Gå til innhold

Prostitusjon

Fremhevede innlegg

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg er imot kjøp og salg av prostitusjon så i min ideelle verden finnes det ikke. Men jeg skjønner jo at dette er ganske umulig så da er jeg heller for bordeller slik frysepulver beskriver.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg ikke skjønner er hvorfor hun er helt likegyldig til det at folk trekker på gata. Bordeller er derimot en fin "løsning " for prostituerte, det er jeg enig i.

Skrevet

Tidligere var prostitusjon noe man nesten ikke så - men nå når byen florerer av Nigeria-horer så er det blitt temmelig ekstremt. Menn kan ikke gå femti meter på gaten uten å bli "overfalt" av disse som nærmest fallbyr menn om å kjøpe sex av dem.

La dem holde seg på bordeller så slipper byene å bli forsøplet på den måten. Myndighetene må forby gateprostutusjon (men også tigging som nesten er en like forsøplende aktivitet).

Gjest gjest 0
Skrevet

Ja jeg kjørte igjennom byen på torsdag kveld og jeg er sikker på at jeg så nærmere 100 horer på et mindre område.. Og det var svært få norske....

Gjest lurven
Skrevet

jeg er sterkt i mot prostitusjon, synes man burde sette flere ressurser inn på å bekjempe trafficking

Gjest Capricorn
Skrevet

Prostitusjon er nok dessverre nødvendig, men i kontrollerte former og av mennesker som er VILLIG (samtykker, frivillige) og vet hva de gjør.

Skrevet

Mener du virkelig at det er nødvendig? Det finnes da haugevis av doer å vaske. Dessuten er det mangel på arbeidsfolk i Remabutikken nedi gata her.

Gjest gjest 0
Skrevet (endret)

Jeg tror det er nødvendig, hvis vi ikke hadde prostituerte ville nok antall voldtekter økt betraktelig....

Det er jo en grunn til at disse mennene kjøper sex

Endret av Vampyra
Skrevet (endret)

Så du mener at alle menn som kjøper sex kommer til å voldta noen om de ikke får kjøpt det?

Dessuten finnes det nok av single damer der ute som er ute etter akkurat det samme som mennene. De tar ikke betalt for sex, og de nyter. Du finner dem på utesteder overalt.

Endret av d'Arc
Gjest gjest 0
Skrevet

Tror du ikke mange av de ville voldtatt jenter? Jag tviler på at mange av de gidder å bruke tid på å finne en singel og klar dame, da hadde de ikke gått til prostituerte nå heller

Skrevet

Nei, jeg tror ikke de fleste av disse ville voldtatt jenter.

Du sier faktisk at menn som kjøper sex, blir voldtektsmenn om de ikke får kjøpt, og DET synes jeg blir helt feil.

Gjest gjest 0
Skrevet

Nå sa jeg ikke de fleste men mange.

Jeg tror at mange av de mennene som kjøper kvinner ser så ned på kvinner at de har lav terskel for å voldta de også.

Skrevet

Jeg tror heller de ser ned på seg selv. De har så dårlig selvtillit at de ikke tør sjekke opp damer, så de kjøper, for der får de noe uansett hvor stygge eller mistilpassede de er.

Men du har nok rett i at noen av dem kan bli det. Men i motsetning til prostitusjon er voldtekt ulovlig, så vi hadde forhåpentligvis i hvertfall fått tatt noen av jævlene som evt hadde blitt det.

Gjest gjest 0
Skrevet

Ja det er nok sant, mange av de har dårlig selvtillit og velger den letteste løsningen.

Men jeg tror fremdeles at godt styrte bordeller er tingen.

Skrevet

Enig. Prostitusjon er kommet for å bli, så da får vi heller gjøre det beste ut av det.

Gjest gjest1
Skrevet
hvorfor vil du hjelpe prostituerte ut av det så lenge du ikke vil ha restriksjoner på det? det er meg et mysterium.  :sjarmor:

dette er litt OT men er du for anarki?

Jeg vil ikke ha restriksjoner på kjøp og salg av narkotika heller, men det betyr ikke at jeg vil være narkoman eller like at barna mine knipser E...

Jeg er liberalist, dvs at jeg er for en minst mulig stat, færrest mulig restriksjoner og for at eiendomsretten skal være den viktigste rettesnoren.

Gjest Capricorn
Skrevet
Mener du virkelig at det er nødvendig? Det finnes da haugevis av doer å vaske. Dessuten er det mangel på arbeidsfolk i Remabutikken nedi gata her.

Nå tenkte jeg på at der er enkelte grupper av mennesker som ikke kan få stilt sitt seksuelle behov og sitt behov for nærhet på andre måter. For eksempel psykisk utviklingshemmet, mennesker som har en eller annen funksjonshemming, mennesker som har en partner som av en eller annen grunn ikke kan hjelpe dem å dekke dette behovet.

Jeg forstår deres behov for å kjøpe seksuelle tjenester av mennesker som er profesjonelle og som vet hva de gjør. For der er faktisk de som synes det er helt ok å selge slike tjenester (!) Jeg nektet å tro på dette før, men nå etter å ha hørt på ei som forteller om yrket sitt, så må jeg bøye meg i støvet å si at jeg ikke visste nok og at jeg var for rask til å dømme dem.

