hun er 18, så er det fordi hun faktisk er 18 år. En annen årsak kan være at kvinnen er under 18, men er klar over at det er ulovlig å kjøpe sex av personer under myndighetsalder i Norge.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #55 Skrevet 30. april 2006 Selvfølgelig ikke. Men tror du at horene vil få mindre HIV/Aids hvis prostitusjon blir ulovlig? Svaret er ett soleklart nei. Selvfølgelig har prostituerte sex for å tjene penger, ikke fordi de har spesielt lyst. Hva er galt med det? Selvfølgelig har butikker åpent hver dag for å tjene penger, ikke fordi betjeningen har spesielt lyst. Hva er galt med det? Prostitusjon er ett arbeid på lik linje med alle andre arbeider. ← Du er SYK. Og sa jeg det kom til å bli ulovlig? nei. Og ikke kom med påstander, kom med meningene dine. Det her blir for dumt.
Gjest ProtrainerXT Skrevet 30. april 2006 #57 Skrevet 30. april 2006 I 2003 gav Pro Sentret ut en rapport basert på intervjuer og diskusjoner på internett med menn som kjøper sex. Noe av det som kom fram i denne undersøkelsen, var: I intervju og samtaler viser det seg ofte at sexkjøp kan være knyttet til andre forhold i mannens liv: ensomhet, lengsel etter nærhet, dårlig selvbilde og problemer knyttet til overgrepserfaringer er noen eksempler. Noen kunder forteller at de har begynt å kjøpe sex som en løsning på noe de opplever som vanskelig. De fleste opplever at vanskelighetene ikke blir mindre av at de kjøper sex. Problemene har andre årsaker enn mangel på sex. Noen sier at sexkjøpene deres har fått en tvangsmessig karakter. De gir uttrykk for at de ikke selv greier å slutte med sexkjøp selv om de ønsker det. Og allikevel sitter dere her og fordømmer folk som kjøper sex, som gripper som hakker løs på mennesker med problemer. Jeg synes dette er veldig usympatisk. Det er ingen av jentene her som bryr seg en dritt om hvordan det står til med prostituerte. Alt de tenker på er at det er galt å ha sex når penger er involvert, for sex skal ha med kjærlighet og fri vilje å gjøre. Akkurat som om jeg skulle sagt, en kan bare jobbe hvis en får en god, anerkjent jobb som en liker. Hvis ikke kan en gå rundt som arbeidsløs, eller hva? Hvor mange tråder finner vi her hvor jenter skyter ned bønder som benytter seg av polske jordbærplukkere? De selger arbeidskraften sin for latterlig lite. Ikke liker de å utføre jobben heller. Kjenner ingen polakker med kjappe fingre som sier de er lidenskapelige jordbærplukkere. Så bønder utnytter jordbærpellere? Hadde de blitt mindre utnyttet om de fikk mer penger? Hadde horer blitt mindre utnyttet om de fikk enda mer penger pr. ligg? Er det jobben i seg selv som ikke er bra nok for dere? Får jeg lov til å betale folk for å frakte vekk søpla mi? Ville dere selv vært søppeltømmere? Ikke det? Fordi søppeltømmere blir utnyttet av kapitalmakten? Nei fy! Sånne trollete utsagn som "du er syk" undergraver deres egen autoritet i denne diskusjonen. Synes ikke Tsjopp er syk i det hele tatt, selv om jeg er litt overrasket over at andre registrerte brukere enn frysepulver tør å si at sexkjøp/salg er OK. En er jo bedre som menneske om en er i mot vet du vel. Spesielt from er man om man kaller andre meddebattanter for "syke" Og la meg spørre: kom det et eneste godt argument mot prostitusjon? Nei? Jeg er intelligent nok til å kunne reflektere litt over mine egne følelser. Jentene her kan ikke det engang, men lar dømmekraften sin bli fullstendig blendet av irrasjonelle holdninger. SKAM!!!
forelzka Skrevet 30. april 2006 Forfatter #58 Skrevet 30. april 2006 Et eneste godt argument mot prostitusjon? Kjøpe en kropp for penger!!!!! Kjøpe sex for penger!!!! Jeg skjønner ikke hvorfor noen MÅ kjøpe sex for penger!!!! Noen her inne argumenterer med at de "normale" jentene ikke vil ha dem.... Hva er galt med de gutta som mener det? Er de mindre pene? Har de ei kvise på nesa? Noen sier til og med at de har en for dårlig jobb til å få seg sex uten å betale for det.... Når ble arbeidsforhold avgjørende for å kunne få sex? På meg høres det mere ut som syting og klaging på lik linje med at: "Naboen har finere bil enn meg... Buhu!!!"!!! Ja, faktisk akkurat like teit høres det ut! Har noen menn så dårlig selvtillit at det å kjøpe sex er en bedre løsning enn å få det på den vanlige måten alle andre gjør det, så mener jeg at det finnes andre løsninger enn å gå til en prostituert. Få profesjonell hjelp!!!! Og det mener jeg ikke i en nedlatende tone. Hvis noen har så dårlig selvtillit, så gjør noe med det! Selvfølgeli er det et seriøst problem hvis en ikke klarer å omgås mennesker på en normal måte i daglige og vanlige situasjoner!!! Og det å sammenligne en prostituert med en som sitter i kassa på Rimi og andre vanlige jobber..... Vel...... Jeg må si jeg er imponert over de som tør å si at de kjøper sex og synes det er greit (dog anonymt...), men å lete etter unnskyldninger og tynne forklaringer på at det er greit, det synes jeg rett og slett bare er barnslig måte å forsvare seg på. Til dere som står frem og sier dere kjøper sex og synes det er greit: Kan dere med handa på hjertet si om dere synes det er greit hvis moren eller dattera deres prostituerer seg? Vet dere ikke at det er noens datter og noens mor dere betaler? At dette er et angrep på de som kjøper sex er ikke noen "fysj så slemme dere er" taktikk. Fokuset på de som selger sex har vært der i mange år allerede. Det er kun i det siste fokuset på kjøperen har blitt større. Skal vi diskutere de som selger sex, så er det bare å starte en ny tråd!!!!
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #59 Skrevet 30. april 2006 Vi har overhodet! ikke blanda inn følelser og kjærlighet i sexen nå. Så det du sier er bare meningsløst og dumt, Protrainer. Det vi sier er at folk burde ha såpass moral at de ikke kjøper en menneskekropp, eller låner tilgang som noen har fått det for seg. Har selv en venninne som er prostituert, så ikke kom her og si at jeg IKKE bryr meg!
forelzka Skrevet 30. april 2006 Forfatter #60 Skrevet 30. april 2006 Det jeg sier er bare meningsløst og dumt? Du kan jo ikke svare engang!!!! Hva hvis den prostituerte var din mor eller datter? Ville du ha vært sammen med og gifta deg med ei som har prostituert seg? Å det at du har ei venninne som prostituerer seg. Gjør det deg til en helgen? At du er så grei at du er vennen hennes? Ja, vi burde alle se opp til deg!!! NOT!!! Kan du ikke svare, så er det like greit å la være.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå