Gjest utlogget og ulykkelig Skrevet 28. april 2006 #1 Skrevet 28. april 2006 Fikk mitt livs sjokk på et prøverom på H&M i går. Rompa mi som jeg alltid har trodd var normal, har forsvunnet, og nå har tonnevis med cellulitter og løs, pløsete hud tatt dens plass!!! Det lignet svært mye på rompa til den gamle mannen som Samantha møtte i sex og singelliv (bare at hans rompe var fri for cellulitter), jeg har aldri aldri sett noe lignende, og jeg er bare 30 år :-( :hår: Da er det på tide å gjøre noe. Men hva? Jeg er helt grønn når det gjelder trening, har alltid vært normalt slank og sunn, og kan absolutt ikke tenke meg å gå på treningsstudio hvis det finnes andre utveier. Er det noe jeg kan gjøre hjemme / ute? Hva med jogging, styrker jeg da rompe- og lårmusklaturen, eller finnes det andre og bedre måter? Håper noen kan hjelpe, er ganske fortvilet nå....
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #2 Skrevet 28. april 2006 Det nytter ikke å punktslanke seg. Men kondisjons trening 3-5 ganger pr.uke kombinert med litt styrketrening 1-2 ganger pr uke gir resultater. Kondisjonstrening er fettforbrennende, sttyrketrening gir muskelmasse, og muskler er må man ha for å forbrenne fett, og strammer dermed opp. JOgging er helt supert!!! Du kan jogge, sykle, gå med staver, klatre, ballspill. Hva som helst egentlig. Gjør noe du syns er gøy. Trening skal være lystbetont!!! Og trener du regelmessig ser du også resultater, men ikke etter en dag.. du må ha tålmodighet. Spis regelmessig og tren jevnlig. Eneste som funker. Ikke kluss til med piller og slankekurer hvertfall, da ødelegger du bare hele ditt naturlige forbrenningssystem. Lykke til og cellulitter er da veldig normal også..
Gjest cellulittbomben (trådstarter) Skrevet 28. april 2006 #3 Skrevet 28. april 2006 Det nytter ikke å punktslanke seg. Men kondisjons trening 3-5 ganger pr.uke kombinert med litt styrketrening 1-2 ganger pr uke gir resultater. Kondisjonstrening er fettforbrennende, sttyrketrening gir muskelmasse, og muskler er må man ha for å forbrenne fett, og strammer dermed opp. JOgging er helt supert!!! Du kan jogge, sykle, gå med staver, klatre, ballspill. Hva som helst egentlig. Gjør noe du syns er gøy. Trening skal være lystbetont!!! ← Takk for svar... så det holder altså ikke å jogge en dag i uka nei... men dettte SKAL jeg få til!!! Men hva med trapper? Det er noen trapper på jobben, hvis jeg står opp en time tidligere enn vanlig kan jeg gå på jobben tidlig og trave opp og ned trappene, før de andre kommer...? (Så får det bare stå til at vaskekonene tror det har klikket for meg)
Gjest Nicole Bitchie Skrevet 28. april 2006 #4 Skrevet 28. april 2006 Squats er bra for slapp rumpe. Eller du kan kjøpe ankelvekter, stå rett opp og ned og løft ett bein om gangen bak deg til du kjenner det strammer i hele rumpeballen. Hold stillingen i noen sekunder. Jeg gjør dette på hvert bein 30x3 ganger annenhver dag. Løfter også annethvert bein rett opp til sida slik at det strammer på siden av rompa og øverst på låret. Dette funker for meg hvertfall. Også pilates.
iss Skrevet 28. april 2006 #5 Skrevet 28. april 2006 Kjøp deg en fitnessball, utstyr, vekter og noen ulike treningsvideoer og tren styrke hjemme hvis du ikke vil på treningssenter!!!!
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #6 Skrevet 28. april 2006 Takk for svar... så det holder altså ikke å jogge en dag i uka nei... men dettte SKAL jeg få til!!! Men hva med trapper? Det er noen trapper på jobben, hvis jeg står opp en time tidligere enn vanlig kan jeg gå på jobben tidlig og trave opp og ned trappene, før de andre kommer...? (Så får det bare stå til at vaskekonene tror det har klikket for meg) ← En dag i uka er bedre enn ingenting, men skal du merke noen resultater ville jeg jogget hvertfall 3 dager pr.uke. Annenhver dag f.eks.. mandag-onsdag-fredag eller tirsdag-torsdag-lørdag? Du må ikke jogge heller, om du ikke orker jogge, så går du!! TA med ei venninne og avtal faste gå eller jogge dager i uka, lettere å komme seg ut da. Bare si til deg selv at etter jobb er det rett ut, så kan du slappe av etterpå, eller om du står opp før om morgenen og jogger før jobb. Trapper er bra trim, gå trapper istedet for heis!
Gjest gjest1 Skrevet 28. april 2006 #7 Skrevet 28. april 2006 Er det virkelig noen som har pen rumpe i prøverommene?
Latee Skrevet 28. april 2006 #8 Skrevet 28. april 2006 Squats er bra for slapp rumpe. Eller du kan kjøpe ankelvekter, stå rett opp og ned og løft ett bein om gangen bak deg til du kjenner det strammer i hele rumpeballen. Hold stillingen i noen sekunder. Jeg gjør dette på hvert bein 30x3 ganger annenhver dag. Løfter også annethvert bein rett opp til sida slik at det strammer på siden av rompa og øverst på låret. Dette funker for meg hvertfall. Også pilates. ← Hva er Squats?
Gjest Nicole Bitchie Skrevet 29. april 2006 #9 Skrevet 29. april 2006 Hva er Squats? ← Her kan du se en squat: http://www.treeoffitness.com/Photos/Squats%202.jpg
Gjest Gjesta Skrevet 29. april 2006 #10 Skrevet 29. april 2006 For den som er vel bevandret i det norske språket og ikke prøver å snobbe seg opp, betyr "squats" rett og slett "knebøy". Og for å svare: knebøy, utfall, og gjerne sykling hjelper på det meste. Men jo hardere, jo bedre.
Gjest Nicole Bitchie Skrevet 29. april 2006 #11 Skrevet 29. april 2006 For den som er vel bevandret i det norske språket og ikke prøver å snobbe seg opp, betyr "squats" rett og slett "knebøy". ← Takk, Elphaba. Fem år i utlendighet har tullet med norsken min.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #12 Skrevet 2. mai 2006 Det nytter ikke å punktslanke seg. Denne begynner rett og slett å bli en gammel og utslitt klisjé. Du kan gå, jogge, sykle, svømme, ha sex, gjøre squats, gå på ski, trene pilates, gå trapper, trene med vekter o.s.v. (Ok, basert på gjetting og egne erfaringer, men.... setemusklene er de største i kroppen, derfor vil selv litt forbedring ha ganske stor effekt på utseendet. Jeg syns i hvertfall at rumpa er ganske lett å forbedre) Selv om man har litt fett utenpå, så vil man se slankere ut med sterkere muskler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå