Gå til innhold

Hvilke kornblandinger er sunne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst på en slags kornblanding el, gjerne med blåbær eller annen frukt. Tenkte å spise dette til frokost og evt kveldsmat. Med melk på? Hvilke typer er sunne? Vil bli litt sunnere å gå litt ned i vekt!

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

De som er uten tilsatt sukker.

Firkorn er den beste synes jeg, bruker å spise dem med cultura blåbær/bringebær evt yoghurt

Gjest Miamia
Skrevet

Hvordan er 4korn i forhold til 4korn+?

Såvidt jeg kunne se var det litt mer sukker i pluss-varianten, men tror forskjellen var 2 gram pr. 100 gramm eller noe sånt, det er vel ikke så ille. Synes pluss er litt bedre på smak og konsistens.

Skrevet

Jeg har laget en supersunn miks der jeg blander firkorn med soyaflak fra helsekosten for å øke proteininnholdet. I tillegg tilsetter jeg rosiner og hakkede aprikoser og nøtter, sesamfrø og solsikkekjerner.

Skrevet
Jeg har laget en supersunn miks der jeg blander firkorn med soyaflak fra helsekosten for å øke proteininnholdet. I tillegg tilsetter jeg rosiner og hakkede aprikoser og nøtter, sesamfrø og solsikkekjerner.

Høyrets godt ut! Ka du har på da?? du eter det vel ikkje tørt?

Skrevet
Høyrets godt ut! Ka du har på da?? du eter det vel ikkje tørt?

Jeg bruker som regel yoghurt, er spesielt glad i vaniljevarianten. Men du kan bruke vanlig melk om du vil, eller andre surmelkstyper. Også godt med rørte bær eller hakket banan på.

God start på dagen som metter lenge. :)

Skrevet

Trur eg skal ta å prøve med jordbæryoghurt og hakka banan :) Det høyres iallfall veldig fristande ut..

Viktig med ein god frukost :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...