Gå til innhold

Dance, trance og tehcno..

Anbefalte innlegg

Gjest meya84
Skrevet

Vi er ikke helt enig her nemlig.. Jeg mener tehcno er mer bare dunk dunk med lite melodi og tekst..

Mens trance har mer melodi med vers/refreng som ofte bygger seg opp mot noe..før det tar av liksom. (vanskelig å forklare dette :sjenert: )

Men hun andre mener det er motsatt! Å hvor kommer dance inn her..

Jeg er vel at det mindretallet som digger trance.. men, jeg digger absolutt ikke techno fordi.. hvis jeg har rett på hva som er hva ;)

(dette ble vel et litt rotete innlegg :) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg føler dance er ofte en dame som synger i store deler av sangen, altså ikke bare dunk dunk.. litt mer variasjon enn trance å sånn..? hehe.. men er enig er vanskelig å kategorisere det ordentlig.

Skrevet

Har alltid lurt på det selv. Forstår ikke så godt disse musikkategoriene. Kanskje det finnes noen musikere eller musikkelskere her som vet?

Har funnet ut noe på Wikipedia, vet ikke om det stemmer. Techno Trance Fant ikke noe om dance. Ser ut som det bygger mye på bare amerikansk musikk\musikkhistorie, for jeg fant to kategorier som hette Eurodance og Eurotrance. Alle er uansett ulike underkategorier av elektronisk musikk

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg syns Techno er mer heavy enn trance. Typisk techno-låt som underbygger påstanden er Overdose. Trance er mer repeterende og tar ikke så mye av som techno. Dance er ofte sang. De sier jo at det nye Madonna-albumet er litt dance f.eks.

Huff og huff. Glad jeg er ferdig med techno-perioden min!

Skrevet

Jeg er en stor fan av trance, som f.eks Tiësto, Ferry Corsten, Armin van Buuren og co! Har vært fan siden storhetstiden på slutten av 90-tallet:)

Techno er litt mer monotont, litt mer sånn dunk dunk som du sier, lite vokal og kanskje litt ensformig. Trance derimot er melodiøst, kan ofte ha vokal og bygger seg opp til et ofte helt sinnsykt take-off:) Dance er mer kommerst, Eurodance er jo et begrep, ofte veldig enkle sanger og ofte en dame som synger (ofte ganske dårlig spør du meg ;)

Det var mine definisjoner på begrepene :)

Gjest meya84
Skrevet

takker for svar alle :)

Den siste forklaringen her er jeg veldig med på. Sånn jeg har tolket det også ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Dritt, ræva og makkverk?

(bare tuller jeg hakke peiling)

Gjest meya84
Skrevet

hehe..du er ikke den første som sier det til meg ;)

Gjest Snåla
Skrevet
hehe..du er ikke den første som sier det til meg ;)

Får høre sånt jeg også, men gir bare helt blaffen, de synes nok det fenger innerst inne de også ;) *hehe*

Techno er typisk dunk dunk musikk, trance er mere "flytende" uten denne dunkinga, dance er musikk ala Da Buzz og Dj Bobo som er særdeles fengende med vokal.

Men de fleste av disse sjangrene blander vel litt, så vanskelig å si heeelt..

Men uansett, du og jeg kan jo gi hverandre tips angående bra sanger! :)

Gjest gjest1
Skrevet
Får høre sånt jeg også, men gir bare helt blaffen, de synes nok det fenger innerst inne de også ;) *hehe*

Techno er typisk dunk dunk musikk, trance er mere "flytende" uten denne dunkinga, dance er musikk ala Da Buzz og Dj Bobo som er særdeles fengende med vokal.

Men de fleste av disse sjangrene blander vel litt, så vanskelig å si heeelt..

Men uansett, du og jeg kan jo gi hverandre tips angående bra sanger!  :)

Nei, jeg blir stresset og har ved fler anledninger kastet opp mens jeg har hørt på det (ikke fordi det er dårlig sikkert, men fordi hodet mitt ikke takler alle de gale lydene).

Jeg prøvde bare å være morsom. Trodde smileyen viste til det?

Skrevet

Hørt at techno er mer type prodigy-musikk, faktisk.. Og trance.. det er nå bare det det er.. dunkidunk med halvnakne blondiser som gnur hverandre på puppa! *sett for mye reklame*

Gjest Snåla
Skrevet
Nei, jeg blir stresset og har ved fler anledninger kastet opp mens jeg har hørt på det (ikke fordi det er dårlig sikkert, men fordi hodet mitt ikke takler alle de gale lydene).

Jeg prøvde bare å være morsom. Trodde smileyen viste til det?

Tenkte ikke spesielt på deg :) Men ho sa ho hadde hørt det ved flere anledninger også. Men jeg vet om mange som synes det fenger uten å ville innrømme det :lol:

Gjest gjest1
Skrevet
Tenkte ikke spesielt på deg :) Men ho sa ho hadde hørt det ved flere anledninger også. Men jeg vet om mange som synes det fenger uten å ville innrømme det :lol:

Haha ok :)

Det med spyinga var ikke noe fornærmelse forresten, jeg har spydd til Fantomas også jeg! Og de er et av mine favorittbands!

Bare forsikre meg igjen at jeg var useriøst i sta, med å ikke virke dobbeltmoralistisk når jeg sier jeg blir så galen at folk ikke kan godta at andre liker en type musikk! Hu hei! noen liker musikk med gitarer og trommer og slikt, andre liker datalaget. Hva så! Folk må slutte å gnåle arhgj!

Gjest Snåla
Skrevet
Haha ok :)

Det med spyinga var ikke noe fornærmelse forresten, jeg har spydd til Fantomas også jeg! Og de er et av mine favorittbands!

Bare forsikre meg igjen at jeg var useriøst i sta, med å ikke virke dobbeltmoralistisk når jeg sier jeg blir så galen at folk ikke kan godta at andre liker en type musikk! Hu hei! noen liker musikk med gitarer og trommer og slikt, andre liker datalaget. Hva så! Folk må slutte å gnåle arhgj!

Helt enig! Er så lei av å høre gnålinga selv. :Nikke:

Er vel mest de hardbarka metaller folka som skal disse og på død og liv ikke kan godta andres smak.

Gjest gjest1
Skrevet
Helt enig! Er så lei av å høre gnålinga selv. :Nikke:

Er vel mest de hardbarka metaller folka som skal disse og på død og liv ikke kan godta andres smak.

Haha! Ja, har sett på dorkdate (er der ja :rodme:) at mange har en plakat trance vs metal med folk og farger som har det gøy mot sinte svarte dystre satanister! Der ville jeg valgt det første så klart, men hva er vitsen med vs? Metal sliter grundig om de skal være mot alle musikksjangre! :ler:

Satt på spissen ja, ikke alle er slik.

Gjest Snåla
Skrevet
Haha! Ja, har sett på dorkdate (er der ja :rodme:) at mange har en plakat trance vs metal med folk og farger som har det gøy mot sinte svarte dystre satanister! Der ville jeg valgt det første så klart, men hva er vitsen med vs? Metal sliter grundig om de skal være mot alle musikksjangre! :ler:

Satt på spissen ja, ikke alle er slik.

Nei, ikke alle er slik. Heldigvis ;)

Jeg skjønner ikke vitsen med det jeg heller..

"Musikk er laget av instrumenter, så trance er ikke musikk.

Støtt en god sak og lim den inn på siden din du også. Vi hater trance!".

Har de ikke noe bedre å skrive? :klaske:

Gjest gjest1
Skrevet

Hahaha! Den kjente jeg igjen ja! :D

Ræva folk!

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg liker nesten all mulig musikk. Fra kirkelig kormusikk (helt fantastisk til tider) til trance til AC/DC til Torgeir og Kjendisene til visesang til klassisk. Ok, det eneste jeg kanskje ikke er kjempebegeistert for er DDE og Rune Rudberg, men det går da ned det og om jeg må. Death metal er heller ingen stor slager da jeg ikke fatter hva de synger, om de gjør det i det hele tatt da.

Er så kjedelig å krangle med andre om hva som er god eller dårlig musikk. Da ender man bare opp med å være enig i de som har samme smak og det blir alt for snevert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...