*Anaïs* Skrevet 28. april 2006 #1 Skrevet 28. april 2006 Pusejenten min ble sterilisert i går og kom hjem i en sånn body. Valgte body og ikke krage fordi jeg har en katt til. Bodyen kravlet hun seg ut av nesten med en gang vi kom hjem og jeg har ikke klart å ta den på etter det. (er litt redd for å holde henne fast så hun får vondt) Når jeg våknet i dag tidlig hadde hun slikket av seg plaster/bandasjen. Jeg satt på ett vanlig norgesplaster som dekket hele såret. Nå har hun klart å få den av seg og! Hva skal jeg gjøre??
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #2 Skrevet 28. april 2006 Krage. Ellers kommer hun til å slikke og slikke og slikke og slikke...
tuji Skrevet 28. april 2006 #3 Skrevet 28. april 2006 Jepp, krage, selv om det ser stusslig ut. ETter hvert lærer hun seg å gå med den uten å støte bort i alt mulig.
*Anaïs* Skrevet 28. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2006 Men da jeg var hos dyrelegen i går spurte hun om jeg ville ha krage eller body. Jeg sa jeg ikke visste hva som var best (er ny på dette her:-D ) men at jeg hun har en bror hjemme om det hadde noe å si. Da svarte hun at pus måtte ha body. Men det hjelper jo lite når den ikke sitter på! Hmmm...
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #5 Skrevet 28. april 2006 Det var da enormt til styr etter sterilisering? Da pusen min ble sterilisert (5 år siden, hunnkatt, fjernet hele livmor) hadde hun bare en liten plasterlapp på magen, og dyrlegen understrekte at det ikke gjorde noe om den falt av, for det ville gro som normalt uansett.. (og det gjorde det) Har dessverre ingen forslag utover det som alt er nevnt.
Night Owl Skrevet 28. april 2006 #6 Skrevet 28. april 2006 Hmm... Se om jeg forsto deg rett nå.... Fordi du hadde en katt hjemme så anbefalte dyrlegen body/bandage og ikke krage? Når katten vår ble sterilisert for 6 mnd siden brukte vi krage selv om vi har en katt til hjemme. Hun gikk ofte inn på badet hjemme hos oss for å være alene så da stengte vi stuedøren så hun fikk gang og bad alene på nattetid. Hun hadde bare litt problemer til å begynne med, å gå med kragen og spise og drikke ut av skål, så da fikk hun hjelp flere ganger om dagen, men etter bare en dag eller to så drakk og spiste hun greit ut av skålene selv og begynte å få kontroll over gangen med kragen på. Er vel verdt et forsøk om body/bandage ikke funker.
Abr@xas Skrevet 28. april 2006 #7 Skrevet 28. april 2006 Det ble sikkert anbefalt body pga av at når man har en katt til hjemme så kan denne finne på å slikke på såret, man kan slåss og rive det opp etc. Likevel, forhør deg med dyrlegen igjen om ikke krage er best, siden hun får av seg bodyen.
Gjest Binna Skrevet 28. april 2006 #8 Skrevet 28. april 2006 Sett på en krage i tillegg til bodyen. Så slipper du at hun slikker på såret selv eller at den andre pusen gjør det. Jeg har to puser, da jeg steriliserte henne ble vi anbefalt krage. Den andre pusen gadd ikk vaske henne...
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #9 Skrevet 28. april 2006 De bodyene blir jo laget etter "one size fits all"-prinsippet, og alle vet at det som oftest ikke passer så mange. Enten kan du lage en body av en strømpe som du klipper hull til beina i. Eller du kan feste stramme til bodyen med sikkerhetsnåler. Jeg gjorde det siste da min katt ble kastrert, for hun klarte jo å løpe ut av bodyen etter kort tid. Og helt riktig som en her påpekte: mange veterinærer er dyktige og etterlater nesten ikke noe operasjonssår. Det er derfor man heller burde velge dyrlege etter kvaliteten vedkommende utfører enn kun utfra pris.
*Anaïs* Skrevet 28. april 2006 Forfatter #10 Skrevet 28. april 2006 Da har jeg skaffet krage til pus. Hun er ikke fornøyd og har stresset i en halvtime med å få den av...løper baklengs gjennom hele huset og dunker borti alt mulig. Det er ikke noe særlig kjekt å se på..
Lillesøster Skrevet 28. april 2006 #11 Skrevet 28. april 2006 Bodyen er sikkert for stor. Jeg måtte sy den inn, det anbefaler jeg deg også å gjøre. Jeg bare tråklet den inn. Det du i tillegg kan gjøre er å feste den med sikkerhetsnåler slik at den sitter ordentlig fast. Vi foretrakk body forann krage, for det var et pes. Men kan du ikke velge, så må katten din ha krage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå