Gå til innhold

Undertøy-hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en kjole som går langt ned i ryggen og som viser skuldrene, derfor er jeg nødt til å ha stroppeløs bh og som går langt ned slik at det ikke viser. I brudesalongen som jeg har kjøpt kjolen kom de med et korsett uten stropper oppe som hun mente ikke ville vise etter at kjolen er blitt sydd inn. Jeg er liten og tynn og dermed ikke noen store bryster, så jeg følte at jeg ikke fylte ut cupen helt. Det var på en måte plass til mer ovenifra etter slik jeg så det da, men hun så ikke det som noe problem.det er greit at det vil være fint under kjolen, men vil det se så lekkert ut når jeg tar den av mon tro?Det knytter seg jo litt forventninger til undertøyet på en slik dag og vil ikke da fremstå "kjedeligere" enn vanlig.En er også nødt til å bruke tynne strømper til dette, de hadde ikke tykkere utgaver så det vil ikke matche helt. Men, det er kankskje ikke nødvendig? Jeg foreslo å kikke på vanlig undertøy siden jeg ikke trengte noe til å holde inn magen med osv., men sa at bh-en lett kunne vrenge seg da og det vil jeg jo iallefall ikke så jeg er litt i tvil om hva jeg skal gjøre.

Gir korsett deg en bedre holdning når du går rundt på den store dagen til de som har prøvd det?

Tar gjerne imot tips om hvilket undertøy andre ville satset på og hvorfor.

På forhånd takk for erfaringer og tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan! Jeg har samme problem som deg og har provd saa mange stropplose bh at jeg ble helt sliten. De fleste var litt lengre i og med at kjolen er forholdsvis bar i ryggen - jeg hadde det problemet med at jeg folte den skle ned - saa jeg endte opp med ett korsett, og det sier seg selv at det er litt stivere enn en bh og derfor ikke sklir ned. Jeg er heller ikke saerlig brystfager og kjolen faller nok ekstra pent om jeg har litt "hjelp" - noe som gaar fint med ett korsett siden den er forholdsvis stiv. Jeg trenger heller ikke noe hjelp til og holde noe inne da jeg er hoy og tynn. Saa klart det er mange bh som er sexyer i butikkene, men du bor jo helst veare komfortable i mange timer - du kan alltid anskaffe deg noe annet som du skifter inn i for du kler av deg (du skjonner hva jeg mener) - kjolen bor jo henges pent etc for du nok mest sannsynlig faller i sengen etter en lang og lykklig dag (har hort det ofte skjer paa bryllups natten).

Jeg provde ogsaa en self adhesive bh (en som du setter fast med tape) som da ikke har en stropp bak, det passet ikke meg og den var heller ikke saa sexy. I allefall lykke til.

ps. her er linken til det korsettet jeg skal bruke

korsett

Skrevet

Se i siste utgave av bladet Henne. Der står det masse tips om undertøy til kjoler etc. med forskjellige utringninger.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde denne torsoletten når jeg giftet meg: Tosolette

Den satt perfekt på meg, og jeg følte at kjolen satt som ett skudd.

Kjøpte den på brudesalongen og betalte kr 970,- :D

Skrevet

Jeg hadde samme torsolette som Merete og jeg var kjempefornøyd. Jeg måtte riktignok sy det litt inn i livet, men slikt undertøy gjør at man får en veldig flott fasong under kjolen. Kan virkelig anbefales.

Jeg kjøpte mitt på Christiane i Oslo, og de sender også i posten til deg om du ønsker det.

Skrevet

Hei!

Jeg hadde det samme torsolette som merethe og augustbrud2002, var utrolig fornøyd med det, og bruker det enda, når ting skal holdes litt mer på plass. :) Så som du sikkert skjønner så var jeg veldig glad jeg hadde det. Og jeg tror nok at det hjelper deg til at kjolen skal sitte fint.

Lykke til med valget!

Koz..

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg er også liten og tynn og med en liten byste, så jeg trengte ikke ha noe for å holde inn magen, men jeg hadde likevel et torselett (eller hva det nå heter? Slik de andre her viser). Jeg hadde stroppløs kjole, så jeg kunne ikke ha stropper i det hele tatt. Jeg prøvde også en stroppløs BH, men følte meg tryggere på at torselettet som satt stramt rundt kroppen ikke ville skli ned. At jeg ikke fylte ut i cupen ble kompensert med løse innlegg. Mannen min hadde jo sett meg før, så om jeg jukset litt den dagen var ikke så farlig! ;o) Det er jo en mulighet å skifte før bryllupsnatten, men jeg trengte i hvert fall hjelp av mannen min med alle knappene og hektene på ryggen for i det hele tatt å få av meg stasen!

Det viktigste er vel egentlig at man føler seg komfortabel med det man har på seg, og at skiler eller små rosetter ikke synes gjennom kjolestoffet!

Er ikke helt sikker på hva du mener med tykkere strømper. Selv om undertøyet er litt "tykt", så er det jo vanlig med vanlige tynne strømper - i 10, 15 eller 20 denier. Vi anbefale deg å ha stay up. Det er mye mer sexy enn strømpebukse, og de gjør det mye enklere å gå på toalettet enn hvis du har strømper som festes med stropper. Selv om du er tynn får du stay up til å sitte hvis du kjøper riktig størrelse og ikke bruker body lotion på beina.

Hilsen Lille meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...