Jeg tror ikke andelen av voldtekte vil øke visst all salg av seksuelle tjenester ble forbudt, men jeg er ganske sikker på at selvmordsraten ville ha økt noe voldsomt! Det er nemlig mange kunder som kommer for å få oppleve nærhet til et annet menneske og slik nærhet er jo veldig viktig.

Prostitusjon er et veldig vidt begrep og der er forskjellige former for prostitusjon. Jeg er i mot salg på gaten, av mennesker som er tvungen inn i det og av mindreårige (selvfølgelig). Jeg vil at salg av seksuelle tjenester skal foregå inne hos et menneske som er moden nok til å forstå hva det innebærer, som kan takle konsekvensene som måtte dukke opp, som vil faktisk gjøre det og ikke føler seg truet, presset el. Det skal være kontrollert, med andre ord.

Gjest Capricorn
Skrevet (endret)
Jeg tror at mange av de mennene som kjøper kvinner ser så ned på kvinner at de har lav terskel for å voldta de også.

Være obs på at voldtekt som oftest handler om noe helt annet en seksuell lyst. Voldtekt handler mer om følelsen av makt over et annet menneske og har et veldig komplisert psykologisk bilde.

Anbefaler å lese boken: "Menn som voldtar" der står det en del interessange ting om emnet.

Endret av Capricorn
Gjest Jalileh
Skrevet
Jeg vil ikke ha restriksjoner på kjøp og salg av narkotika heller, men det betyr ikke at jeg vil være narkoman eller like at barna mine knipser E...

Jeg er liberalist, dvs at jeg er for en minst mulig stat, færrest mulig restriksjoner og for at eiendomsretten skal være den viktigste rettesnoren.

Jeg stiller i grunn det samme spørsmålet som Christoph.

Hvorfor vil du hjelpe en prostituert å komme ut av det så lenge du ikke vil ha restriksjoner på det? Det ble å prate med to tunger...

Tror du ikke at det vil bli flere som f.eks knipser en E hvis det ikke finnes restriksjoner på det?

En ting det virker som om du glemmer, er at helsevesenet i Norge er såpass dårlig utbygget i forhold til å ta seg av de narkomane/horene vi allerede har, så nå prøver de å ha en slags kontroll (sette eks-heroinister på metadon f.eks), så hadde vi ikke hatt disse restriksjonene hadde vi ikke klart å fange opp f.eks horene eller de narkomane.

Det som er veldig viktig i denne diskusjonen er at vi har et tilbud til de som vil ut av det. Uten restriksjoner vil ikke det tilbudet være. Så langt har faktisk ikke Norge kommet i sin utvikling. Tror faktisk ikke det er så veldig mange andre land som har det heller.

Din mening blir jo egentlig litt naiv og ganske så idealistisk.

En ting til med restriksjoner, er at vi kan redde veldig mange unge f.eks som har lyst til å prøve ut ting. Joda, de prøver det ut uansett, men heldigvis så er det ikke lov og på den måten igjen kan jo da politiet komme inn i bildet, barnevernet, osv osv...

Noen av dem vil vi da, med restriksjoner, få på rett kjøl igjen.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg stiller i grunn det samme spørsmålet som Christoph.

Hvorfor vil du hjelpe en prostituert å komme ut av det så lenge du ikke vil ha restriksjoner på det? Det ble å prate med to tunger...

Tror du ikke at det vil bli flere som f.eks knipser en E hvis det ikke finnes restriksjoner på det?

En ting det virker som om du glemmer, er at helsevesenet i Norge er såpass dårlig utbygget i forhold til å ta seg av de narkomane/horene vi allerede har, så nå prøver de å ha en slags kontroll (sette eks-heroinister på metadon f.eks), så hadde vi ikke hatt disse restriksjonene hadde vi ikke klart å fange opp f.eks horene eller de narkomane.

Det som er veldig viktig i denne diskusjonen er at vi har et tilbud til de som vil ut av det. Uten restriksjoner vil ikke det tilbudet være. Så langt har faktisk ikke Norge kommet i sin utvikling. Tror faktisk ikke det er så veldig mange andre land som har det heller.

Din mening blir jo egentlig litt naiv og ganske så idealistisk.

En ting til med restriksjoner, er at vi kan redde veldig mange unge f.eks som har lyst til å prøve ut ting. Joda, de prøver det ut uansett, men heldigvis så er det ikke lov og på den måten igjen kan jo da politiet komme inn i bildet, barnevernet, osv osv...

Noen av dem vil vi da, med restriksjoner, få på rett kjøl igjen.

Jeg ønsker ikke offentlige helsetilbud.

Det blir jo ikke å snakke med to tunger. Jeg er for at det aller meste skal ævre lovlig, så lenge det ikke er brudd på eiendomsretten, men jeg ønsker jo ikke at verden skal bli fylt av narkomane.

Løsningen er meget enkel: er ting lovlig vil man få bukt med f.eks. kartellene i Columbia. Det vil ikke lenger være lønnsomt å drive med narkotikahandel.

Ved at man ikke har noe offentlig helsetilbud, at alle må ha forsikringer, vil det være særs lite intelligent å være f.eks. narkoman - med mindre man har fikset seg en forsikring. Således vil de utslette seg selv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...