Blueberry Skrevet 28. april 2006 #1 Skrevet 28. april 2006 I dag kom et brev fra Møbelkjeden Living. Vi er reservert mot uadressert reklame, men denne var adressert og kom da selvsagt frem. Vi har vært kunde der for ca 4 år siden, så vi lå sikkert i registeret deres. Uansett, brevet var formulert sånn i begynnelsen: Kjære kunde! Jeg sender deg dette brevet fordi jeg har en unnskyldning å komme med. Blablabla... Dessverre har vi også hatt noen oppstartsproblemer som har ført til at vi har skuffet en del kunder. En an disse kan være deg. Kanskje var du en av dem som gikk og ventet på det du hadde bestilt, og opplevde at du fikk det levert alt for sent. Eller kanskje du fikk levert feil vare eller purring på varer du allerede hadde betalt. Blablabla... Unnskyld! Blablabla... Som et plaster på såret gir vi deg det rauseste tilbudet du noen gang har fått fra en møbelbutikk: Du kan handle hva du vil og så mye du vil av hele vårt sortiment til personalpris til og med 20.mai 2006. Det vil si at du får 25% rabatt på alt du måtte ønske - på nyheter, på bestillingsvarer, på tilbudsvarer, ja på alt! Vedlagt lå tilbudsavisen deres. Er dette bare en form for direkte markedføring av et salg? Er det bare kunder som har fått dette, eller alle andre også? Vi har ikke blitt rammet av disse problemene, for vi har jo ikke handlet der på flere år. Blir det kaotiske tilstander på LIVING nå fordi folk tror de er unike og har fått en kanontilbud? Synes nå dette var litt snodig jeg da... er det mange av dere som har fått den samme henvendelsen?
Pasha Skrevet 28. april 2006 #2 Skrevet 28. april 2006 25 prosent er vel heller ikke noe å rope hurra for akkuratt. dette er jo en rabatt som flere møbelkjeder kjører. noe brev fikk jeg ikke fra living... men jeg har fått reklamen deres.. men den havnet i søpla før jeg fikk sett på den.. så jeg vet ikke helt hvilken tilbud som stod der..
Gjest Gjesta Skrevet 28. april 2006 #3 Skrevet 28. april 2006 Jupp.. Den der fikk jeg i går.. Hadde jo litt høye forventniger da jeg etterhvert forsto at jeg skulle få noe.. Men 25%!? Kasta brevet i bosset!
*Anaïs* Skrevet 28. april 2006 #4 Skrevet 28. april 2006 Jeg og fikk det, ble skuffet jeg og... synes de ganske ofte sender ut reklameaviser med i hvertfall 30 % rabatt på diverse?
14062003 Skrevet 28. april 2006 #5 Skrevet 28. april 2006 Vi fikk avisen her om dagen. Uadressert (aldri handlet der). Vil tro den lå inni en avis, siden vi har reservert oss mot uadressert reklame. La ikke merke til det brevet du nevner.
*Anaïs* Skrevet 28. april 2006 #6 Skrevet 28. april 2006 Brevet var adressert til samboer. Han har kjøpt sofa der en gang. Kan være det er sånn at det bare er de som har kjøpt møbler der som får dette brevet.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #7 Skrevet 28. april 2006 hvis du er reservert i brønnøysundregistret har de vel ikke lov til å sende adressert reklame vel? Hvis dere allerede er kunder trodde jeg det var en grense på 1 år; å sende ut noe 4 år etter kjøp er vel ikke lov?
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #8 Skrevet 29. april 2006 Vi fikk samme brevet. Tror de har sendt ut til kundene de har registrert i databasen sin, altså de som har kjøpt noe hos dem. Greit nok det, det var jo en ekstrarabatt på alle varer, uansett om de er på tilbud fra før eller ikke. Så det kan jo lønne seg å få ytterligere 25% ekstra. Vi ser etter sofa og har gjerne lyst til å spare kr. 5000 på en sofa til 20000.- (eksempelvis). :-)
14062003 Skrevet 29. april 2006 #9 Skrevet 29. april 2006 hvis du er reservert i brønnøysundregistret har de vel ikke lov til å sende adressert reklame vel? Hvis dere allerede er kunder trodde jeg det var en grense på 1 år; å sende ut noe 4 år etter kjøp er vel ikke lov? ← riktig!
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #10 Skrevet 30. april 2006 En kamerat som har kjøpt sofa der ahr fått slikt brev, vi bor i nabolaget man her ikke fått. Vi har aldri handlet der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå