Gjest Very Victoria Skrevet 29. april 2006 #21 Skrevet 29. april 2006 En seksåring tåler å høre at hun ikke er invitert, maken til overbeskyttende mor du er hovedinnlegger. Du gjør din datter en bjørnetjeneste ved å oppføre deg slik.
Lemona Skrevet 29. april 2006 #22 Skrevet 29. april 2006 Hva med faren da? Kan ho ikke være hos han? ← Går ut fra at trådstarter hadde tenkt på det hvis det var aktuelt.... Synes ikke det er naturlig å invitere en 6-åring i bryllup. Kan ikke skjønne at timevis ved bordet med mange lange taler er noe for en 6-åring heller. På meg virker din oppførsel furten og urimelig. Du bør prøve alle muligheter du kan akseptere når det gjelder å skaffe barnevakt. (Jeg hadde heller ikke latt fremmede passe mine barn). Hvis du ikke lykkes må du jo bare høflig beklage at du ikke kan komme.
lille my Skrevet 30. april 2006 #23 Skrevet 30. april 2006 ken e d som bestemme i familien din? du eller døttra? hadde ej vår systra di hadde ej vår kjempe skoffa over dej faktisk, d e no hinna dag da kan ikkje du komme å bestemme over den.vill ikkje ho ha små der, so vill ikkje ho. las et innlegg fra ei brud som hadde fått ødelagt dagen nesten av ei niese på nesten 9 år trur ej[/B], å d vise no at dei fleste små kan få d til om dei vill, å om døttra di e so vande me å vere midtpongt kan d no kans¨je tenkast at ho kjem til å finne på nåke dinne dagen også???? ej he sjøl måtta diskutert valge mitt me å ikkje tillate barn under 12 år, sida ej he to småbrødre på 2 og 1 år og sjøl he vi en sønn på 1 år. og d såra at nåken skal ta over planane for min dag, og kannsje ødelegge en tale til meg eller min kommende mann........... håpe du ikkje blir for lei dej, å at du klare å finne ei løysning på probleme..... kann ikkje tenke mej at døttra di ville trives i et bryllup som einaste onge heller. å fe du ha me må jo kansje andre få låv, kor monge onga hadde d blitt til slutt da????? nei no gir ej mej......... lykke til
Titti72 Skrevet 30. april 2006 #24 Skrevet 30. april 2006 Det må da være en i klassen hennes hun kan få sove over hos? Eller en gammel barnehage "tante"? Og naboen din, h*n kan vel passe henne i ditt hus mens du er borte de timene det varer?
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #25 Skrevet 30. april 2006 Oppførselen din virker urimelig no synes jeg. Er du sjalu på din søster som skal gifte seg?.. Vil du prøve å ødelege degen for din søster. Tenk på alle de som kommer til å spøre etter deg. Lure på hvorfor du ikke er der. Så må din søster forklare. Da håper du vel att hun skal få dårlig samvitighet. Ordne deg med barnevakt. Hun er 6 år ingen baby , snak m dattra di du , forklar henne. Oppfør deg som en voksen, du trenger ikke å ta på deg en slik martyrrolle. Stakkas oss må bli hjemme.
Gjest Ester Skrevet 30. april 2006 #27 Skrevet 30. april 2006 Dessuten så kommer hun bli kjempelei sig for att hun ikke får bli med så jeg får mig ikke til å si att hun ikke er invitert. ← Opplever datteren din aldri ting som gjør henne lei seg? Det er noe hun må lære seg å tåle, du kommer sikkert til å bli invitert i flere tilstelninger i årene som kommer hvor hun ikke er invitert. Du kan ikke ta henne med deg over alt hele tiden, det er ikke mulig. Hun kan sikkert få overnatte hos en i klassen og det blir nok kjempespennende for henne. Mye morsommere enn å sitte stivpyntet på en stol og høre på kjedelige taler.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #28 Skrevet 30. april 2006 Hvis dattera di har et nært forhold til tanta si så må det også bety at du har et nært forhold til søstera di, gjør det ikke? Da tror jeg at søstera di blir lei seg hvis du ikke kommer. Og kanskje du hadde hatt godt av en barnefri kveld. Hvis du ikke finner noen løsning så kan du vel i alle fall snakke med søstera di om saken og fortelle henne om problemet. Mange bryllup er lagt opp som en voksenfest, uten barn. (Og noen bryllup er tilrettelagt slik at barn kan være til stede, men tydeligvis ikke dette.) Da bør du respektere dette. Det å ta med et barn vil både kunne ødelegge festen og være kjedelig for barnet. Går det ikke an å si til barnet at dette er en voksenfest? Kanskje søstera di kan si det? Barnet kan kanskje få se på gavene og smake kakerester senere? Det bør være mulig å få til en løsning på dette, hvis du vil. Lykke til!
Gjest gjest1 Skrevet 1. mai 2006 #29 Skrevet 1. mai 2006 Oj, her var det endel pepper å få for trådstarter gitt....... Om trådstarter "gjøre" seg vanskelig? Tja... jeg synes brudeparet er en smule smålig som ikke inviterer sine nieser/nevøer jeg da................
Lykketrollet Skrevet 1. mai 2006 #30 Skrevet 1. mai 2006 Oj, her var det endel pepper å få for trådstarter gitt....... Om trådstarter "gjøre" seg vanskelig? Tja... jeg synes brudeparet er en smule smålig som ikke inviterer sine nieser/nevøer jeg da................ ← Det er jeg enig med deg i, men det er jo egentlig ikke relevant. Det det handler om er hvorvidt hovedinnlegger skal gå eller ikke. Jeg syns absolutt hun burde gå i sin søsters bryllup. Å bruke datteren som en unskyldning er feil, en 6åring tåler å bli litt skuffet. Det er et valg brudeparet har tatt, å ikke invitere barn, og det respekterer man. Men hvis det fakisk ikke lar seg løs for hovedinnlegger med barnevakt så må hun jo bare være hjemme... annet er det vel ikke å gjøre(?). Hovedinnlegger: Håper det løser seg med barnevakt for deg, og at du ikke går glipp av din søsters bryllup!
afr0dite Skrevet 1. mai 2006 #31 Skrevet 1. mai 2006 Oj, her var det endel pepper å få for trådstarter gitt....... Om trådstarter "gjøre" seg vanskelig? Tja... jeg synes brudeparet er en smule smålig som ikke inviterer sine nieser/nevøer jeg da................ ← Bryllup er kjempedyrt, og hver ekstra gjest koster rundt 1000,-. At noen blir "satt utenfor" er ikke smålig! Det er en kjempetøff avgjørelse, og det er alltid noen som blir misfornøyde og synes brudeparet er "smålige". Nå skal det sies at vi inviterer min niese og min nevø, men hvor de skal gjøre av seg utover kvelden, er en avgjørelse broren min og svigerinnen min må ta. Det legger jeg meg ikke oppi i det hele tatt. Det er nok å ta tak i i denne planleggingen som det er. Jeg forstår at trådstarter synes det er leit å ikke få ha med seg datteren sin, men datteren er ikke invitert, og da forholder man seg til det. Jeg synes det er unødvendig å skape vanskeligheter ut av det. Det er tross alt -søsteren- sitt bryllup. Ikke trådstarters.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #32 Skrevet 1. mai 2006 Tingen er den att alle som hun kjenner som pleier å sitte barnevakt skall i bryllupet. Man setter ikke bort ett barn til noen hun ikke kjenner. Dessuten så kommer hun bli kjempelei sig for att hun ikke får bli med så jeg får mig ikke til å si att hun ikke er invitert. Jeg har ikke noe bra svar på koffor hu ikke er invitert og da lar jeg heller være å gå sjøl så slepp hun skuffelsen over att mamma ska men ikke hu. ← Det er ikke alt barn kan være med på, sånn er det med den saken. Og det kan man si til barn. Hva med å overnatte hos en klassekamerat? Hvis du virkelig ikke finner barnevakt, så er det jo bare å si det som det er. Men det burde faktisk være mulig. Og å ta SÅ på vei pga at din datter ikke er invitert synes jeg er latterlig. Mange mennesker har bryllup uten barn invitert.
prinsessa Skrevet 1. mai 2006 #33 Skrevet 1. mai 2006 Hei! Har datteren din begynt på skole eller går hun i barnehagen? Du kunne jo spørre en "barnehagetante" eller en ansatt på SFO eller noe. Dette er jo personer som hun kjenner godt. Vet at det er ganske vanlig å spørre om hjelp av barnehagepersonale, SFO ansatte når foreldre er i bryllup. Hva med å sove hos en klassevenninde eller en i barnehagen, hun har vel vært på overnattningsbesøk hos sine venner før? Syns absolutt du skal gå i bryllupet, du kommer til angre hvis du ikke får det med deg og søsteren din kommer til å bli lei seg hvis du ikke kommer. Personlig syns jeg ikke bryllup er noe for barn. Lange middager og alkohol, noe som ikke passer sammen med barn. Skjønner godt at søsteren din vil ha en barnefri dag. Når det gjelder å fortelle dette til datteren din så må bare si at dette er en fest for de voksne og det kommer ingen barn dit.
Gjest Piper Skrevet 1. mai 2006 #34 Skrevet 1. mai 2006 Jeg hadde svart at jeg ikke kunne komme, og det hadde vært en prinsippsak fra min side. Jeg ville aldri valgt å utelukke nieser og nevøer, for jeg mener et bryllup er en familiebegivenhet. Og derfor hadde jeg ikke ahtt noen som helst problemer med å takke for invitasjonen, men forklare at jeg ikke kom fordi barnet ikke var invitert. Til de som sier at bryllup ikke er for barn, blir jeg bare provosert over. For et bryllup er da virkelig for alle i familien, og det inkluderer barna. Jeg forstår at man ikke inviterer alle barna, men de nærmeste burde være en selvfølgelighet. Og nieser og nevøer er noen av de nærmeste. Ønsker ikke brudeparet barn i det hele tatt, må de også regne med at ikke alle kan eller vil komme. Og jeg forstår godt at denne moren ikke vil såre sitt eget barn, for selv barn syns det er stor stas når noen i familien skal gifte seg. Dette er tross alt tanten hennes, og har enkelte av dere så store problemer å forstå at et barn kan bli skuffet og lei seg? Så til trådstarter Snakk emd søsteren din, og forklar henne at dette har såret deg mye og at du beklageligvis må takke nei til å komme til middag og fest. Det er hun selv som ahr satt deg i denne situasjonene, og da må hun også resepktere valget ditt. Man skal ikke gjøre alt for alle andre, bare fordi de skla gifte seg. Din søster har virkelig ikke gjort alt for deg, men ser bare seg og sitt i dette. Noe tydeligvis mange andre har full forståelse for, men det har ikke jeg. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #35 Skrevet 1. mai 2006 Og nieser og nevøer er noen av de nærmeste. Slik er det slettes ikke for alle.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #36 Skrevet 1. mai 2006 Jeg hadde svart at jeg ikke kunne komme, og det hadde vært en prinsippsak fra min side. Jeg ville aldri valgt å utelukke nieser og nevøer, for jeg mener et bryllup er en familiebegivenhet. Og derfor hadde jeg ikke ahtt noen som helst problemer med å takke for invitasjonen, men forklare at jeg ikke kom fordi barnet ikke var invitert. Til de som sier at bryllup ikke er for barn, blir jeg bare provosert over. For et bryllup er da virkelig for alle i familien, og det inkluderer barna. Jeg forstår at man ikke inviterer alle barna, men de nærmeste burde være en selvfølgelighet. Og nieser og nevøer er noen av de nærmeste. Ønsker ikke brudeparet barn i det hele tatt, må de også regne med at ikke alle kan eller vil komme. Og jeg forstår godt at denne moren ikke vil såre sitt eget barn, for selv barn syns det er stor stas når noen i familien skal gifte seg. Dette er tross alt tanten hennes, og har enkelte av dere så store problemer å forstå at et barn kan bli skuffet og lei seg? ← Gud bedre, for en holdning. Ja, ja kos deg med prinsippene dine du. Det er mange som ikke vil ha barn i bryllup, det er ingen selvfølgelighet at det å ha med barn i bryllup er det "rette." til hovedinnlegger, om du ikke får barnepass, dvs ikke har NOEN mulighet til å få det,-så bli hjemme. Men om du har mulighet til å gå, så la nå ikke det at 6 åringen din vil bli lei seg stoppe deg. Hva er h*n da? Verdens midtpunkt??
prinsessa Skrevet 1. mai 2006 #37 Skrevet 1. mai 2006 Jeg hadde svart at jeg ikke kunne komme, og det hadde vært en prinsippsak fra min side. Jeg ville aldri valgt å utelukke nieser og nevøer, for jeg mener et bryllup er en familiebegivenhet. Og derfor hadde jeg ikke ahtt noen som helst problemer med å takke for invitasjonen, men forklare at jeg ikke kom fordi barnet ikke var invitert. Til de som sier at bryllup ikke er for barn, blir jeg bare provosert over. For et bryllup er da virkelig for alle i familien, og det inkluderer barna. Jeg forstår at man ikke inviterer alle barna, men de nærmeste burde være en selvfølgelighet. Og nieser og nevøer er noen av de nærmeste. Ønsker ikke brudeparet barn i det hele tatt, må de også regne med at ikke alle kan eller vil komme. Og jeg forstår godt at denne moren ikke vil såre sitt eget barn, for selv barn syns det er stor stas når noen i familien skal gifte seg. Dette er tross alt tanten hennes, og har enkelte av dere så store problemer å forstå at et barn kan bli skuffet og lei seg? Så til trådstarter Snakk emd søsteren din, og forklar henne at dette har såret deg mye og at du beklageligvis må takke nei til å komme til middag og fest. Det er hun selv som ahr satt deg i denne situasjonene, og da må hun også resepktere valget ditt. Man skal ikke gjøre alt for alle andre, bare fordi de skla gifte seg. Din søster har virkelig ikke gjort alt for deg, men ser bare seg og sitt i dette. Noe tydeligvis mange andre har full forståelse for, men det har ikke jeg. Lykke til ← Hvis man har et "vanlig" bryllup med middag som varer 2-3 timer og med alkohol så er vel ikke noe for barna? Da må man i så fall lage et barnebryllup da, uten alkohol og kort middag. Jeg har et barn og jeg kunne aldri tenkt meg å ta med han i bryllup. I bryllup vil kose meg og snakke med andre voksne mennesker å ha på meg fin kjole og høye hæler, ikke springe rundt og passe på et barn og kjefte om å ikke gjøre ditt og ikke gjøre datt. Barnet mitt er jeg sammen med hver eneste dag ellers - koselig å få litt fri og ta en fest sammen med familie og venner 1 gang i løpet av sommeren. Ikke for å være frekk men har du vært i bryllup med barn før? Det har jeg og det endte med løping og roping (noe som er helt naturlig for barn) og bruden/brudgommen hørte ikke talene som de fikk. Det er klart noen barn klarer å sitte rolig andre klarer det ikke, men det blir jo litt vanskelig å bare be de barna som sitter rolig.
Titti72 Skrevet 1. mai 2006 #38 Skrevet 1. mai 2006 Jeg har vært i 3 bryllup. 2 med barn og 1 uten. Selv om det bare var nevøer og nieser i det ene bryllupet så ble det mye uro alikevel. Jeg spurte aldri brudene, men jeg tror de angret på det valget. Ungene var oppdragne nok de, og skreik ikke, men de lager utrolig mye ut av seg etter 1,5 time ved bordet. Og vi vet jo alle at bryllup tar laaaang tid. Jeg som voksen syns selv at det kan bli litt langdrygt noen ganger. Hvordan det da er for ungene kan man jo bare tenke seg.
Caramba Skrevet 2. mai 2006 #39 Skrevet 2. mai 2006 (endret) Jeg synes ikke de er smålige ved å ikke be nevøer og nieser (som er barn, vel og merke). Alle bryllup jeg har vært i har vært barnefrie og det er desidert det beste. Bryllup er da en voksenfest. Dessuten blir det fryktelig kjedelig for en 6-åring å sitte til bords i 3-4 timer... Mine søsken har ikke engang hatt med sine egne barn i sine egne bryllup forid de gjerne vil kose seg og ha en fest uten "barnemas". Barna har ikke vært store nok til å bry seg så veldig, og har fått være med i kirken. Endret 2. mai 2006 av Caramba
elissa26 Skrevet 3. mai 2006 #40 Skrevet 3. mai 2006 Det var jo litt rart at ikke søteren din ikke tenkte på det...........
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå