Gå til innhold

Hva menes med å bli besørget?

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Hva menes med å bli forsørget?

Den levestandarden jeg f.eks. har valgt nå, som singel, ville den ikke forandret seg økonomisk dersom jeg ble sammen med en f.eks. mangemillionær, der pengene kom inn fortere enn man kan bruke dem.

Skulle jeg da ikke latt meg bli forsørget, eller skulle jeg liksom ikke stilt like store krav til livskvalitet og muligheter som han? ???

Er det at moren er kjempelat med to småunger hjemme, eller er det at den som tjener mest, bidrar mest?

Eller at en jobber mens den andre tar seg et studieår eller tre?

Det kan være mange grunner, men det er jo litt innfløkt... hvem liker å bli forsørget liksom...og følelsen av å ha blitt forsørget, forsterkes når et forhold oppløses...

Men det skal mye til for at den ene ikke har mer enn den andre, av penger.

Bare det at flertallet av menn opplever det som et nederlag å bli forsørget, men det gjør ikke oss moderne kvinner å forsørge en mann i dag, tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jalileh
Bare det at flertallet av menn opplever det som et nederlag å bli forsørget, men det gjør ikke oss moderne kvinner å forsørge en mann i dag, tror jeg?

Jeg anser meg selv for å være sånn litt moderne i allefall og jeg kunne ikke tenke meg å forsørge en mann. Selvfølgelig, hvis jeg hadde en kjæreste, hvor han da hadde en litt dårlig periode, da hadde jeg ikke hatt noe i mot det. Men totalt sett så kunne jeg ikke tenke meg å forsørge en mann. Ei heller å bli forsørget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Miloine

Er det at moren er kjempelat med to småunger hjemme, eller er det at den som tjener mest, bidrar mest?

Nei, man bidrar på hver sin måte! Den ene tjener penger, den andre passer barn og hjem som også er viktig så klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...