Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #1 Skrevet 28. april 2006 En undersøkelse viser at menn ikke blir sterile av p-piller for menn. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=114959 Kunne mennene her tenke seg å bruke denne p-pillen? Hvorfor/Hvorfor ikke?
Gjest Gjesta Skrevet 28. april 2006 #2 Skrevet 28. april 2006 Ikke foreløpig, nei. Mest fordi vi har lyst på et barn til.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #3 Skrevet 29. april 2006 Jeg er mann, og jeg synes det høres ut som et greit prevensjonsmiddel i et fast forhold, forutsatt at det er like sikkert som p-piller for kvinner. Om jeg hadde brukt det selv eller ikke, tror jeg i alt vesentlig hadde kommet an på hvilke bivirkninger pillen har. Har den ingen vesentlige bivirkninger, kunne den vært interessant selv om det var en viss risiko for sterilitet. Det går jo an å få frosset ned ned sæd.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #4 Skrevet 30. april 2006 Hadde brukt den pilla der ja. Hadde en skikkelig p-pille for menn eksistert tidligere, så tror jeg at man ville ha unngått enda flere ufrivillige graviditeter som produkt av ONS og damer som bare har vært ute etter en uvitende "avls-hingst" fra byen.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #5 Skrevet 30. april 2006 Ja, hvis den var klarert med helstilsynet og alt var bra uten bivirkninger så kunne vel mange menn ha brukt det?
Gjest Betty Boop Skrevet 1. mai 2006 #6 Skrevet 1. mai 2006 Vel, tatt i betraktning egne erfaringer med p-piller ville jeg ikke ha bedt noen om å utsette seg for noe sånt. Men om tilbudet kom på markedet ville det jo senke presset på de kvinnene som utsetter seg for lite forståelsesfulle partnere. Alltid en fordel å ha mer å velge på, selv når man ikke benytter tilbudet. :kgblunk:
Gjest 2324 Skrevet 1. mai 2006 #7 Skrevet 1. mai 2006 Ja, hvis den var klarert med helstilsynet og alt var bra uten bivirkninger så kunne vel mange menn ha brukt det? ← Det finnes ingen legemiddler uten bivirninger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå