Gå til innhold

Hva gjør et hus til et hjem?

Anbefalte innlegg

Gjest Shadowlyn
Skrevet

For deg?

Flyttet inn i leilighet for et par mnd. siden men det er fortsatt rimelig tomt her. Har møbler og sånt men ingenting (utenom et par lysestaker og et bilde) på veggene. Jeg trives her men det kan bli veldig mer hjemmekoselige hvis jeg prøver. Trenger bare litt inspirasjon. Har heller ikke gardiner.

Så.. hva gjør ditt hus til et hjem (utenom familien og andre sentimentale svar :tunge1:)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pynt og bilder på veggene (men ikke for mye), gardiner, planter, mange bøker, stearinlys om kveldene, vårt valg av møbler og farger osv, men viktigst er følelsen man får når man er her. At det er et hyggelig og trygt sted, at man kan slappe av og være seg selv. Synes forøvrig ikke minimalistisk innredning er koselig og gir meg ikke følelsen av å være i noens hjem, men maksimalisme blir litt for overdådig, en gylden middelvei er det jeg liker best.

Skrevet

Planter, starinslys, et pledd i sofaen og en kopp te. Og blomster.

Hjemme med en gang!

Gjest gjest 0
Skrevet

Tekstiler synes jeg gjør utrolig mye! Noen enkel gardiner som er lette å matche med, en enkel løper på bordet og massevis av lekre puter i soffan! I tillegg er jeg veldig glad i grønne planter og fine, men spesielle bilder. (mine går i rødfarger)

For å skape et veldig hjemmekoselig sted bør man sette frem noen personlige gjenstander som figurer og lysestaker, men ikke for mye ;)

Et lite tips kan være å ha et teppe under stuebordet så det blir lunere. Det savner nemlig jeg....

Skrevet

Det personlige preget synes jeg.

Gjest Gjesta
Skrevet

Tekstiler, stearin og grønne planter. Da er jeg hjemme med en gang ;)

Skrevet

Personlig preg. Er ikke alle husene jeg ser i interiørblader som ser ut som noe hjem, særlig de (ekstremt) minimalistiske.

Hva som skal til: litt puter og gardiner, smelle opp noen bilder på veggen og sette frem noen planter. Og sist men ikke minst noen personlige gjenstander.

Skrevet

Jeg fik selv min stygge betong-studenthybel til å virke sånn delvis hjemmekoselig i sin tid, og det som gjorde susen var:

Skifte ut stygge åttitalls-bolebuksemønster-gardiner med fine grønne

Senge-ullteppe fra Tunisia

Plakater og tekstiler på veggene

Grønne planter

(regner alle de ovenfor nevnte tingene som ganske personlige. Har en nokså godt utviklet samlemani for sære plakater, teppet er en familiegreie, gardinene hjemmesydde og plantene har jeg fortsatt med meg fire år etter)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...