Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2002 #1 Skrevet 30. november 2002 Hei. noen som har noen tips, vil slanke meg 4 til 5 kilo. spiser knekkebrød til morgen og kvelds . men spiser vanlig middag. husmannskost( fiskeboller, kjøttkaker osv. ).. noen andre tips. tar også epleeddikk piller. klem meg
Gjest Hilde Skrevet 30. november 2002 #2 Skrevet 30. november 2002 Jaja, jeg må jo komme trekkende med Dr. Lindberg igjen - vi er etterhvert blitt mange på jobben som har "konvertert" til hans teorier Du kan lese om kostholdet her: http://www.vektibalanse.no
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2002 #3 Skrevet 30. november 2002 Hei på deg! Kunne anbefalt deg et Grethe Roede-kurs, men de starter ikke på nytt før etter nyttår, tror jeg... Gikk ned over 20 kilo på litt over et halvt år. Og har holdt vekten! Gå en halvtime-times tur ut hver dag om du kan. Det er kjempeviktig hvis du vil ned i vekt å få mosjon, og å gå tur er lett og koselig, særlig hvis du får noen med deg. Fyll halve tallerkenen med en god salat til middag. Spis bare små mengder potet og ris (Ca 125 gram) til middag. Husk at grønnsaker i salater eller kokt er sunt, godt og gir god metthetsfølelse. Spis to tynne brødskiver eller knekkebrød med magert pålegg til frokost og lunsj. Litt frukt kan du spise, men ligg unna druer og bananer... Det finnes utrolig mange gode substitutter for fet mat! At du kutter ut godteri og kaker er en selvfølge. Bittelitt en dag i uka er greit. Men ikke spis en økonomipose med snop, modrer deg! I perioden jeg slanket meg(og fortsatt) er alle misunnelig på matpakka mi! Bare to tynne brødskiver, men med salatblader under skinka, og masse grønnsaker til pynt og som smaker godt. Matpakka skal være fristende, og det er lett å få til med så mye gode grønnsaker! Bruk lett smøreost istedet for smør, ligg unna spekepølser og oster, sjekk pakningene i butikken, masse deilig magert kjøttpålegg. Ha alltid epler eller frukt du liker i veska, i tilfelle du får lyst på noe. Så slipper du å bli fristet av andre ting. Spis frokost, lunsj, mager middag med masse grønnsaker og et lite måltid, en skive eller noe smått til kvelds. Jeg gikk ned ca. et kilo pr uke, så da rekker du fire kilo til jul!!! Lykke til! Hilsen Thia
Gjest Zalomine Skrevet 30. november 2002 #4 Skrevet 30. november 2002 Kluet er nok å kombinere kosthold og mosjon ja. Viktig å bevege seg. Og så hjelper det på humøret også Man bør vel helst ikke gå ned mer enn en halv kilo i uka, sånn idelt sett, så da rekker du ikke mer enn et par kilo før jul. Men, det er jo etter jul at dette blir viktigst, for du bør unne deg litt god mat i jula, jul er nå engang jul Lykke til. (og, husk å stoppe etter 4-5 kilo da )
Megan Skrevet 1. desember 2002 #5 Skrevet 1. desember 2002 Som Fredagsbarn sier- riktig mat og trening/mosjon. Tror man får de beste resultatene ved å ta den hardeste vegen- slankekurer basert på pulver og ensidig kost har jeg ingen tro på i lengden! Det er også viktig å holde motivasjonen ved like- også etter uke én. Ikke vær for streng med deg selv heller- det er viktig å ha en gjennomførbar plan, hvor du kanskje setter av en dag til litt "usunn" mat når du har fortjent det. På den måten har du noe å se fram til. Er fint om dere er flere som går sammen om det og kan "slite sammen"- men vær forsiktig for det er lett å miste kontrollen. Lykke til!
Gjest Donna Skrevet 1. desember 2002 #6 Skrevet 1. desember 2002 Jeg også ville ned bare noen få kilo - og greide det ved å spise mindre + sunnere. Mere frukt, knekkebrød, riskaker, lettprodukter .....ungå snop. Men så kombinerte jeg det med å ta CLA kapsler også til måltidene. Det er et stoff som binder fettet og hindrer at muskulaturen svekkes når man slanker seg. Spiste også epleeddik kapsler. ikke godt å si hva som virket ...men virket gjorde det. + mosjon da!! Opp av stolen - ut og gå , og gå fort...du skal bli litt svett på ryggen for at det skal ha effekt. Stå på !
Nitha Skrevet 2. desember 2002 #8 Skrevet 2. desember 2002 Et tips som jeg har fått litt trua på er å gå en tur på 20-30 minutter om morgenen før du spiser frokost. Det er skrevet masse om dette, spesielt i ei ganske ny bok, som jeg i farten ikke husker hva heter, men som handler om forbrenning. Dette skal være effektivt fordi kroppen etter nattedvalen er i tilstand til å forbrenne mest av det som en helst vil forbrenne. En skal drikke litt vann før en går, og turen skal ikke være lenger enn 30 min. Det skal heller ikke være vanlig trening, fordi da går en over på å forbrenne slikt som en helst ikke skal forbrenne. Uansett er det deilig forfriskende med en morgentur! Nitha
Labella Skrevet 3. desember 2002 #9 Skrevet 3. desember 2002 Jaja, jeg må jo komme trekkende med Dr. Lindberg igjen - vi er etterhvert blitt mange på jobben som har "konvertert" til hans teorier Du kan lese om kostholdet her: http://www.vektibalanse.no Slutter meg til deg, Hilde. Dette er et kosthold du kan leve på; altså ingen slankekur, men en varig omlegging av kostholdet, og du kan spise GOD mat :D Jeg har selv gått ned 10 kilo siden i sommer bare ved å legge om kostholdet til lavglykemisk mat. Virkelig verd å prøve!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå