Snupsi79 Skrevet 28. april 2006 #1 Skrevet 28. april 2006 Kort og greit : Hvem er billigst når man skal ha ADSL med minste hastighet når man ikke har hustelefon? Ser at både Telenor og Tele2 tar 70 kr ekstra for dette...
Gjest Chica Skrevet 28. april 2006 #2 Skrevet 28. april 2006 Har du sjekket canaldigital.no? Hvis de leverer der du bor da!
Snupsi79 Skrevet 28. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2006 Takk for tipset!! Sjekket opp nå, og de kunne dessverre ikke tilby internett i det området ...
Daria Skrevet 28. april 2006 #4 Skrevet 28. april 2006 Anbefaler at du styrer unna telenor... Har hatt masse problemer med dem, bl.a. sendte de montør etter at jeg hadde kansellert bestillingen flere ganger, for deretter å sende regning på montering og tilkobling som ikke var utført...
afr0dite Skrevet 28. april 2006 #5 Skrevet 28. april 2006 Alle adsl leverandører tar en ekstra sum dersom du ikke har hustelefon. Dette er fordi selskapet må betale en leie til stjelehor for å holde linjen aktiv. Denne utgiften videresender de til deg som kunde, og dette er den ekstra summen!
Gjest blipp Skrevet 28. april 2006 #7 Skrevet 28. april 2006 Om du bestiller en pakkeløsning med ip-telefoni, slipper du denne avgiften (hos NGT). Jeg har det selv, fordi det var noe kampanjegreier med gratis installasjon ved slike pakker i fjor sommer. Det ble billigere for meg selv i lengden, tlf koster 129 ekstra i mnd tror jeg, så mellomlegget pr mnd ble såpass lite at gratis installasjon var verdt det. Jeg vil likevel ikke anbefale NGT, særlig ip telefoni om du vil bruke tlf mye. Min funket ikke på mange mnd, til et lyst hode hos NGT sa jeg burde prøve å bytte telefonapparat (alle apparater skulle i teorien fungere). Nå er det mulig å ringe til og fra denne tlf, men det er slikt ekko i den at det ikke er noe særlig å snakke. Jeg fikk refundert disse ekstra kronene hele den tiden det ikke virket, men måtte minne dem på det hver mnd. Det ble gjort, men det var stress og ingen automatikk i krediteringen. Ngt er bra når det fungerer, men skjer noe galt er det så og si umulig å få hjelp. Dette må du ta med i betraktningen om du velger disse, at i starten har du kanskje ikke nett og det kan bli problemer med å få dem til å kreditere deg, vanskelig å få tak i dem, ulike behandlere sier ulike ting, ganske mange av dem/systemet som helhet tar ikke kritikk etc. Sånn er det kanskje med de fleste operatører om man får problemer? Telenor er vel fortsatt dyrest regner jeg med, men noen steder er også Telenor eneste som tilbyr bredbånd, pga noe linjeleie/utbygging/et eller annet.
Lassie Skrevet 30. april 2006 #8 Skrevet 30. april 2006 Anbefaler at du styrer unna telenor... Har hatt masse problemer med dem, bl.a. sendte de montør etter at jeg hadde kansellert bestillingen flere ganger, for deretter å sende regning på montering og tilkobling som ikke var utført... ← Jeg har ikke hatt noen problemer med Telenor på de årene jeg har hatt ADSL fra dem.. De eneste "problemene" jeg har hatt har vært når det har vært treghet på linja ved spesielle tilfeller. Jeg betaler 409,- i mnd for ADSL, uten hustelefoni. Startet med den billigste pakka (dengang), og nå er jeg oppe i adskillig større hastighet (etter det kom frem at Telenor tok overbetalt) - til samme pris som jeg startet med. Så jeg er veldig fornøyd jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå