Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Miamia
Skrevet

Jeg har nettopp oppdaget eBay, og dermed Paypal. ;)

Jeg har opprettet en paypal-konto og overført penger til denne fra bankkontoen min. Spørsmålet er om det er mulig og overføre penger til paypal med kredittkort, eller eventuelt betale med kort via Paypal.

Jeg innbiller meg at det må gå raskere enn å overføre penger til paypal, hvis jeg f.eks kjøper noe som koster mer enn beløpet jeg har på paypal kontoen. Jeg mener å ha lest at det er mulig, men jeg finner ingenting om det på nettsiden til paypal.

Noen som vet?

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Spørsmålet er om det er mulig og overføre penger til paypal med kredittkort, eller eventuelt betale med kort via Paypal.

Takknemlig for svar!

Ja til begge deler.

Det anbefales at du bruker et kredittkort under Paypal transaksjoner fordi du da står bedre beskyttet dersom noe skulle oppstå. La oss si at du kjøper noe på Ebay, men ikke får varen. Da kan du, for utenom å klage til Ebay og PayPal, også sette fram et krav til kredittkortselskapet ditt om å få pengene returnert.

Gjest Miamia
Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Men hadde du kunne sagt noe om HVORDAN dette gjøres? Jeg greier ikke å finne ut noe på nettsidene til hverken ebay eller paypal.

Gjest Miamia
Skrevet

Ingen som vet? :forvirret:

Jeg har funnet et par ting som jeg har lyst til å by på, men auksjonene slutter i helga, så om jeg overfører penger via bank i dag, kommer de neppe inn før tidligst mandag (jeg har noe penger på paypal kontoen min, men ikke nok). Jeg vil helst betale så fort som mulig om jeg får tilslag, så det hadde vært fint å kunne bruke kort.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Litt usikker på hvordan du legger til et kort i ettertid, men vil tippe at du logger inn på PayPal, velger Profile -> Financial Information/Credit Cards -> Add. Ser hvertfall at jeg kan legge til flere kort på den måten, og vil tippe at det blir likt hos deg også selv om du ikke har noen kort liggende i profilen fra før.

Gjest Miamia
Skrevet

Takk for svar Dalwhinnie!

Jeg har registrert et kort, jeg var mer usikker på hvordan jeg går frem når jeg betaler med det. Etter litt mer leting på nettsiden kom jeg frem til at man ikke kan betale med kort hvis man har nok penger på kontoen sin, men hvis summen på konto er mindre enn summen man skal betale, så kan man bruke kort. Har jeg forstått det riktig?

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg betaler kun med kort på PayPal, så det vet jeg dessverre ikke. Synes det virker tungvint å overføre penger hit og dit, og synes også det er tryggere med kort. Men det at de gangene jeg har fått penger refundert fra selgere, så har PayPal brukt av disse først og så belastet resten av ny kjøpesum på kortet mitt, så det kan stemme slik du beskriver det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...