Trampe Skrevet 28. april 2006 #1 Skrevet 28. april 2006 Hva ville dere mødre og fedre at jeg skulle gitt deres toåring i bursdagsgave? Jeg er tante til jenta, og hun er en stor og veldig moden toåring. I størrelse og språk er hun mange ganger tatt for å være tre år i stedet for to. Samtidig er hun en unge som har "alt", og jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal finne på..! Tips mottas med takk!
Gjest HB Skrevet 28. april 2006 #2 Skrevet 28. april 2006 Jenta vår er bare 1,5 år, så jeg vet ikke hva hun ønsker seg til høsten, men... Dersom hun har "alt" av leker osv. må det vel være bra med klær? Regner med at hun er i barnehage og da blir det mye skift. Egentlig er hun vel for liten, men en klokke kan hun jo ta vare på til hun lærer seg den. Svigers gir trehjulssykkel til 2-års dager. Hilsen Lille meg
prinsessa Skrevet 28. april 2006 #4 Skrevet 28. april 2006 Sånn plastelina leire er veldig fint, sønnen min elsker det. Du får sånne sett med leire og utstyr til å lage figuerer med. Karsten og Petra bøkene er også veldig fine.
kitty Skrevet 28. april 2006 #6 Skrevet 28. april 2006 Sånne magnetpinner og kuler. Fås omtrent over alt. Min 2-åring forguder disse. Brio togbane er også populært og da kan du jo kjøpe det flere ganger fremover. Ei jente får vel aldri for mange søte vesker og hårpynt? Noen søte men brukbare sandaler blir vel både liten og stor glad for kanskje.
Gjest Qlio Skrevet 28. april 2006 #7 Skrevet 28. april 2006 Snakk med foreldrene? Kanskje dere er flere som kan gå til innkjøp av en større ting? - parkdress? - CDspiller til rommet? - gode joggesko? - medlemsskap i bokklubb?
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #8 Skrevet 28. april 2006 (endret) Hva ville dere mødre og fedre at jeg skulle gitt deres toåring i bursdagsgave? Jeg er tante til jenta, og hun er en stor og veldig moden toåring. I størrelse og språk er hun mange ganger tatt for å være tre år i stedet for to. Samtidig er hun en unge som har "alt", og jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal finne på..! Tips mottas med takk! ← 2 år = kosedyr, brio-leker, duplo. Endret 29. april 2006 av Hannen
liv Skrevet 28. april 2006 #9 Skrevet 28. april 2006 Disse magnetkulene/stengene er beregnet på en god del større barn(type 5-7 år) og er så små at de kan være farlige for barn som putter ting i halsen. Mitt tips er bøker! Velg aldersadekvate bøker, f.eks bøker om Musa Molly. Fåes også i puslespill og 2-3 åringene i barnehagen synes de er veldig morsomme!
2små Skrevet 30. april 2006 #13 Skrevet 30. april 2006 bøker med klaffer -Tassen, mumitrollet. er meget pop. men leire med div verktøy som man kan klemme ut figurer. Jeg pleier å gi en leke og en nytte ting (klær) til mine tantebarn. Da pleier alle å bli fornøyde.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #14 Skrevet 30. april 2006 Bøker som var veldig pop hos begge våre jenter i to-årsalderen: Lillesøster skal tisse Thomas og pus Utover dette ville jeg kjøpt klær!! (iallefall dersom barnet var nr 1 i rekken - slik at man ikke har masse klær fra før..) Dublo og Brio togbane er også flott (også for jenter)!
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #15 Skrevet 1. mai 2006 Dildo Dildo Dildo Dildo Hannenerdum Dildo Dildo Dildo Dildo
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #16 Skrevet 2. mai 2006 Kari Grossman har skrevet (og illustrert) flere bøker - med morsomme temaer og fine detaljrike tegninger. Pleier ofte å kjøpe de hvis jeg skal gi bort bøker til ekstra små mennesker. Fingermaling er også greit - da får de virkelig utfolde seg. Leketelt å ha i hagen er også fine for små jenter. Slike har de på Ikea vet jeg. Er hun glad i naturen - prøv tilbehør for en skogstur - en liten tursekk, kikkert (!) eller noe fint å sitte på. Lykke til !
Gjest Gjest_Karina_* Skrevet 25. juli 2007 #17 Skrevet 25. juli 2007 til alt av barn som har "alt" vil den beste gaven være å sette penger på en sparekonto, i fond, eller BSU. (Som er sperret lengst mulig) Kanskje ikke så populært med det første, men barn blir mer og mer fokusert på penger. OG Når de blir litt eldre vil de møte utgifter som ofte kan bli vanskelige å dekke.. Bortsett fra dette er DYR noe barn har godt av, er du usikker på om det er "tillatt" så hvorfor ikke en kampfisk? de kan overleve i et ølglass, alltid spennende...
Gjest marthepia Skrevet 26. juli 2007 #19 Skrevet 26. juli 2007 (endret) Jenta mi blir 2 år i august. Hun har allerede fått trehjulsykkel, sandkasse, dissestativ og sklie. Ellers får hun klær og penger og lego. Endret 26. juli 2007 av marthepia
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2007 #20 Skrevet 26. juli 2007 til alt av barn som har "alt" vil den beste gaven være å sette penger på en sparekonto, i fond, eller BSU. (Som er sperret lengst mulig) BSU var vel litt i tidligste laget, vel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå