Bridget Skrevet 30. november 2002 #1 Del Skrevet 30. november 2002 Stadig tilbakevendende tema, men.... Ble skilt for en stund siden etter ca 10 års ekteskap. Har bestemt meg for å bli helt ferdig med "ettervirkningene" etter dette før jeg går inn i et nytt forhold - både med tanke på meg selv og en ny partner. Kan ikke forstå det er noe god start på et forhold hvis en ny partner må forholde seg til alle tanker og følelser som dukker opp i kjølvannet av en skilsmisse. Derfor er det ikke aktuelt med noe nytt forhold før jeg har dette helt ute av systemet. Hvor lang tid dette tar vet jeg ikke. Kanskje ett år eller to? MEN det er svært vanskelig å leve i sølibat i ett år eller to. Er det da så galt at man har en ONS i ny og ne? Syns det er nok av dem som etter en skilsmisse/brudd har flere kortvarige forhold som er dømt til å mislykkes fra starten av. Mener selv jeg gjør meg selv og menn en tjeneste ved at jeg er ærlig og sier jeg ikke er klar for noe forhold og binding, men at jeg bare trenger litt oppmerksomhet og sex. Og om begge vet hva det dreier seg om og er klar for det, hva er da galt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 30. november 2002 #2 Del Skrevet 30. november 2002 Bevisste valg i forhold til seg selv og sin egen seksualitet, valg som blir gjort i samråd med eventuelle andre bevisste, voksne som er involvert: Grønt lys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 30. november 2002 #3 Del Skrevet 30. november 2002 Nei da, grønt lys som Vibeke sier. Du er klar på hva du ønsker, og så lenge du er åpen på det er det ikke noe galt å ha ONS så lenge den andre er klar over og enig i hva det innebærer. Spørsmålet er om ONS er noe du vil like..... personlig ville jeg heller ha satset på en fast elsker i stedenfor.... en du kunne møte med jevne mellomrom og hatt det litt morro med også uten for sengen.... For meg blir det litt kunstig å skulle plukke opp en vilt fremmed person liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kommentar Skrevet 30. november 2002 #4 Del Skrevet 30. november 2002 Hei Bridget. Har vært igjennom det samme som du holder på med nå. Er helt enig med deg, ikke villed noen i prosessen. Fast elsker som en Kristian71 foreslår er selvfølgelig kjempefint, og det kan du jo finne dersom linjene er klare og kjemien er der. Jeg har overhodet ingen kvaler eller dårlig samvittighet for at jeg "hadde meg" mens jeg gikk gjennom skilsmisseprosessen... Du er jo tross alt ikke trist og lei hele tiden, eller uten behov heller... Jeg synes derimot at å ta prosessen på alvor er en BRA ting, og ja, det tar tid. Tre år sa mine skilte venner til meg, og det viste seg å stemme ganske så bra. Det å prøve å være kjæreste med noen vil vel komme om ett år eller to, men jeg tror (og utifra "vennekretsen" stemmer det) at det forholdet er ett "rebound-relationship" som viser seg å ikke funke... Jeg opplevde det, og det var ikke spesielt moro, fordi man lett sårer den man "prøver" å være kjæreste med, men ærligheten hjelper litt. Jeg tror at du velger riktig, og nei, det er ikke sånn at du må gå med sørgebånd utad og være fullstendig avholdende fra kjønnslivets gleder selv om den emosjonelle prosessen ikke er over. Men for din skyld, og en eventuell framtidig partner; beskytt deg mot sexuelt overførbare sykdommer, og ikke opparbeid deg rykte som flyfille i mannsverden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Skrevet 30. november 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 30. november 2002 Nei da, grønt lys som Vibeke sier. Spørsmålet er om ONS er noe du vil like..... personlig ville jeg heller ha satset på en fast elsker i stedenfor.... en du kunne møte med jevne mellomrom og hatt det litt morro med også uten for sengen.... quote] Joda - det var det jeg også drømte om, men viste seg å være en teori som ikke fungerte i praksis. Traff en jeg likte og som likte meg. Sa første kvelden at jeg var interessert i en elsker og ikke noe mer. Joda, det mente han hørtes bra ut. Møttes hadde fantastisk sex og trivdes i hverandres selskap. Men etter et par-tre måneder begynte han å ønske noe mer. Så det ble avsluttet Da blir det så dumt - vil ikke såre noen... Men det er jo umulig på forhånd å vite om vedkommende blir forelska i meg og vil noe mer eller ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 30. november 2002 #6 Del Skrevet 30. november 2002 Kos deg og lev ut spenningen du. Den spenningen som det virker som du trenger en periode, tror jeg ikke du får med en fast elsker. Lisa-Beth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Skrevet 30. november 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 30. november 2002 Tre år sa mine skilte venner til meg, og det viste seg å stemme ganske så bra. ..... Men for din skyld, og en eventuell framtidig partner; beskytt deg mot sexuelt overførbare sykdommer, og ikke opparbeid deg rykte som flyfille i mannsverden. Jeg har sluttet på p-piller, da må jeg bruke kondomer. Tenkte det er litt for lett å la være... Og jeg kommer ikke til å bli noe flyfille, tror ikke det ligger i min natur. Og mine venner og bekjente trenger ikke nødvendigvis å vite alt jeg gjør her i verden. Kun et par venniner som vet om han elskeren. Alle andre tror jeg lever i sølibat Men UÆÆÆÆH :o tre år! Jeg har trøstet meg selv med ett!!! Tar det virkelig så lang tid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 30. november 2002 #8 Del Skrevet 30. november 2002 Du snuppa - du MÅ bruke kondomer uansett p-piller eller ikke. Mye styggedom der ute vettu - og dette er tenåringslærdom... Ellers er jeg enig med de andre - kose deg, nyt det, og ikke tenk så mye på hva andre synes - så lenge du kan leve med det du gjør og den du er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Skrevet 1. desember 2002 Forfatter #9 Del Skrevet 1. desember 2002 Du snuppa - du MÅ bruke kondomer uansett p-piller eller ikke. Mye styggedom der ute vettu - og dette er tenåringslærdom...quote] Vet det men siden jeg ikke i utgangspunktet liker å proppe i meg hormoner og jeg ikke lenger er i et fast forhold og fordi det ikke skal finnes mulighet til å la være å bruke kondomer, sluttet jeg med p-piller. Nettopp kommet hjem fra byen - alene. Traff en forhenværende kollega. -Kjekk, pen og hyggelig fyr som jeg godt kunne tenkt meg å ta med hjem helt til han spurte om vi skulle kline. Total turn off! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 1. desember 2002 #10 Del Skrevet 1. desember 2002 en voksen mann som spurte om dere skulle kline? Ja, det er mange rare dyr i skogen - du vil sikkert møte noen av dem. Og ta med raringene som morsomme minner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå