Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #1 Skrevet 28. april 2006 Jeg har noen brev som må sendes innen første mai (nei, det er ikke selvangivelsen), og lurer rett og slett på om de stempler brev på lørdager selv om det ikke er postavgang denne dagen? Hvis ikke må jeg stresse nå...
Leo Skrevet 28. april 2006 #2 Skrevet 28. april 2006 Hvis du legger brevet i en kasse som tømmes på lørdager, blir brevet poststemplet på lørdag. Hvis kassen ikke tømmes på lørdager, blir selvfølgelig brevet heller ikke stemplet med lørdagens dato. (Posten kan jo ikke vite hvilke brev som ble lagt i kassen når). Alle postkontor jeg vet om har postavgang og stempling på lørdager, men jeg skal jo ikke si at det ikke finnes unntak rundt om i landet.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #3 Skrevet 28. april 2006 Takk for svar:-) Jeg har tenkt å gå på postkontoret. De har kanskje postavgang, da.. Jeg bare vet at posten ikke sorteres videre i helgene, men det høres jo veldig logisk ut at de stempler på lørdag så lenge de har åpent. Kassetømming blir selvsagt noe annet..
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #4 Skrevet 28. april 2006 Hvis du vil være sikker på at brevene blir stemplet, still deg i kø på postkontoret og be den postansatte håndstemple brevene mens du står der. Da er du sikker på at de virkelig er stemplet (og de hjelper deg så gjerne!)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå