Gå til innhold

Rasismebarometer.

waco

Anbefalte innlegg

Jeg blir litt skremt over holdningene til enkelte kvinner her på forumet, hvordan deres uvitenhet og intoleranse skaper grobunn for fremmedfrykt og hat.

Mennesker som tror at naboen kan ta kverken på en fordi at det er krig i hjemlandet, mangler etthvert tegn til logisk forståelse eller empati for andre mennesker.

Til dere kvinner som føler redsel over mørkhudete. Jeg har en påstand, dere hadde ikke levd så mye som ei uke dersom dere hadde byttet sko med en fra slummen. Dere hadde ikke hatt evnen til å klare dere under uhygienske forhold, intet strøm, ikkeno kloakk, man driter utendørs til offentlig skue og tørker seg med ei tilfeldig avis. Det finnes familier hvor halvparten av barna dør før voksen alder, ubetydeligheter som diare eller forkjølelse koster liv. De gjenlevende barna må forsørge foreldre.

Ingen utvei. Er man født på ei søppedynge dør man også der, det er håpløst. For en urettferdighet dere ikke aner rekkevidden av. Mennesker som opplever flydropp av matpakker og landminer, er i sin fulle rett til å kverke enhver fra vesten som forakter deres levevei.

Jeg skal som kvinneguidens selvutnevnte vaktbikkje, sørge for at enhver idiot som viser tegn til manglende forståelse for andre verdens folk og kulturer vil bli listet opp i denne gapestokk jeg lager her.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale
Mennesker som tror at naboen kan ta kverken på en fordi at det er krig i hjemlandet, mangler etthvert tegn til logisk forståelse eller empati for andre mennesker.

Det er en sannhet med visse modifikasjoner Waco, for det er nok av eksempler på flyktninger i mental ubalanse som ikke blir fanget opp i hjelpeapparatet- og som en vakker dag slår seg vrang. Noen ganger med tragisk utgang. Så du skal ikke avvise det blankt-

Men jeg er ikke enig i at man skal ha en slik instilling til andre mennesker.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i mye av det du skriver her, Waco, men jeg tror ikke det hjelper å "banke" lærdom inn i folk. Det er ikke slik en holdningsendring skjer, for det er vel det som er målet ditt??! Hvis du kun ønsker å henge ut de som er uenige med deg, sitter du vel i glasshus og kaster stein.

Holdningsendring skjer over tid, innsikt og forståelse likeså.

Dessuten tror jeg fordommer bunner mye i uvitenhet, da hjelper det lite å "drite ut" folk, da oppnår du kun motsatt effekt.

Lisa-Beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Waco

Så du blir skremt av enkelte kvinnemennesker her på debatten.

Svar meg på min melding til deg inne på Personlige Meldinger forumet du.

Hi, hi, hi,hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sexysæd, du må huske på det at jeg er ikke kristen, og har heller ingen interesse av kristen påvirkning.

Jeg respekterer kvinner jeg. Jeg mener at vi er ulike, det er alt og at vi kanskje burde hatt forskjellige tilrettelegginger enn en likhetstanke som er uforenelig med vår natur, drifter, instinkter og tanker.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg faktisk helt enig med deg, Waco! Bortsett fra det å henge ut folk, da. For jeg og tror det bunner i uvitenhet (hva annent kan det være?), og folk må få uttrykke hva de mener uansett hvor uenig man er. Synes det er rart at folk er så fulle av hat og fordommer her de går rundt og har det trygt og godt. Mannen min, som godt kunne satt seg fore å hatet serbere for det de gjorde med hans familie og venner sier at han vil ikke hate de. Han jobber av og til hardt med seg selv for å ikke hate, og sier aldri et vondt ord om de så sønnen vår hører det. Derfor reagerer jeg sterkt når jeg hører små unger som roper "Jævla utlending", for det er tydeligvis noe de har plukket opp hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie

Jeg respekterer kvinner jeg.  

Waco

så du respekterer kvinner???

Er d derfor du kommer m utsagn som; kvinner bør være takknemlig for å bli voldtatte; d betyr at de er så pene at menn ikke kan styre seg....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Er d derfor du kommer m utsagn som; kvinner bør være takknemlig for å bli voldtatte; d betyr at de er så pene at menn ikke kan styre seg....?

Eller sier at norske kvinner vil bli utkonkurrert av albanske prostituerte? Nei Waco- du er en regelrett kvinnehater!!

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil selvfølgelig aldri henge ut noen ved navn, jeg skal bare nevne innlegget i denne tråden her. Dette er ingen gapestokk, aner ikke hvor dere har fått det fra.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å diskutere det temaet som blir tatt opp her? Eller må det stadig hentes gamle utsagn fra andre tråder sånn at det blir en intern diskusjon om en person?

Og fullstendig uforståelig - og i og for seg uinteressant - for nykommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig, waco

rasisme stikker hodet opp både her og der. noe som får varselklokkene til å ringe hos meg, er når en setning begynner med:

"jeg er ingen rasist - men......"

i 99% av tilfellene kommer det noe rasistisk etter dette "men"....

og så kan vi bare ta en titt på vår "giverglede" når det kommer oppfordringer til å gi litt av vår velstand for å hjelpe de som trenger det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal som kvinneguidens selvutnevnte vaktbikkje, sørge for at enhver idiot som viser tegn til manglende forståelse for andre verdens folk og kulturer vil bli listet opp i denne gapestokk jeg lager her.  

Jeg vil selvfølgelig aldri henge ut noen ved navn, jeg skal bare nevne innlegget i denne tråden her. Dette er ingen gapestokk, aner ikke hvor dere har fått det fra.Jeg vil selvfølgelig aldri henge ut noen ved navn, jeg skal bare nevne innlegget i denne tråden her. Dette er ingen gapestokk, aner ikke hvor dere har fått det fra.

Nei si det du... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Milla, er det nå plutselig min skyld at dere blir utkonkurrert av albanske damer?

Jeg bare forteller hva jeg registrerer jeg.

Hege, hallo... jeg prøvde meg ikke på moderatorrollen jeg ordla meg kanskje det litt galt, jeg ble bare så provosert av enkelte debattersker her inne, kvinner som ikke klarer å sette seg inn i andre menneskers nød og livssituasjon, der de hoverer med sine luksusproblemer.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Waco

Jeg vil selvfølgelig aldri henge ut noen ved navn, jeg skal bare nevne innlegget i denne tråden her. Dette er ingen gapestokk, aner ikke hvor dere har fått det fra.

Er dette et perfekt eksempel på hvor dumme vi kvinnfolka er siden vi misforstår og ikke skjønner noen ting?? Eller kan det hende at du bommer litt på døra en gang i blandt????

Er enig i mye av det du sier Waco, men dette er et diskusjonsforum og her skal folk få ha meningene sine i fred uten å bli uthengt for det.

Uansett hvor uenig du er i det som bli sagt, for det skjer jo både titt og ofte ikke sant?? :wink:

Å diskutere og motargumentere er helt greit, men ikke å henge ut folk!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det gjorde du. Men å gjengi et innlegg til en bestemt person på en "gapestokk tråd" (fra din munn, dine ord) er vel ikke såååååå langt unna er det vel?? Man trenger ikke lete så veldig lenge for å finne det da aktuelle innlegget for så å se hvem det kom fra.

See my point????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thea, hvis vi skal fortsette denne diskusjonen så foreslår jeg at vi holder oss til sakens tema, ok?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...