Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt umulig, han bare spytter det ut og da på fine klær som jeg aldri får det bort fra! Dere andre småbarnmødre, gir dere tran til deres barn? Gir dere noe annet? Sønnen min er 11 mnd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min får Møllers barnetran. Den smaker tutti-frutti eller noe. Han elsker den. :ler: (Han er 3 år)

Skrevet
Det er helt umulig, han bare spytter det ut og da på fine klær som jeg aldri får det bort fra! Dere andre småbarnmødre, gir dere tran til deres barn? Gir dere noe annet? Sønnen min er 11 mnd..

Jeg har fått tipset om å gi tran når barnet er naken (og gjerne den som holder barnet også) så slipper man transøl på fine klær. ;)

At han spytter det ut har jeg ikke nor råd mot, da.

Skrevet

Nei, du er ikke dårlig mor fordi sønnen din spytter ut tranen.

Prøv å kjøpe sånn tran som Vinga skriver - går ikke det kan du kjøpe tran med sitronsmak og blande det i maten hans. Tran er noe av det beste du kan gi barnet ditt fra han er helt liten. Det bidrar bl.a. til at blodårene holder seg elastiske, og da er det veldig fint å starte når han er så liten som nå.

Sana-sol er et kompliment, ikke en erstatning til tran.

Skrevet
Jeg har fått tipset om å gi tran når barnet er naken (og gjerne den som holder barnet også) så slipper man transøl på fine klær.  ;)

At han spytter det ut har jeg ikke nor råd mot, da.

Å jøye, ikke la barnet forbinde tran med tvang - for da vil det aldri gå bra.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Du kan bruke D - vitamin dråper i stedet. Kjøpes på apoteket. Kan putte noen dråper i flaska hans eller koppen, eller dryppe det rett i munnen

Skrevet

Jenta mi får tran, og hun liker det. Hun er nå 1år. Du kan jo prøve d-vitamin dråper som ble foreslått. :)

Skrevet (endret)

Vi ga Lille først vanlig tran, så prøvde vi å ha en øøørliten dråpe Biovit oppi transkjeia, og tilslutt prøvde vi möllers barnetran - med banansmak. Den likte han, men etter å ha gitt han det en stund prøvde vi vanlig tran igjen, og da likte han den bedre enn banan-trana. Begynte da han var 4 uker. Har du nettopp begynt, eller har du prøvd lenge å få i han tran? Min likte det ikke i begynnelsen, men etter en stund begynte han å like det - og nå elsker han det!

Men hvis han hadde spytta ut ei skje, så prøvde vi ikke på nytt samme dagen. Vi tenkte som så, at litt gikk sikkert ned.. Og prøvde igjen dagen etter.

Jeg gir min Lille (som nå er snart 9 mnd) tran under kveldsstellet, når han er naken rett før badinga, for da slipper jeg umulige flekker på klærne..

Dersom du gir opp er du selvsagt ingen dårlig mor! Gi han D-vitamin dråper dersom ingenting fungerer. :)

Endret av Lemming
Skrevet

Jeg leste noe nå nylig som sådde tvil om helsevirkningen av omega 3 tilskudd.. Hva var det jeg ville si? Jo du er en dårlig mor.

Skrevet

Neida, du er ikke noen dårlig mor!

Hvis han, etter å ha prøvd barnetran, fortsatt setter seg på bakbena, ville jeg droppet hele prosjektet. De fleste jeg kjenner vokste opp uten tran, og det ble da folk av oss!

Husk at personligheten til barna begynner å utvikle seg tidlig, og det er viktig for ungen å utfordre sine egne grenser. Unødvendig å tvinge barnet til noe, med mindre det er uungåelig. Jeg tror tvang fører til trass.

En annen her skrev at de forsøkte litt innimellom. Prøv deg frem, men hvis du har vært så heldig å få et barn som sier så klart i fra hva han vil og ikke vil, bør meningen hans kanskje få spille en rolle, sånn innimellom? :rosasmil:

Skrevet
Å jøye, ikke la barnet forbinde tran med tvang - for da vil det aldri gå bra.

Hvordan fikk du innlegget mitt til å handle om tvang? Jeg ga råd om hvordan unngå tranflekker på fine klær...

Skrevet

Jeg hadde ingen ambisjoner om å nærme meg en tranflaske. Planen var å gi D-vitamindråper inntil jeg leste meg opp på D-vitaminer. Barnet var flaskebarn og både MME og grøt er tilsatt D-vitaminer. Ettersom barnet var en storspiser ville han fått i seg toksiske mengder (på sikt) hvis jeg hadde gitt ham D-vitamindråper i tillegg.

Når han en-eller-annen gang i første halvdel av nærmeste fremtid slutter med grøt så kommer vi til å gi D-vitamindråper.

Skrevet

begynte å gi tran til jenta mi da hun var 2 mnd,hun brakk seg og danset brake dans i liggestolen :ler: så vi fortsatte med puppen og senere sanasol. :ler:

Skrevet

Jeg fikk anbefalt noe som heter Udo`s choice, av homeopaten sønnen min går til. Denne inneholder omega 3,6, og 9 fettsyrer, og er laget av planter ikke fisk. Sønnen min ELSKER den!!!!!!Han blir helt vill når han ser flasken!Han er også 11 måneder. Kanskje du kan prøve dette?Er jo det samme.

Skrevet

Selvfølgelig er du ikke en dårlig mor om du ikke gir sønnen din tran. Her gikk det i d-vitamin dråper, men det ble ikke så mye av det heller ettersom han fikk mme. Nå får han ingenting ekstra.

Skrevet

Det kan hende at han som mange andre gulper tranen i løpet av dagen og at han kjenner igjen smaken. Det gjør det ikke noe dårlig mor forde :) jeg ville heller prøvd med andre ting som han heller vil ha.

Skrevet

Vi gav vesla tran i sprøyte da hun var bitteliten, men pluttselig slo hun seg helt vrang. Vi sluttet etter noen runder.

Etter noen måneder prøvde vi igjen, tutti frutti barnetran denne gangen. Hun elsker det. Først tran, og så litt sana sol. Hun og faren tar sammen til kveldsmaten, og det er stor stas. (Jeg må ta kapsler -klarer ikke den flytende).

Ang det noen skrev om at omega-3 ikke hadde noen virkning: den undersøkelsen ble gjort over en periode på 6 mnd. Ingen har vel påstått at tran er en vidunderkur mot noe. Den må tas fast over lang tid for å ha noen virkning.

*overbevist om at tran er veldig lurt å ta, til tross for at det er brekkekkelt*

Skrevet
*overbevist om at tran er veldig lurt å ta, til tross for at det er brekkekkelt*

Signerer! :ler:

Skrevet

Takk for mange svar.. Jeg skal prøve den med tutti fruttien og kanskje den udo's choice som en av dere skrev om!

Skrevet
Jeg fikk anbefalt noe som heter Udo`s choice, av homeopaten sønnen min går til. Denne inneholder omega 3,6, og 9 fettsyrer, og er laget av planter ikke fisk. Sønnen min ELSKER den!!!!!!Han blir helt vill når han ser flasken!Han er også 11 måneder. Kanskje du kan prøve dette?Er jo det samme.

Hvor får man kjøpt det?Sønnen min vil heller ikke ta tran

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...