Gå til innhold

Aleneforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av den andre tråden.

Gruer meg litt til første jul uten barn...

Hvordan fordeler dere juleuken?

Påskeuken?

Og hvordan gjør dere det i sommerferien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jul/nyttår deles som følger:

23.-27.12

27.-12 - 2.1.

annethvert år hos mor/far

Påske: annethvert år, påsken går fra palmehelg til 2. påskedag

Sommerferien - skoleferien deles likt, annethvert år første/andre del.

Totalt rigid system, men det funker og er konfliktdempende (står i dom hvordan det skal være), så da er jeg fornøyd

Skrevet (endret)

Vi deler jule- og påskeferien i to. Hvem som har første og siste del tar vi ikke så nøye, det får bli som det passer. Hittil har hun ønsket å være hos meg første del av julefeiren, og det ønsket har far respektert.

Nå bor vi bare ti minutters spasertur fra hverandre, så det er ikke noe problem for henne å gå i mellom hvis hun vil det.

Sommeren deles også i to på midten dette året, men tidligere har hun vært hos far tre uker om sommeren. Der tar vi det også som det passer, og det har ikke vært noe problem så langt.

Endret av Emera
Skrevet

Jeg har eldstemann i omtrent alle juleferier, påskeferier og ca 6 uker i sommerferien. Dette er fordi han bor i Sverige, og vi kan ikke ha en vanlig samværsordning. Nå har han blitt så stor, at han styrer feriene sine selv. Og heldigvis skal han jobbe her i sommer, for ellers spørs de3t om vi ville fått sett han i sommer.

De to andre har alltid vært her, og på en måte er det godt å slippe det styret.

Skrevet

Vi deler annhver jul fom. 22.12 til 30.12. Deretter overtar den andre forelderen fom 30.12 til 4.1.

Annenhver påske fom. palmesøndag tom 2.påskedag.

Annenhver 17.mai

Annenhver pinse

Samværsforelder har 2-3 ukers samvær i sommerferien (dato avtales før 1.mai hvert år).

Annenhver høstferie.

Men jeg har også hørt om de som faktisk deler julaften i 2 (frem til kl.15.00).

Det betyr at den ene forelderen har barna fra skoleferien begynner til julaften kl. 15.00. Den andre forelderen har barna fra kl.15.00 til 30.12 kl.18.00. Da overtar den første igjen.

Skrevet

Vi tar det litt som det passer for både voksne og unger, prøve å være sammen alle sammen til jul, og 17. mai.

Skrevet

Annenhver jul hos hver av oss. I påsken følger vi samværsukene de bor annenhver uke hos meg og ex, vi har 2 uker sammenhengende sommerferie hver med barna. Om noen ønker mer, tar vi det som det kommer! 17 mai er vi alltid sammen på dagen, både meg, exen, ungene, hans nye kone, hennes barn og deres "nye" felles barn... ;)

Skrevet

Min datter er alltid hos meg jul, som påske..

Pappa'n er litt fraværende :murvegg:

Gjest Gjesta
Skrevet

Mine barn er også alltid hos meg. Heldivis, stakkars unger som ikke får være samme sted hele julaften engang..................

Gjest Alive
Skrevet

Er det ikke litt lenge med hele juleuka?

Er det ingen som deler opp slik at man f.eks: har julaften og førstedag. og så har den andre noen av dagene i romjulen?

Klarer ikke tanken på en hel uke uten prinsene i julen... :tristbla:

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Det kan man sikkert gjøre som man vil med.

Jeg kjenner mange skilte som faktisk feirer juleaften sammen jeg. :)

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Klart at hvis man ikke klarer trynet på hverandre, men som sagt for noen funker det og jeg vil da håpe og tro at mange kan legge ned stridsøken akkurat den dagen for ungene sine- en selvfølge er at det blir mer komplisert hvis/når man stifter ny familie

Skrevet
Er det ikke litt lenge med hele juleuka?

Er det ingen som deler opp slik at man f.eks: har julaften og førstedag. og så har den andre noen av dagene i romjulen?

Klarer ikke tanken på en hel uke uten prinsene i julen... :tristbla:

Det er sikkert mange som deler opp slik du beskriver.

Når barna er små er det dessuten bedre med hyppig samvær enn med lange perioder hos den ene eller andre.

Dere må naturligvis velge det som passer dere best bare barnet får maksimalt med samvær og på den måten opplever jul hos begge.

Det kan man sikkert gjøre som man vil med.

Jeg kjenner mange skilte som faktisk feirer juleaften sammen jeg. :)

Det kjenner jeg også til. Og jeg er imponert over at foreldrene aksepterer hverandres svakheter uten å krangle.

Men den som er mest fornøyd er barnet. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Kan ikke dy meg nå... Den forrige kjæresten min feiret jul med fraskilt kone leeeenge etter at jeg var kommet inn i bildet, og unnlot å invitere meg i juleselskap fordi HUN skulle være med. Hvis man ønsker å etablere nye forhold, må man ta litt andre hensyn også...

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Ja , det kan være kjedelig, men jeg synes nå det er veldig viktig at man setter først de ungene man har valgt og sette til verden sammen

Gjest Alive
Skrevet

Mulig man må ta andre hensyn også. Men det handler først og fremst om barna.

Jeg tror vi satser på en fordelig av dagene, så uken ikke blir så lang. Hvis jeg ser forbi egne behov, så tror jeg allikevel barna vil sette pris på litt samvær med begge foreldrene i løpet av julen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...