Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Nå må ALLE forbrukere vise hva vi mener om dette!

Boikott ALLE Gilde-produkter i lang tid!!!

Dette er så alvorlig at det bør få konsekvenser for noen i Gilde konsernet, det er snakk om folks liv og helse.

Sremmende!

Gjest gjesta
Skrevet

Ja skulle tro de gikk inn for å fore oss med dritt.

Skrevet

"Gilde har flere ganger vært i kontakt med xxxx etter at hun fant sauemøkka, og den ene gangen fikk hun tilbud om Gilde-produkter som plaster på såret. Da takket hun nei"

Skjønner jeg godt. At det går an!

Skrevet

Jeg sto med en pakke Birkebeiner skinke i handa i går, men la den pent tilbake.....

...jeg kommer til å velga andre produsenter fremover....

Skrevet

Det er en organisert kampanje mot Gilde. Ingen 'glemmer igjen' dritt inni ei steik.

Kan det ha noe med å gjøre at Gilde er en av bøndenes sterkeste kooperativer?

Skrevet

Antagelig er feilraten i Gildes og andre bedrifters varer omtrent slikt det alltid har vært (og den kan sikkert forbedres). Forskjellen er at nå har media begynt å interesere seg om det og skriver om alt de kommer over av store og små ting.

Er ikke bonde eller har noen forkjærighet for Gilde, men det blir for dumt når alle skriker opp. Gjelder å holde hodet kaldt.

Skrevet

For bøndene må jo dette være ganske tragisk. Forstår det slik at de får strengere og strengere regler i absolutt alt og så blir alt ødelagt når de endelig får solgt dyrene sine. Synes faktisk litt synd på bøndene jeg....det er tross alt ikke deres feil men det er de som får svi til slutt....(har mange kjente som er bønder så jeg har fått sett det litt fra innsiden den veien)

Gjest lurven
Skrevet
Antagelig er feilraten i Gildes og andre bedrifters varer omtrent slikt det alltid har vært (og den kan sikkert forbedres). Forskjellen er at nå har media begynt å interesere seg om det og skriver om alt de kommer over av store og små ting.

Er ikke bonde eller har noen forkjærighet for Gilde, men det blir for dumt når alle skriker opp. Gjelder å holde hodet kaldt.

enig, og jeg tror ikke gilde har noen større feilrate enn andre produsenter

Skrevet

En rask titt i kjøleskapet viser ingen Gilde-produkter på nåværende tidspunkt. Og det er nok ikke tilfeldig, nei.

Nå har vi kun pålegg fra Grilstad, i den grad vi spiser kjøttpålegg mer. Ost har fått oppsving her i huset - Synnøve-ost altså.

Gjest Miamia
Skrevet

To ting slår meg som underlig her.

For det første, er det ikke normal kjøkkenhygiene å skylle / vaske kjøtt for tilbereding? I tillegg går jeg alltid over større kjøttstykker for å fjerne sener osv, da regner jeg med at jeg ville sett klumper med møkk...

For det andre skrives det at mannen i huset er gruppeleder i Ullensaker Høyre, ikke kan jeg se at det er relevant for saken, men jeg gjør meg jo noen tanker i og med at det er velkjent at Høyre ikke akkurat elsker Gilde og landbrukssamvirket for øvrig..... Mulig jeg ser spøkelser og konspirasjonsteorier ved høylys dag her, men jeg kan ikke helt fri meg fra å se en sammenheng her.

Ellers synes jeg Skrue hadde veldig gode poenger.

(Jeg er forøvrig ikke heller verken bonde eller Gildeansatt.)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Ikke glem at ett barn døde av e-coli smitten, og flere lever nå med bare en nyre......

Og når Gilde i tillegg greier å sende UT IGJEN produkter som er tatt ut av butikkene pga smittefare...... Nei, jeg finner ikke ord!

Kanskje synd på bøndene, men da bør de stå sammen nå og kreve at Gilde rydder opp!

Skrevet

For så vidt enig i det du sier.

Men som gjest over meg skriver, i dette tilfellet fikk det riktig tragiske konsekvenser, og da synes jeg det er riktig at Gilde får stå til rette. Det er jo helt utrolig at de tillater seg de siste to tabbene etter alt som er skjedd.

Vi får håpe at Gilde virkelig skjerper seg, og at andre produsenter benytter anledningen til å renske opp i egne rekker.

Skrevet

Sluttet med Gilde produkter da det begynte å komme e-coli rykter om dem.

Har ikke tenkt å spise noe Gilde med det første heller

Gjest Bellatrix
Skrevet
For bøndene må jo dette være ganske tragisk. Forstår det slik at de får strengere og strengere regler i absolutt alt og så blir alt ødelagt når de endelig får solgt dyrene sine. Synes faktisk litt synd på bøndene jeg....det er tross alt ikke deres feil men det er de som får svi til slutt....(har mange kjente som er bønder så jeg har fått sett det litt fra innsiden den veien)

Sikkert kjipt å ikke få solgt dyrene sine, men det var jo en sak her for ikke så lenge siden om at mange av dyrene som kommer til slakteriet er fryktelig skitne før de kommer. Gilde bør bli flinkere med hygienen, men det bør kanskje bøndene også?

Skrevet
- Å spise en stekt lammesteik med avføring, er sannsynligvis ikke farlig, i og med at den er varmebehandlet. Eventuelle E.coli-bakterier dør ved rundt 60 grader, sier seksjonsleder Kristin Styrmo ved Mattilsynet på Kløfta til NTB.

Nei bare sett i gang og spis møkk, bare stek den godt først! :forvirret:

For å sette ting litt på spissen her : Om man tror på karma så vil det ikke være så usannsynlig at ikke gilde har blitt truffet av den akkurat nå.

Det er vel ikke en ukjent sak at Gilde ikke akkurat har stått på for at dyra skal ha det best mulig med tanke på slakt. Har hørt nok av skrekkhistorier, og syns å høre at gilde også har stått for mye av nedleggingen av småslakteriene for å favorisere disse store industrielle slakteriene. Hva det fører til er jo at dyrene lider unødvendig mye, mange dyr dør under transport, og ja, det blir kanskje litt mer kaos på et stort slakteri og litt vanskeligere å passe på renholdet muligens?

Skrevet
Det er en organisert kampanje mot Gilde. Ingen 'glemmer igjen' dritt inni ei steik.

Det tror jeg også.

Dette minner litt om den gangen "alle" slutta å kjøpe Tine og gikk over til den ekkelt smakende Synnøve Finden-driten. Overhysteriske tullesauer! :ler:

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Skriver under på denne. Kjøper akkurat det samme som jeg alltid gjør, og selv om det er lite fra Gilde har det mest med pris og kvalitet å gjøre, ikke medias oppslag.

Skrevet
Det tror jeg også.

Dette minner litt om den gangen "alle" slutta å kjøpe Tine og gikk over til den ekkelt smakende Synnøve Finden-driten. Overhysteriske tullesauer! :ler:

Jeg vil ikke si det er noe bedre av slike som deg som kaller en konkurrent "elendig drit". :roll:

Synes Synnøve Finden har bedre produkter enn Tine, jeg.

Skrevet

:Nikke:

Og i dag har jeg spist Gilde kjøttdeig. Jeg er ikke mer bekymra for Gildes produkter enn hva jeg er for andres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...