Gå til innhold

søster til bruden

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_pippi_*
Skrevet

Jeg er invitert i bryllup til søstra mi men får ikke lov å ha med mig mitt barn.

Jeg er enslig mor og alle som kan sitte barnepass er invitert.

Mitt barn som er 6 år har ett veldigt nært forhold til tanta si og kommer att bli veldigt skuffet over å ikke få bli med på middagen.

Jeg har selv ikke tenkt å være med på festen for jeg må opp neste dag og ta mig av mitt barn men det hadde vært trivelig både for henne og mig å få med oss talene og det som er speciellt med bryllupet hennes.

Jeg har av den grunn takket nej til middagen for jeg får mig ikke til å si til dattra mi att ho ikke er invitert.

Vi skall selvsagt i kirka og gi gave der i stedet men etterpå går vi hjem.

Gruer mig for jeg trur jeg kjem til å bli uglesett av den grunn.

Vad skall jeg ellers gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det bare barnet ditt som har et nært forhold til henne? For du kan jo bare snakke med søstera di på tomannshånd da. Hun har sikkert bare så mye bryllupsforberedelser i hodet, at hun ikke har tenkt hvordan dere har det. Gi henne en sjanse.

Skrevet

ta en prat med brudeparet. forklar om problemet med barnevakt, enten så får du ta henne med, eller så får de i allefall med seg hvorfor du velger å gå tidlig, eller så kansje de greier å finne barnevakt for deg!

Tenk igjennom en gang til om det ikke finnes noen som kan sitte barnevakt, naboen, foreldre til venner av barnet, osv. Spør deg rundt, men mindre du bor på en øy hvor alle andre er invitert så er ikke dette så umulig som du tror.

Små barn på seks greier seg dessuten fint dagen derpå uten at du leker med de hele morgenen, du får finne frem noen videoer og sette på de mens du dormer på sofaen om så er! Ikke gå hjem fra fest bare forde du har et barn!

(ok, jeg har ikke barn, men sååå vanskelig er det da vel ikke?)

Skrevet

Er det ingen venninner barnet kan overnatte hos da?

Gjest Gjest_pippi_*
Skrevet

Tingen er den att alle som hun kjenner som pleier å sitte barnevakt skall i bryllupet.

Man setter ikke bort ett barn til noen hun ikke kjenner.

Dessuten så kommer hun bli kjempelei sig for att hun ikke får bli med så jeg får mig ikke til å si att hun ikke er invitert.

Jeg har ikke noe bra svar på koffor hu ikke er invitert og da lar jeg heller være å gå sjøl så slepp hun skuffelsen over att mamma ska men ikke hu.

Bryllupet i kirka får vi jo med oss.

Og til dig som trur att det bare er og sette på en film dagen etter så er barn fornøyde hmmmmmmmmmm lykke til de ska jo taes om hand om dagen etter.

Skønner att du ikke har barn ja.

Skønner av reaksjonerne her att dette blir ett problem ja.

Hufff

Gjest gjest 0
Skrevet

Det er da mange andre foreldre før deg som har vært på fest!! Hjelpes så vanskelig kan det da umulig være. Jeg tror du gjør det vanskelig bare fordi du er bitter for at hun ikke er invitert. Dessuten trenger du ikke drikke deg snydens selv om du skal i bryllup. Synes det er latterlig å holde seg unna søsterens bryllup fordi barnet ikke er invitert

Du må bare akseptere at brudeparet ønsker en voksenfest uten barn som løper rundt og krever masse oppmerksomhet. Antagelig har hun valgt å kutte ut alle barn så det ikke skal bli urettferdig, og at de barna som ikke er invitert skal føle seg utenfor.

Gjest Gjest_pippi_*
Skrevet

Jeg ska ikke drikke i det hele tatt jeg og vi ska jo i bryllupet men ikke i middagen og festen og nej jeg er ikke bitter for att hun ikke er invitert.

Vi får bare gi gave i kirka og så går vi hjem.

Skrevet

Jeg skjønner faktisk hva hun mener ang barnevakt. Har lurt på det selv hvem som skulle tatt seg av våre om vi skulle giftet iss her og hatt festen uten barn. Alle våre venner og vår familie ville vært invitert og det hadde ikke vært noen som kunne passe dem.

Men så er jeg enig med den som sa at det hadde vært helt greit for en 6 åring å leke alene og se på tv en morgen fordi du er trøtt/sliten etc. Ikke HVER dag selvfølgelig men sånn for en dag gjør det ikke noe. )Og ja jeg har barn...både en 1 åring og en 6 åring.)

Har desverre ikke noen god løsning å foreslå annet enn å snakke m søstera di og forklare hva du føler og spørre om hun har noe forslag kanskje. Dere er jo søstre....ikke bare perifere venner....

Overrasker meg i mange av disse trådene at folk ikke bare spør dem det gjelder...er det så vanskelig da.....

Gjest gjesta
Skrevet

Min fire åring klarer seg fint om morgene mens jeg sløver på sofaen. Så det har jo ikke noe å si dersom du er trøtt.

Sett opp lapper i nabolaget og se om du kan finne noen på den måten. Du har ikke god kontakt med en av naboene?

Gjest Gjest_pippi_*
Skrevet

Jeg har spurt ho og fått svar att nej barn er ikke invitert til middag og festen men velkommen i kirka så da får jo jeg bare ta og kom i kirka og la resten være.

For øvrig til alle dere som trur att jeg vis hu har vært invitert har drukket mig snydens osv hmmmmm. Nej jeg hade derimot syntes att det hade vært koselig å få med sig talene og middagen sammens med min datter og familjen og etterpå har jeg takket for laget og gått hjem sammens med mitt barn.

Gjest gjest 0
Skrevet

Tror du virkelig barnet ditt ville satt pris på å sitte på en stol i 2-3 timer og hørt på voksne snakke sammen?

Gjest gjesta
Skrevet

Virker som du liker å gjøre det vanskeligst mulig. Hvorfor? Slik at din søster skal få dårlig samvittighet?

Gjest gjest 0
Skrevet
Virker som du liker å gjøre det vanskeligst mulig. Hvorfor? Slik at din søster skal få dårlig samvittighet?

Enig

Gjest gjesta
Skrevet

Kan du ikke bare si til datteren din at det er et brullup for voksne der ingen barn er invitert? Det må da være en forklaring som er mulig å skjønne og som ikke sårer?

Skrevet

Ved å "verne" datteren din for sannheten og ikke fortelle at det er en voksenfest gjør du deg selv og henne en skikkelig bjørnetjeneste. Du fratar datteren din retten til å lære å håndtere de utfordringene livet byr på.

Og datteren din er 6 år. Det betyr at hun er i skoledyktig alder. Hun er ikke noe spedbarn og trenger ikke overvåkning hvert eneste sekund. Hør med en nabo, og se på oppslagstavlen på butikkene. Det er alltid tenåringer som ønsker å tjene noen slanter ved å sitte barnevakt.

Jeg blir litt bekymra over å lese at du er så overbeskyttende. Kan selvfølgelig være særegne årsaker til grunn, men jeg ville uansett være forsiktig med å binde noen på den måten. Og det er klart du gjør det i beste hensikt, men noen ganger blir ikke langtidsvirkningen som man har ønsket. Det er veldig sunt at datteren din lærer at noen ganger er det voksenfest, andre ganger er det ikke det. Det har ingenting å si for forholdet mellom datteren din og søsteren din.

Har det falt deg inn at kanskje søsteren din gledet seg til å få litt tid sammen med deg, som søsken? Ikke bare som mamma for hennes niese?

Nei, her er det du som er vanskelig vennen. Du får selv vurdere hvordan du vil hanskes med det, men de vanskelighetene du støter på i dette, er de du skaper selv.

Jeg håper du klarer å velge et alternativ som du kan være fornøyd med i ettertid også!

Skrevet

pippi, jeg beklager dersom du synes vi er ufølsomme her, men jeg tror og mener oppriktig at du har fått mange gode svar! Det siste nå fra Afrodite for eksempel!

Nei selvfølgelig dumper du ikke barnet dit hvor som helst, men hun blir jo ikke kjent med noen heller om du ikke gjør en innsats. Dersom den personen du finner til å sitte barnevakt ikke har sittet for henne før, så får dere tilbringe en dag sammen først! Som sakt tidligere, finn løsninger, ikke problemer.

Nei selvfølgelig ser vi ikke for oss at du drikker deg snydens mens datteren ser på, men poenget vårt er at om du velger å gå i bryllupet, så er det da slettes ikke umulig å være på fest til 1-2 og fremdeles stå opp i syv tiden! (mens dersom man ser for seg "full pakke" med masse vin, så kan det jo bli vanskelig)

Mine nevøer og nieser greier seg fint en formidag uten intens medleking, kommer helt ann på hva barnet ditt er vandt til det!

Barn får gjerne ikke med seg at ting er trist og leit dersom de ikke blir fortalt at det er trist og leit! (Det vil si dersom du gir henne en skikkelig grunn, og finner på noe annet for å distrahere henne litt så går det nok greit). Gjør det beste ut av det. Å bare gå i kirken synes jeg er dorlig gjort mot søsteren din!!!

Skrevet

Jeg er helt enig med vampyra og afrodite, her er det du som er vanskelig. Det er vanlig å ha barnefrie bryllup, og du som gjest bør respektere dette. Jeg tror ikke dette bunner i at du ikke finner barnevakt, jeg tror heller at du er fornærmet fordi datteren din ikke er invitert.

Datteren din vil forstå det om du forteller henne det på den rette måten. Hadde jeg vært din søster hadde jeg blitt lei meg om du valgte å droppe mitt bryllup på grunn av at jeg ikke vil ha barn på festen.

Jeg skal selv gifte meg, og skal ha barnefri fest. Vi har også tante- og onkelbarn som dermed ikke er invitert, og foreldrene gleder seg til en barnefri kveld.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har et veldig godt forhold til min venninnes sønn (hun er alenemor), men det betyr ikke at jeg vil ha han o bryllupet mitt. Av og til passer det best at voksne er sammen. Selv om ikke DU drikker deg dritings, kan det jo hende at noen andre gjør det, og det er det kanskje unødvendig at en seksåring ser på?

Jeg ville jobbet litt mer for barnevakt først, så ville jeg spurt en gang til (dersom det var helt umulig å få barnevakt) om det var en mulighet for at jenta kunne være med.

Skrevet

Ser at du har fått veldig mange gode svar her, og slenger inn et tips. Har ikke jenta noen venninner hun kan overnatte hos?

Ser uansett ut som om du har bestemt deg, uten å vurdere forslagene som har kommet inn.

Skrevet

Nå er jeg styg - det vet jeg....

Men det virker som din datter styrer hele livet ditt..

Tenk litt på deg og ditt også - forklar henne at barn ikke er invitert til festen - ho trenger å høre sannheten!!!!

Hva med faren da? Kan ho ikke være hos han?

Noen venninner fra barnehagen/skolen??? Det må jo være mulig å sove hos noen av de???

Skjønner godt at de søster vil ha et barnefritt bryllup - bryllup er ikke ne for barn!

Aksepter det du!!!

Tror nok de søster blir veldig lei seg om du ikke kommer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...