Gjest gjest1 Skrevet 28. april 2006 #1 Skrevet 28. april 2006 Når bør hjelparane i forbindelse med bryllupet få betalinga si?
Gjest Piper Skrevet 28. april 2006 #2 Skrevet 28. april 2006 Vi ga de pengene før vi gikk hjem på natten, foruten de som var igjen og ryddet og vasket for de fikk dagen etter. Men så bor de rett i nærheten. var godt å få det ut av verden samme dag.
Gjest gjest1 Skrevet 28. april 2006 #3 Skrevet 28. april 2006 Sikkert godt å få det ut av verden ja, men litt synd å styre med det på sjølve dagen kanskje? Går det an å overføre pengar til dei FØR bryllupet?
Kara W Skrevet 28. april 2006 #4 Skrevet 28. april 2006 Skal dere gi kontant eller sette inn på konto? Hvis dere skal gi kontant ville jeg laget i stand forseglede konvolutter med navnene til hver på, og gitt dem til noen andre (f.eks forlover eller foreldre) til å gi til dem på slutten av kvelden.
Lassie Skrevet 28. april 2006 #5 Skrevet 28. april 2006 Vi kommer til å gi enten gave eller gavekort, vi, og vi kommer itl å gi det i etterkant.
Gjest gjest1 Skrevet 28. april 2006 #6 Skrevet 28. april 2006 Vi tenkte å sette pengane inn på konto, er vel det lettaste for alle parter det...? Skal ikkje gi meir enn 1000,- heller då, så det blir ikkje svart betaling heller.. Hehe.. Trur kanskje vi kjem til å overføre pengane til dei ei veke før bryllupet eller noko, får vel avklare med dei involverte, kanskje...
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #7 Skrevet 28. april 2006 Hvis du bruker nettbank kan du vel overføre pengene på bryllupsdagen din så har de det på konto dagen etter bryllupet.
Laini Skrevet 28. april 2006 #8 Skrevet 28. april 2006 Tror jeg kommer til å lage til kort og penger eller gavekort til de som skal ha det. Dette gir jeg på dagen, sånn når det passer. Toastmaster, fotograf, frisører etc. Etterhvert som oppgavene løses og det passer seg. Vil ha det ut av verden fort så slipper jeg å tenke på det videre;-)
elissa26 Skrevet 3. mai 2006 #9 Skrevet 3. mai 2006 lettere å betale i etterkant så du slipper å drasse rundt så mye penger, konto nr er lurt
anetted Skrevet 3. mai 2006 #10 Skrevet 3. mai 2006 Sørg for at en person de kan ha litt kontakt med under festen har penger til de som de kan få når de går. Du burte ikke vente noe særlig, hadde villet ha de med en gang!!
anetted Skrevet 3. mai 2006 #11 Skrevet 3. mai 2006 Vi kommer til å gi enten gave eller gavekort, vi, og vi kommer itl å gi det i etterkant. ← Håper de som skal hjelpe deg vet at de ikke får betalt for det, tror jeg hadde blitt litt snurt hvis jeg jobbet en hel ettermiddag og kveld uten å få betalt....
Lykketrollet Skrevet 4. mai 2006 #12 Skrevet 4. mai 2006 Nå får ikke hjelperene våre pengegaver, men andre gaver. Noen gir jeg i forkant, noen i løpet av dagen og noen i etterkant....dagen etter siden vi treffes igjen da!
Susan Sto Helit Skrevet 4. mai 2006 #13 Skrevet 4. mai 2006 Håper de som skal hjelpe deg vet at de ikke får betalt for det, tror jeg hadde blitt litt snurt hvis jeg jobbet en hel ettermiddag og kveld uten å få betalt.... ← Tror det er snakk om forskjellige typer hjelpere her. Vi har mange som gjør oss vennetjenester ved å være toastmaster, forlovere, hjelpe til med å pakke ut gavene o.s.v. Disse betaler vi selvfølgelig ikke, da de ville blitt meget fornærmet av det. Derimot har vi tenkt på å gi dem en liten hyggelig påskjønnelse en liten stund etter bryllupet, som takk. Serveringshjelp og frisør skal selvfølgelig betales, da dette er litt mer perifere venner/familie, og de faktisk gjør en jobb denne dagen. Har en venninne av forloveren som frisør, og setter kjempestor pris på det, fordi jeg da kjenner henne fra før. Og hun vet litt mer om hvordan jeg liker ting. Synes ikke hun skal tape på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå